Mi ez itt?
A Totalcarnál alap az autók iránti rajongás, ugyanakkor nagyon sok olyan dolog is érdekel minket, ami nem autó - az agyunkban ugyanazokat a receptorokat mozgatják meg ezek, mint egy homologizációs célból kiadott Impreza. A Totalcar TeChno rovatában a világot és az autóipart meghatározó technológiák mellett hajókról, órákról, repülőkről, kütyükről, játékokról és barkácsolásról olvashatsz, a címlap többi részét pedig továbbra is az autók és a motorok uralják, változatlan mennyiségben.
Menetrendszerűen tartotta meg tavasznyitó rendezvényét a kaliforniai vállalat, az új termékek közt M1 chippel szerelt iPad Air, Mac Studio számítógép, friss iPhone SE és zöldített iPhone 13 is szerepel.
iPhone SE (2022)
Az SE-vonal immár 6 éve tölt be nagyon fontos szerepet: ez a mindenkori legolcsóbb iPhone. 2022-ben ez 194 990 forintos bruttó magyar nyitóárat jelent 64 GB-os tárhellyel, akinek ennél többre van szüksége, 128 GB-os példányt választhat 214 990 forintért, vagy 256 GB-ost vehet 254 990 forintért.
A külső lényegében semmit nem változott, megmaradt a hagyományos, előlapi kerek gombos, vastag kávás kialakítás a 4,7 hüvelykes kijelzővel, ezt a formát még a 2014-es iPhone 6 alapozta meg, de az elmúlt 5 évben, az iPhone 8-hoz képest lényegében semmit nem változtattak rajta. Persze szerintük ez nem öreg, hanem ikonikus, ezen azért mosolygtam.
Ha tehát a méreteket, a tömeget, a kialakítást, a kijelzőt és minden külső elemet nézzük, lényegében minden a régi, nem lett több kamera sem, a mobil belsejébe viszont komoly frissítéseket hoztak. Egyrészt az iPhone 13-ban is tisztességes szolgálatot tevő csúcshardvert, az Apple A15 Bionicot tették bele. Hatmagos processzor, négymagos grafikus gyorsító dolgozik az időtállóságért és a pöpec sebességért. Fejlődött az adatkommunikáció, az iPhone SE (2022) már egy 5G-képes eszköz, de adott az NFC az Apple Pay-jel, és természetesen megvan a Wi-Fi 6, az 5-ös Bluetooth, továbbá a minden földi és égi jóval megáldott GPS-vevő.
Az alsó csatlakozó maradt Lightning, ósdi USB 2.0 átvitellel, de élelmes felhasználók az AirDrop és egyéb internetes szolgáltatásokkal ezt meg is kerülhetik, ahogy a töltéshez is bevethető Qi vezeték nélküli töltőpad. A kábeles gyorstöltés 18 W-os, ami nem hangzik túl soknak, de mivel vélhetően ebben is nagyon pici, 1900 mAh alatti kapacitású akkumulátor van, így a félórás 0-50%-os töltés teljesen reálisnak hangzik a gyártótól. Nem variáltak a kamerákon sem, maradt a 12 megapixeles, f/1,8-as főkamera optikai képstabilizálással a hátlapon, illetve egy 7 megapixeles szelfikamera az előlapon.
Mac Studio
A munkára szánt asztali számítógépek világába is betörnek az ARM-alapú, nagy hatékonysággal működő, sokmagos rendszerchipek, a Mac Studio gép és a hozzá tartozó Studio Display kijelző remek példája annak, hogy kreatív munkára bőven elegendő teljesítményt tudnak kihozni eredendően mobilos környezetbe szánt hardveres alapokra is.
