A frissen gyártott Model 3 és Y autók szoftverében találtak egy elsőre furcsán hangzó funkciót, ami megakadályozza, hogy az utas szórakozhasson az ülésállítóval. Először csak figyelmeztet, hogy túlhasználtuk a motort, később viszont már le is tiltja a rendszert.
Ha 5 percen belül 90 másodpercig folyamatosan működtetjük az ülésmotorokat, először figyelmeztet minket a központi egység, ha pedig ezután további 30 másodpercig nyomkodjuk az ülést, az autó egy ideig teljesen letiltja az ülésvezérlőt, és kiemeli, hogy ne használjuk fölöslegesen.
![A szélvédő alatti résből jön a szellőzés](https://kep.index.hu/1/0/4161/41618/416183/41618328_93416c7fe9e289d1807040cc2fb81e79_wm.jpg)
Viszonylag ritkán találkozni tömegesen meghibásodott ülésmotorokkal, sokszor a kapcsolók előbb romlanak el, mint az állítómotorok, a teljes történethez mindenesetre hozzátartozik, hogy a Tesla beszállítót váltott ülésmotorok terén, a kínai Yangfeng által gyártott ülés saját motorjai helyére a német Brose állítói kerülnek, ez a 110 éves cég most is rengeteg gyártónak szállít be ilyen egységeket.
![Nem ezek a legjobb ülések, de a Model 3-énál sokkal jobbak. A Hyundai-énál már nem biztos](https://kep.index.hu/1/0/4161/41618/416183/41618356_c54a372c2fd07d927a238425bf9bb36d_wm.jpg)
Innentől csak tippelni lehet, hogy a tyúk vagy a tojás volt előbb: lehet, hogy a Tesla nem volt elégedett a kínaiak által szállított minőséggel, de az is előfordulhat, hogy az új beszállító által megadott paraméterek alapján szeretnék megelőzni a motor túlmelegedését.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)