Egy rádióállomás tette tönkre a Mazdák fedélzeti rendszereit

2022.02.10. 13:28

2014 és 2017 közötti Mazda modellek érintettek, a problémával pedig egyelőre a Seattle környéki KUOW rádióállomásra hangolók találkozhattak az elmúlt néhány hétben. Tényleg nem történt semmi más, a hallgatók bekapcsolták a rádiót, az autó fedélzeti rendszere elkezdte letölteni az állomáshoz tartozó indexképet, ami viszont kiterjesztés nélkül jött le a szerverről, az érintett autókban pedig nem volt folyamat ennek kezelésére, ami egy teljes összeakadást eredményezett.

Egyes Reddit-felhasználók arról számoltak be, hogy nem csak a rádió frekvenciája ragadt meg 94,9-en, de még a Bluetooth-kapcsolat és a CD-lejátszási képesség is megszűnt, és az USB-csatlakozók is funkciójukat vesztették. Ezeket a problémákat nem oldotta meg sem az autó újraindítása, sem pedig az autó 12 voltos akkumulátorának le- és felcsatlakoztatása, ami pedig ennél is rosszabb hír, hogy a pórul járt autók szoftverét nem lehetett frissíteni vagy újratelepíteni, a rádióhoz tartozó központi vezérlőegység cseréjére van szükség, ami teljes áron számolva néhány százezer forintos tételt jelent egy ilyen autóba.

A felhasználók felelőssége kizárható, így a javítást az autógyártó önköltségen vállalja be a márkakereskedői láncon keresztül. Kevés autó érintett, ők viszont valószínűleg nem boldogok, mivel a chiphiány miatt ez az alkatrész sem kapható jelenleg sehol újként, így hetekig, akár hónapokig is eltarthat a pótlás.

Az említett autók egy olyan éra végéről származnak, amikor már nagyon összetett szoftveres hátterű kezelőrendszerek futottak az autókon, de a támogatási háttér még kevésbé volt meg, és a platformok sem voltak még túl kiforrottak a régebbre visszanyúló, csak faceliften átesett modelleknél. A frissítések intézménye ekkor korántsem tűnt annyira fontosnak, mint manapság, amikor szinte elvárás, hogy a márkaszervizen kívül a felhasználó akár otthon, az internetre kapcsolódva tudja letölteni az OTA frissítést, mintha csak a telefonjára érkezne új szoftver.

Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!