A Mac Studio lényegében úgy néz ki, mint egy Mac Mini, csak szélesebb és vaskosabb, de még így is töredéke egy Mac Pro méreteinek, és árban is nagyjából így aránylanak egymáshoz: 879 990 forint a Mac Studio indulóára, miközben egy alap Mac Mini elhozható 309 990 forintért, a legolcsóbb Mac Pro pedig 2,25 millió forintba kerül. A célközönség is ennek megfelelően lőhető be, akinek asztali környezetben kevés volt a sima M1 ereje, de nem akar Mac Pro-szintet megfizetni, annak ideális munkagép lehet.
Nagyon durva a Mac Studio nettó teljesítménye: az M1 Max rendszerchippel ez a gép 1,5-szeresen lekörözi a Mac Pro 16 magos Intel Xeonját számítási kapacitásban, az M1 Ultra processzorral szerelt csúcsváltozat pedig közel megduplázza azt. Az M1 Ultra rendszerchip akár 128 GB RAM-ot és 8 TB SSD-t kezel, 20 processzoros maggal és 64 grafikai maggal, a döbbenetes teljesítmény ismeretében bele sem merek gondolni, mit tartogat az Apple a következő Mac Pro bemutatójára.
Mivel a Mac Studio egy asztali munkagép, nyilvánvalóan minden fontos port és adatkommunikációs felület adott vele, a teljesség igénye nélkül USB-C és USB-A csatlakozókat, 10 Gb-s Ethernet csatlakozót, HDMI-t, jack kimenetet, SD-kártyaolvasót, Wi-Fi 6-ot és Bluetooth 5.0-t lehet említeni. Ezek alapján szinte már csábítóan is hangzik a 879 ezer forintos ár, és biztos vagyok benne, hogy a normál M1 Max is szinte minden kreatív munkához elegendő erőt ad, érdekességként viszont meg kell említenünk, hogy minden memóriával és maggal felextrázva erre a gépre is el lehet költeni 3,2 millió forintot, a külön megvásárolható kijelzőre pedig szintén ott lehet hagyni akár 800 ezret.
iPad Air (2022)
Másfél éve frissült utoljára az iPd Air, a külsőhöz itt sem nyúltak hozzá, viszont ez a gép is megkapta az alap M1-es rendszerchipet, a mobiladattal is felvértezett változatok 5G-vel egészültek ki, RAM-ból 8 GB lett, a 3.1-es USB-C csatlakozó pedig akár 10 Gbps-ra növeli a sávszélességet, tehát gyakorlatilag megduplázza elődjét.
Nincs nagy képfrissítésű ProMotion kijelző, megmaradt az 500 nites maximális fényerő, ennél többet továbbra is csak az iPad Pro kínál, nem variáltak a hátlapi kamerán, elöl viszont 12 megapixelre nőtt az egység, hogy jobb minőségű videóhívások valósulhassanak meg 122 fokos látószöggel.
64 GB-os tárhellyel, kizárólag Wi-Fi adatkapcsolattal 250 ezer forint a nyitóár, ha 256 GB tárhellyel és 5G-vel megfejeljük az igényeket, akkor 370 ezer forintra növeljük az árat. Az iPad Air megtartotta oldalsó ujjlenyomat-olvasóját és 4K videós képességeit, a támogatott kiegészítők között pedig második generációs Apple Pencil és Magic Keyboard billentyűzet is szerepel.
Zöld iPhone 13
Tim Cook nem győzte hangsúlyozni, mennyire sikeres az iPhone 13-széria, és büszkén említették, hogy rengeteg androidos felhasználót tudtak átcsábítani az új modellekkel, de a terjengős bullshitet azért egy konkrét információval is megszakították: érkeznek a zöld változatok!
A sima 13 Mini és 13 esetén leginkább katonai zöldre hajazó árnyalatot választottak, a Pro és a Pro Max viszont egy alpesi zöld nevű, mattabb kivitelű változatot kap, a nemsokára elérhetővé váló szín természetesen egyik esetben sem lesz feláras az eddigiekhez képest.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért keresd fel a Totalcar TeChno új Facebook-oldalát is!
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!