Egy rádióállomás tette tönkre a Mazdák fedélzeti rendszereit
2014 és 2017 közötti Mazda modellek érintettek, a problémával pedig egyelőre a Seattle környéki KUOW rádióállomásra hangolók találkozhattak az elmúlt néhány hétben. Tényleg nem történt semmi más, a hallgatók bekapcsolták a rádiót, az autó fedélzeti rendszere elkezdte letölteni az állomáshoz tartozó indexképet, ami viszont kiterjesztés nélkül jött le a szerverről, az érintett autókban pedig nem volt folyamat ennek kezelésére, ami egy teljes összeakadást eredményezett.
Egyes Reddit-felhasználók arról számoltak be, hogy nem csak a rádió frekvenciája ragadt meg 94,9-en, de még a Bluetooth-kapcsolat és a CD-lejátszási képesség is megszűnt, és az USB-csatlakozók is funkciójukat vesztették. Ezeket a problémákat nem oldotta meg sem az autó újraindítása, sem pedig az autó 12 voltos akkumulátorának le- és felcsatlakoztatása, ami pedig ennél is rosszabb hír, hogy a pórul járt autók szoftverét nem lehetett frissíteni vagy újratelepíteni, a rádióhoz tartozó központi vezérlőegység cseréjére van szükség, ami teljes áron számolva néhány százezer forintos tételt jelent egy ilyen autóba.
Over the past couple of weeks, some people who listen to KUOW in their Mazdas say their car radio is permanently stuck on 94.9 FM. It’s only affecting KUOW, Mazdas from 2016, and we have no idea why. https://t.co/ffzJASFNBJ
— KUOW Public Radio (@KUOW) February 9, 2022
A felhasználók felelőssége kizárható, így a javítást az autógyártó önköltségen vállalja be a márkakereskedői láncon keresztül. Kevés autó érintett, ők viszont valószínűleg nem boldogok, mivel a chiphiány miatt ez az alkatrész sem kapható jelenleg sehol újként, így hetekig, akár hónapokig is eltarthat a pótlás.
Az említett autók egy olyan éra végéről származnak, amikor már nagyon összetett szoftveres hátterű kezelőrendszerek futottak az autókon, de a támogatási háttér még kevésbé volt meg, és a platformok sem voltak még túl kiforrottak a régebbre visszanyúló, csak faceliften átesett modelleknél. A frissítések intézménye ekkor korántsem tűnt annyira fontosnak, mint manapság, amikor szinte elvárás, hogy a márkaszervizen kívül a felhasználó akár otthon, az internetre kapcsolódva tudja letölteni az OTA frissítést, mintha csak a telefonjára érkezne új szoftver.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!