A szlovének hat éve nem tudják gyártani, a kínaiaktól fillérekért megveheted
Az vesse rám az első bukósisak-ablaktörlőt, aki soha nem csodálkozott még rá a Kickstarteren vagy az Indiegogón valamilyen furcsa, érdekes, vagy épp nélkülözhetetlen termékre. Foghatom a szakmai ártalomként túlcsorduló kíváncsiságomra, hogy már elég sok projektet támogattam anyagilag is, de valójában egész biztos, hogy impulzuskontroll-zavar van a háttérben, amit nem tagadok. A tucatnyi támogatott projekt közül pedig igazából egy dolog sem jut eszembe, ami tényleg megváltoztatta volna az életemet: a robbanó cicás kártyajáték vicces volt, a Bud Spencer-videojáték sem okozott nagy csalódást, viszont azok a termékek, amik azt állították, hogy nem tudok nélkülük élni, azok egész biztosan nem épültek be a mindennapjaimba.

A bukósisak-ablaktörlő is egész biztosan egy ilyen lenne a sok közül, ha egyáltalán hallottam volna róla, mielőtt Papp Tibi asztalán megláttam volna a szerkesztőségben. Az eredeti ötletet egy szlovén csapat dobta fel a két közösségi finanszírozói platformra 2019-ben, és elég nagy sikert arattak vele, összesen 73 ezer dollárt kalapoztak össze, ami mai árfolyamon majdnem 30 millió forintot jelent. A Wipey-ról szóló hírt annak idején a Totalbike is megírta, aztán az eredményes kampány után a csapat egyszer csak eltűnt, a termék pedig soha nem kerül piacra.
Kiegészítő, amire nem valószínű, hogy szükséged van
Bukósisakra ablaktörlő. Ugye?
A Wipey weblapja továbbra is lehetőséget ad arra, hogy az érdeklődők feliratkozzanak egy hírlevélre, viszont a cég aktivitása 3 éve a nullával egyenlő: a Facebookon 2019-ben volt egy posztjuk, amiben kifejezetten az előzetes támogatóiknak írnak, hogy hogy köszönik a türelmet, ne aggódjon senki, kisebb gyártási nehézségek vannak ugyan, de legkésőbb 2020 tavaszára meg fognak érkezni a termékek, a végére pedig odaírták, hogy ők is három éve dolgoznak ezen a forradalmi eszközön, és biztosan nem hagyják elsüllyedni. Erős tippem van arról, hogy megkapták-e már az előzetes támogatók a Wipey-t, de elég az hozzá, hogy a közösségi médiában azóta sem volt aktivitás a Wipey körül, és a YouTube-on sem találni kicsomagolást vagy tesztet valódi felhasználótól.
Ilyenkor pedig nem lehet mást tenni, mint felütni a kínai forrásokat, mert amit a kelet-európai cég nem tud elérni a távol-keleti gyártópartnernél egy közel 40 ezer forintos termékhez, azt a helyi webáruházakban biztosan megtaláljuk 10 ezer forintért, így is történt. A Tibi által 20 dollárért rendelt termék azóta már nem is létezik az AliExpress oldalán, helyette viszont van tízféle másik, olcsóbb és drágább egyaránt.

A kínai webáruházas változat már ránézésre is egy jóval egyszerűbb termék, mint amit a Wipey ígért. Egyrészt nincs hozzá kormányra szerelhető távirányító, másrészt nem cserélhető egy perc alatt az akkumulátora, ami ebben a termékkategóriában elég nagy hiba az én képzeletem szerint, de a látható fémalkatrészek mennyisége is marginális, az ablaktörlőkar feszítőrugója és a csavarok vannak benne fémből, a lapát viszont abból a tipikusan kínai, hitványul fröccsöntött műanyagból készült, aminek a tartósságra nézve sok esélyt nem adnék elöljáróban.

Maga a szerkezet egyébként jól ki van találva, és természetesen a túlbonyolítás vádjával sem élhetünk: egy darab, gumiajtóval védett microUSB csatlakozója van a töltéshez, ezen kívül egy darab állapotjelző led jelzi a töltést (amíg pirosan villog, addig tölt, ha folyamatosan világít, akkor kész), illetve egy darab gombot lehet nyomogatni rajta. Van szakaszos és folyamatos módja, ezek egymás után következnek, tehát egy gombnyomással a két másodperces szüneteket tartó módot aktiválhatjuk, még egy gombnyomással pedig folyamatosra vált a rendszer, a következő gombnyomásra pedig kikapcsol.

A funkciók közül egyedül a szimpla törlést hiányolom, a kezelhetőségért viszont dicséret jár, mert hiba nélkül működik, és egy hatalmas gomb dudorodik ki jól érezhetően a felületből, ami fontos egy olyan éles szituációban, amikor elered az eső, és egy kézzel el kell engedni a motor kormányát, hogy bekapcsoljuk a törlést. Szintén konstrukciós előny, hogy a törlőgumi is nagyon egyszerűen cserélhető, a méterre vásárolható gumiprofilt kihúzzuk a sínből és belecsúsztatjuk a másikat: a legnagyobb probléma az lesz, hogy a legtöbb autósboltban már nem is tartanak lapát nélküli gumit, pláne ennyire kis méretben. Rendelni viszont Kínából biztosan lehet, párszáz forintért.

Egy GoPro-tartó jellegű műanyag konzolt kell felragasztani a bukósisak plexijének a tetejére, egy mozdulattal le-fel lehet szerelni az ablaktörlőt, nem mindig kell a sisakon lennie. A látótérből viszonylag keveset takar ki a működésen kívüli lapát, gombnyomásra viszont teljesen áttörli a látótér nagy részét. Az én L-es méretű Lazer bukósisakomnál konkrétan beleért a plexi aljába, felragasztás előtt érdemes kipróbálni, bár sok variálási lehetőség nincs, 8 centis lapátméretnél egyszerűen kell a legalább 12 centis pleximagasság középen.

A törlés a teszt pillanatában hatékony volt, még csíkot sem húzott a ráspriccelt vízből, jutott a permetezett vízből az eszközre is, amit simán kibírt. Az üzemidőről sajnos nem tudunk nyilatkozni, mivel a szerkesztőségben pár hónapot lemerült akkuval pihent törlő tetszhalott állapotban van, jelenleg nagyjából 20 percet bír, de ebből nem vonok le messzemenő következtetést, inkább csak azt érzem, hogy egy egyszerűbben, akár az út szélén cserélhető, szabványos akkumulátor praktikusabb lenne. Egyébként az akkuméretet és az energiafelvételt ismerve nem lenne irreális a többórás üzemidő, amit a Wipey írt a saját, nem létező termékére.
Akit csak a kilátási problémák tartanak vissza az esőben történő motorozástól, és nem akar BMW C1-et venni emiatt, annak minden további nélkül ajánlom a kínai ablaktörlőt, én viszont alapvetően a tapadási viszonyoktól és a megfázástól sokkal jobban félek, mint a ki nem látástól, és ha csak egy hajszállal jobban félteném a bukósisakomat, már valószínűleg nem mertem volna a plexire feltenni ezt a potenciális karcológépet, inkább a vízlepergető folyadékok irányába mennék el. A következőt már beépített mosóval várom.
Mr. Garrison nem tévedhet!
Olcsó és feltűnő youngtimer BMW, amire mégsem kívánsz rá.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
