Elindította otthonszerelési programját az Apple, de több a leves, mint a hús
Régóta lehet arról hallani, hogy az Apple lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy otthon, maguknak megszerelhessék a mobiljukat. Igen, jól olvassátok: az az Apple, aki annyira változatosan tudja megszívatni a felhasználóit annyira egyszerű dolgokkal is, mint egy fájlformátum támogatása, vagy épp az adatmozgatás, hogy a Lightning csatlakozóról és a méregdrága, maguktól elporladó kábelekről ne is beszéljünk. Erősen szkeptikus voltam azzal kapcsolatban, hogy ezt mennyire akarják pénztárca- és emberbarát módon csinálni, mostanra már többen kipróbálták, és kiderült, nem volt alaptalan a félelmem.

Mivel egyelőre csak az Egyesült Államokban fut a program, ezért csak a helyi beszámolókból tudunk tájékozódni, többek közt a The Verge újságírói írták meg, mit tapasztaltak a gyakorlatban. Egy iPhone 13 Mini akkumulátorának cseréjét csinálták meg otthoni körülmények között, az Apple által hivatalosnak hívott metódussal.
Az Apple a 30 grammos akkumulátor cseréjéhez két nagy bőröndnyi szerszámot küldött, 36 kilós kiszerelésben. A javítókészletben természetesen nem csak három darab csavarhúzó volt, hanem szinte minden profi eszköz ahhoz, hogy egy ilyen javítást el lehessen végezni. Laboratóriumi pontosságú hevítődoboz, amivel a kijelző ragasztóját lehet hibátlanul eltávolítani és kiemelni a panelt a helyéről, de van eszköz a csatlakozók szétszedésére, és az új akku visszanyomására is egy elég komoly rugós préssel. Ezen felül természetesen egy nagyon alapos és részletes leírást is küldtek lépésről lépésre, ami bemutatja, hogy zajlik a folyamat.

Ami meglepő volt, hogy a látszólagos profizmus ellenére ezek az eszközök egyaránt nem voltak tökéletesek. A hevítő az újságírónál egy azóta is ismeretlen hibakóddal kezdte a (nem) működést, a tapadókorongok elsőre nem fogták meg rendesen a kijelzőt a kiemeléshez, a csavarhúzók nem mágnesezettek, a ragasztó eltávolítása pedig korántsem volt annyira egyszerű, mint azt a leírások sugallták, pedig nyilván egy pár hónapos telefon esetén még nem beszélhetünk többéves elporladási folyamatról, a ragasztó teljes eltávolításához egyszerűen kellett volna még megfelelő célszerszámokat adniuk.

Ha rosszul pozícionált akkumulátort préselünk a helyére, komoly problémát okozhatunk, miközben semmi nem ellenőrzi az elhelyezést. Lássuk be, egy jó pozíciósablon sokkal fontosabb lehetett volna, mint egy prés, hiszen nem ritkán az egészen komoly szervizek sem használnak préseket, mivel a behelyezés kézzel is kielégítően megoldható.

Hiába az eredeti Apple alkatrészek és eszközök, az új akkut azonnal ismeretlen alkatrésznek ismerte fel a telefon, tehát a telefonját otthon megszerelő felhasználó még futhat egy extra kört a támogatói oldalon, mire eltűnnek a zavaró feliratok a telefonjáról. Az újságíró elmondása alapján a csere sikeres volt, de mivel nem tudta tökéletesen eltávolítani a keret és a kijelző között lévő régi ragasztót, így a telefonon látszanak az utólagos szerelés nyomai, nem lett tökéletes az illeszkedés.

Persze az ember nem csak kockáztatja a saját telefonját, elfogadja azt is, hogy a szerelési hibákért ő a felelős, és persze a tűzbiztonsági felelősséget is vállalja a cserénél. Ráadásul még többet is fizet a procedúráért, mintha elvinné szervizbe a telefont, és ott kicseréltetné a pakkot. A csereakkumulátorért 69 dollárt, azaz 25 ezer forintot kell fizetni, Amerikában pontosan ennyibe kerül az Apple Store-ban ugyanezt megcsináltatni. Ezen felül még 49 dollárt, azaz 18 ezer forintot kell tejelni a szerszámok bérléséért és szállításáért, a sok eszközre pedig egy 1200 dolláros, azaz 437 ezer forintos letétet is kell hagyni, amit csak akkor kap vissza a felhasználó, amikor hiánytalanul és hibátlanul visszajutott az Apple portájára a szervizpakk.

A javítás folyamata egyszerűen túl nagy felelősséggel jár az átlagembernek, és nagyon messze van attól az elvtől, ami mentén otthoni szerelési lehetőségekre lenne igény: ez így se nem egyszerűbb, se nem olcsóbb, és pláne nem kényelmesebb annál, mintha a hivatalos szervizben csináltatnánk meg a telefont. A mai mobiloknál már egyáltalán nem szempont az, hogy kényelmesen és nyugodtan lehessen benne akár akkumulátort cserélni, miközben tudjuk, hogy legkésőbb néhány év után a telefonok többsége erősen akkucserére szorul.
Az Apple megoldása viszont tökéletesen rámutat arra, hogyan lehet túlbonyolított, irreálisan drága megoldást adni a házi szerelésre annak a négy darab elvetemültnek, aki megpróbálja, pár év múlva pedig lehet azt mondani, hogy mi megadtuk a lehetőséget, de senki nem élt vele, ezért marad a hagyományos szervizelés, továbbra is méregdrágán.
Mi ez itt?
A Totalcarnál alap az autók iránti rajongás, ugyanakkor nagyon sok olyan dolog is érdekel minket, ami nem autó - az agyunkban ugyanazokat a receptorokat mozgatják meg ezek, mint egy homologizációs célból kiadott Impreza. A Totalcar TeChno rovatában a világot és az autóipart meghatározó technológiák mellett hajókról, órákról, repülőkről, kütyükről, játékokról és barkácsolásról olvashatsz, a címlap többi részét pedig továbbra is az autók és a motorok uralják, változatlan mennyiségben.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
