Gondolj bele: kánikula, tűz a nap. Bent a család az autóban, a gumimatrac meg a felfújhatós flamingó a csomagtartóban, összehajtogatva. Otthon, nyugiban nem fújhatod fel, de út közben a benzinkút pumpájával sem, mert nem tudod utána hová rakni ezeket a vízi szörnyeket, akkorák.
Felgumipókozhatod a strandcuccokat a tetőre, de így összekarcolod a fényezést (ha van tetőcsomagtartód, akkor persze nem), csak lépésben mehetsz, mert ha a menetszél alákap a rakománynak, a strandra csak flamingócafatokkal fogsz megérkezni. Tehát marad a helyben felfújás. És persze már előre idegbeteg vagy tőle, pedig még nem volt lángosért nyüszítés, fagyival mindent összekenés se. Feszült idegállapotban a parti dugóban araszolás, parkolóhelyre manőverezés is tele van kockázatokkal. De ha van egy elektromos pumpád, akár csak egy szivargyújtós verzió is, stresszmentes lesz a strandolás. Jó, nem stresszmentes, de egy nyűggel kevesebb.
Ez az akkus pumpa is olyan gép, amit, amíg nem próbáltunk ki, csak egy újabb felesleges kacatnak tűnt. Hiszen generációk nőttek fel úgy, hogy a gumimatracot lila fejű apukák fújták fel tüdővel, vagy taposták a lábpumpát izomlázig. Minek ez az urizálás, villannyal pumpálás. Pláne akkuval. Igaz, ezt a gépet – hasonlóan a korábban tesztelt akkumulátoros zsebkompresszorhoz – akku és töltő nélkül árulták a Lidlben, kilencezerért. Persze, mivel ez is X20V akkuval üzemel, akinek már van egy X20V sorozatú gépe, egy kattintással át tudja tenni az akksit. Akinek nincs (van még ilyen?), az vehet külön akkut, töltőt, akár csomagban is, vagy komplett gépet – igaz, ilyet mostanában csak ritkán látni a polcokon.
Aztán a bekapcsolást követő első percben kiderült, hogy az, aki vett ilyen pumpát az akcióban, a strand királya lehet. Meg az autómosóé is, de erről majd később. Szóval, az a helyzet, hogy a dobozon feltüntetett 70 köbméter/óra légszállítás elsőre nem sokat mond, de ha magunk elé képzelünk egy méterszer-méterszer-méteres kockát, ami ugye egy köbméter, az azért egy elég nagy terjedelmű valami, ekkora helyre jó sok felfújt karúszó, gumimatrac és strandlabda befér. Gyors fejszámolással kiderülhet, hogy egy perc se kell egy köbméter levegőmegmozgatásához. De nem számolgatni kell, hanem pumpálni, egy felfújhatós úszógumi megmutatja, mi az igazság.
A villanypumpához három adaptert adnak, de a dobozában ott a hely az akkunak és a töltőnek is. Az ilyen kispöcsű strandcikkekhez, mint az úszógumi, a legkisebb csőrű adapter kell, ez elég hosszan belenyúlik a szelepházba ahhoz, hogy a szelepnyelvet is eltolja az útból. Igaz, ezzel az adapterrel nagyságrendekkel csökken a kiáramló levegő mennyisége – ez a pumpa sajnos inkább csak légmennyiség szállításban jó, nyomást nem nagyon lehet vele csinálni. De a bő méteres, kövér úszógumit durván két perc alatt feszesre fújta. Persze, ha kőkeményre kell pumpálni, akkor muszáj lesz tüdővel vagy kézi/lábpumpával rásegíteni.
De az igazi, döbbenetesen nagy királyság nem a fújás. Hanem a szívás! Mert ha a belépő oldalra toljuk az adaptereket, a felfújt gumiflamingóval nem kell strandbírkózást rendezni, nem kell az egész családnak a félbehajtott matracra tehénkednie (és természetesen valakinek végi szorítani a a szelepet, hogy ki tudjon áramolni a levegő). A durván két perc alatt felfújt úszógumit kábé két perc alatt üresre szippantotta – ennyi idő alatt a fejtámlával nem tudtam volna végezni, ha izomerővel kell csinálni. Életmentő lehet a strandolás végén, ha az embernek nem kell megfeszülnie és a felfújt biszbaszok leeresztésével pankrátorkodni.
Kíváncsiak voltunk, nagyobb strandcikkel hogyan birkózik meg - gumicsónak nem volt kéznél, de egy supot tudtam kölcsönkérni. Ami azért is volt érdekes, mert a supnak eleve speciális szelepcsatlakozója van, illetve igényli a kábé egy baros nyomást. Ha ezzel elbír, akkor bármivel.
Persze az adapterek közül egyik se volt sup-kompatibilis, de még a suphoz való pumpa csövére se lehetett ráhúzni/szorítani a Parkside-gépet. Sebaj, a vízpart közelsége és a lustaság találékonnyá és elszánttá tudja tenni az embert, ezért nem mi sem adtuk fel, a csőhöz szorított pumpával próbálkoztunk. És nem kis meglepetésünkre sikerrel jártunk: a sup úgy kirúgta magát, hogy még a támaszként szolgáló széket is majdnem felborította. De egy idő után már lehetett érezni a szívó oldalnál, hogy több levegőt már nemigen tud belenyomni, ideje volt a suphoz kapott kézi pumpát csatlakoztatni, hogy az arra szerelt nyomásmérővel ellenőrizzük, mennyi kell még az egy barhoz. Sok. Durván egy bar. Persze valamennyi túlnyomás így is volt a supban, de a műszer szerint nagyon messze jártunk az ideális, kellő merevséget biztosító 1 bartól. Persze így is sikerült pár perc alatt elvégeztetni a kis elektromotorral egy csomó izzadságos melót, de az egyértelmű, hogy a dedikált elektromos sup-pumpák a megfelelő gépek az ilyen feladatra.
Ennyivel már elégedettek is lehetnénk, ha nem olvastam volna a múltkori kompresszor-teszt kommentjei közt, hogy van, aki ezt a pumpát autómosáshoz használja. Pontosabban szárításhoz. És az tény, hogy a szélkavarási képességei alapján van benne potenciál, tehát ki kellett próbálni. Persze, nem az egész kocsi leszárítása volt a cél, csak az élek-falcok-szegletek kifújása. Mert oda az ember nem tud benyúlni a törlőkendővel, de a ficakokból kicsorgó víz randa foltokat tud hagyni a szépen csillogó kasztnin.
Ehhez a feladathoz nem kell őrült légnyomás, de légmennyiség nagyon is. És nem kellett csalódnunk, az akkus pumpa szépen kisodorta a vizet a díszlécek mellől, a lámpafészkekből. Persze, vannak hatékonyabb gépek erre a célra, de ha az ember a pénzbedobálós mosó mellett akarja foltmentesre törölni a kocsit, ez bizony egy hasznos kis gép lehet.
Egy biztos: én többet el nem indulok strandra elektromos pumpa nélkül. Egy szivargyújtós is nagy segítség, de ha nem akarjuk a kocsitól a vízpartig végigvonszolni a felfújt strandcikkeket, az akkumulátoros pumpa a mi legnagyobb segítség, amit a témában kaphat ez ember. Fúj és szív, mint a kisangyal, egy csomó nyűgtől megkímél.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!