A szombati esős időmérő senkit nem lepett meg, az azonban már igen, hogy Sebastian Vettel csak az ötödik rajhelyet csípte meg a gyors, lassan száradó silverstone-i pályán.
Az intermediate-abroncsok – úgy látszik – jobban működtek a hazai közönség előtt bizonyítani akaró McLarennél, mert Lewis Hamilton a második, míg csapattársa – az utóbbi futamokon formáját kereső – Jenson Button a harmadik helyről rajtolhatott. Nem kis meglepetésre a pole pozíciót Romain Grosjean, míg a Button és Vettel közötti negyedik rajthelyet Kimi Raikkönen kaparintotta meg, bizonyítva, hogy a Renault sebességével számolni kell.
Fernando Alonso a hatodik helyről, Michael Schumacher mellől vághatott neki az 52 körös versenynek. Az első tízbe sajnos sem Felipe Massa sem Mark Webber nem fértek be, Sergio Perez, Kamui Kobayashi és a kirobbanó formában versenyző Paul di Resta egészítették ki az első tízest.
Megtréfálta az időjárás a pilótákat, hiszen – a várttal ellentétben – verőfényes napsütésben rajtolhattak. A rajtceremóniát egy apró incidens is színesítette, amikor a 14. helyről rajtoló Pastor Maldonado egy vég gyapotot ültetett Hamilton autójába. A nyilvánvalóan rasszista felhangú provokációra Hamilton nem reagált, de a McLaren még a verseny előtt sajtóközleményt adott ki, melyben mélyen elítélte Maldonado viselkedését és felkérte a brit kormányt a venezuelai kőolajimport bojkottjára. A brit kormány ezt visszautasította, de az FIA büntetésképpen 140 ezer euróra bírságolta a csapatot, és kötelezővé tették egy Hugo Chavéz csicskái vagyunk – matrica elhelyezését az autón.
A rajtnál semmi érdekes nem történt, rendben eljött a mezőny, egyedül Michael Schumacher veszített pozíciót Perezzel szemben, de a harmadik körben, a DRS-zónában visszaelőzte.
Grosjean remekül eljött, és bár az első pár körben Hamilton igyekezett tartani a franciához képest másfél másodperces hátrányát, hamar nyilvánvalóvá vált, hogy a McLaren nem bírja tempóval. Ekkor a stewardok érdekes rádióüzenetet hallottak a pilóta és a box utca között: Bring out the gimp! – mondta Hamilton, ekkor még sokan nem értették, milyen beállításra vonatkozott az utasítás, de a bírák azonnal vizsgálni kezdték az ügyet.
A gyors pályán pár nagyon szép előzést is láthattunk: ezúttal is az iszonyatosan motivált Fernando Alonso vitte a prímet. Először Schumachert előzte meg egy merész manőverrel a Becketts-kanyarkombinációban, majd Raikkönen mellé ért, de a finn ekkor kiállt a boxba. Mint a későbbiekben kiderült, háromkiállásos stratégián volt. Ez volt az első taktikai hiba, amit a Renault elkövetett, mert hiába versenyzett hibátlanul Raikkönen, csak ötödikként ért végül célba.
Nem csak az ő, hanem Felipe Massa versenye is rosszul alakult. Jól rajtol, előre is jött három pozíciót, majd a visszaeső Schumachert is megelőzve tartotta a hetedik helyet, ám a 34. körben a Woodcotte nagyon gyors balkanyar-kombinációjában az erősödő szél feldöntötte a B-tribün lábánál álló japán használtalsónemű-automatát, és tartalmát a pálya felé fújta. A peches brazil sisakjára 240-es tempónál tapadt egy fékcsíkos férfi alsónadrág, ezért extra boxkiállásra kellett mennie, hogy szerelői megfelelő csipesszel leemeljék onnan. A versenye azonban ezzel elúszott. Állítólag Kobayashi-rajongók hozták magukkal a gépet, hogy otthoni atmoszférát teremtsenek kedvenc pilótájuknak.
Ekkor már Lewis Hamilton állt az élen, miután Grosjean kerékcseréjét elrontotta a csapat. Szemfüleseknek feltűnt az emelőt kezelő ember fura járása és a tény, hogy McLarenes overallt viselt, de a Renault szerint semmi különös nem történt, nem szorítják háttérbe hátrányos helyzetűeket a csapatnál, és szívesen teret adnak más istállók technikusainak is.
A pályára befújt alsóneműk miatt bejött a Safety Car, így Grosjean vissza tudott jönni a második helyre, mögötte Alonso, Button, Raikkönen, Schumacher volt a sorrend. Ekkor történt az eddig szezon leghajmeresztőbb balesete, amikor Narain Karthikeyan Force Indiájának gázpedálja padlógázon ragadt (mint egy későbbi vizsgálat kiderítette, a Tata Telcoline-ból ismert elektromos potméter volt a hibás), az indiai pilóta pedig nem tudott mit kezdeni a hirtelen tempóval, és nagy sebességgel a szanaszét heverő tangákat összeszedni akaró vegyvédelmiseket szállító platós Bedford hátuljának ütközött. Szerencsére nem lett semmi baja, de hosszú percekig tartott, míg leemelték róla a Bedford-hidat és kiszabadították az oxigénpalackok alól. A biztonságba ölt pénz nem kidobott befektetés, ezúttal is bizonyított a merev, karbonszálas cella.
Az újrarajtolást követően Hamilton maradt az élen, Grosjean feladta a küzdelmet és inkább őrizte második helyét, Button ellenben keményen támadta Alonsót, aki egy kiállásos taktikájának köszönhetően pozíciókat nyert ugyan, de gumijai már elkoptak, így az angol meg tudta előzni. Ez is lett a befutó, Lewis Hamilton győzelmének köszönhetően visszanyerte második helyét a bajnokságban, de lemaradása még így is 11 pontos Alonso mögött. Mark Webber világbajnoki esélyei elúszni látszanak, Jenson Button még visszatérhet, ha ilyen stabil és gyors formát mutat továbbra is.
Lapzárta után kaptuk a hírt, mely szerint Lewis Hamilton pontjait elvehetik, ha kiderül, hogy rádióüzenetének köze volt a Renault-nál történt hibához. Mindenesetre akárhogy is lesz, biztos, hogy végletekig felcsigázott, feszültségekkel és bajnokokkal teli mezőnyt köszöntünk majd a Hungaroringen.