A frissen gyártott Model 3 és Y autók szoftverében találtak egy elsőre furcsán hangzó funkciót, ami megakadályozza, hogy az utas szórakozhasson az ülésállítóval. Először csak figyelmeztet, hogy túlhasználtuk a motort, később viszont már le is tiltja a rendszert.
Ha 5 percen belül 90 másodpercig folyamatosan működtetjük az ülésmotorokat, először figyelmeztet minket a központi egység, ha pedig ezután további 30 másodpercig nyomkodjuk az ülést, az autó egy ideig teljesen letiltja az ülésvezérlőt, és kiemeli, hogy ne használjuk fölöslegesen.
Viszonylag ritkán találkozni tömegesen meghibásodott ülésmotorokkal, sokszor a kapcsolók előbb romlanak el, mint az állítómotorok, a teljes történethez mindenesetre hozzátartozik, hogy a Tesla beszállítót váltott ülésmotorok terén, a kínai Yangfeng által gyártott ülés saját motorjai helyére a német Brose állítói kerülnek, ez a 110 éves cég most is rengeteg gyártónak szállít be ilyen egységeket.
Innentől csak tippelni lehet, hogy a tyúk vagy a tojás volt előbb: lehet, hogy a Tesla nem volt elégedett a kínaiak által szállított minőséggel, de az is előfordulhat, hogy az új beszállító által megadott paraméterek alapján szeretnék megelőzni a motor túlmelegedését.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!