Az Insider értesülése szerint a Microsoft egy olyan programon dolgozik, ami lehetővé teszi a fejlesztőknek, hogy reklámokat tegyenek be ingyenesen játszható, magas színvonalú alkotásokba Xbox konzolon. A forrás állítása szerint a játékmenetet nem zavarná meg a reklám, viszont töltés közben, vagy épp a háttérben, egy virtuális reklámtáblán valódi termékelhelyezéssel találkozna a játékos.
Mi ez itt?
A Totalcarnál alap az autók iránti rajongás, ugyanakkor nagyon sok olyan dolog is érdekel minket, ami nem autó - az agyunkban ugyanazokat a receptorokat mozgatják meg ezek, mint egy homologizációs célból kiadott Impreza. A Totalcar TeChno rovatában a világot és az autóipart meghatározó technológiák mellett hajókról, órákról, repülőkről, kütyükről, játékokról és barkácsolásról olvashatsz, a címlap többi részét pedig továbbra is az autók és a motorok uralják, változatlan mennyiségben.
A Microsoft már az Xbox Game Pass programmal is komoly hangsúlyt fektet arra, hogy konzolon minél több játékot lehessen kipróbálni anélkül, hogy teljes áron, 20-30 ezer forintért meg kelljen azt venni, ez pedig ennek egy következő lépése lehet. Az Insider külön kiemeli, hogy a Microsoft nem százalékért vagy jutalékért fogja ezt csinálni, mivel nem az a céljuk, hogy közvetlenül újabb bevételi forrásokat nyissanak maguknak, hanem a saját platformjára szeretnék vonzani azokat a fejlesztőket, akiket érdekel ez a konstrukció. Az pedig tény, hogy a teljes árú játékokra arányaiban egyre kevesebben pályáznak a különféle előfizetéses és egyéb, kedvezményes lehetőségek mellett.
Szintén fontos, hogy a Microsoft nem használja majd fel a Bingtől és más szolgáltatásaikból kiesett felhasználói adatokat a célzott hirdetésekhez. Ha minden igaz, a harmadik negyedévtől már találkozhatunk ilyen tartalmakkal. A Microsoft egyelőre nem adott ki hivatalos közleményt az ügyben, részletes bejelentés később várható.
A játékipar legnagyobb reklámos szemétkedéseit eddig az EA csinálta, akik nem csak a Madden NFL, NHL és egyéb sorozatok háttérben látható hirdetéseiért kaptak valódi pénzt amellett, hogy a játékos komoly összegeket fizetett a játékért, de a szintén méregdrága MMA-játékba, az UFC 4-be tettek teljes képernyős, átugorhatatlan reklámot. Ráadásul egy hónappal a megjelenés után, hogy az első tesztek még csak véletlenül se tudjanak írni róla.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!