Raliznak a rendőrök, nem nagy ügy, na és? Hogy bérautóval? Van ilyen, még akkor is, ha a morálmutatót megrezgeti a tény, hogy néha szlovák rendszám is volt rajta. Sokan el is siklottak a tény felett, hogy hobbijukat állami tendereket, megrendeléseket elnyerő cégek támogatják. Ugyan, mit számít a légypiszok a szarosvödrön?
Mert míg fórumokat nyavalyognak tele a ralidrukkerek (és sokszor maguk a résztvevők), hogy mennyire korrupt és hanyatló a magyar rali, és ezzel csinálni kéne valamit, addig minden megy tovább a saját medrében. Nem történik semmi, hiszen itt mindenki az alapoktól való változást akarja, elfeledve a tényt, hogy a kerti pottyantóst is a tetejénél kezdik bontani, nem a pöcegödörnél.

És ez vajon rendben van? Vagy a pénzmosás és bratyizás vígan folyhat tovább? Konkrét bizonyítékokat találni egyelőre nehéz, vagy lehetetlen. Van, aki inkább csendben marad, másoknak annyi vaj van a fejükön, hogy nem szívesen járnak a napon. Mert az illegális bevételből származó pénz legalizálására remek lehetőséget nyújt a ralizás, lett is millió bérautó (papíron), iszonyatos költségvetéssel operáló csapatok, szponzorok és sportegyesületek. Hiszen ki az, aki meg tudja (és meg akarja) állapítani, hogy az N-es Mitsubishi EVO-n egy hétvége alatt cserélni kellett-e négy méregdrága, kovácsolt dugattyút, szét- és összefűzni a motort, és hogy mennyibe kerültek a verseny-Bilsteinek vagy TTX Öhlinsek? Papíron fillérre pontosan annyiba kerül egy ralicsapat üzemeltetése, amennyit nem szégyellünk. És a cikitűrési küszöb emberről emberre, ralicsapatról ralicsapatra változik.
Lett tehát rengeteg – semmiből feltűnő – pilóta, bőkezű szponzor, akiket csak isteníteni szabad, hiszen tesznek a raliért, tolják bele a pénzt meggyőződésből. Árpádtető és Zagyvaróna cukrosbácsijai átvették a hatalmat, mindenki más pedig hagyta, hiszen egymás kielégítése jó dolog. Csak itt éppen nem a másik gatyájába, hanem zsebébe nyúlnak. És hagynak baksist, szponzori ajándékot, támogatást.
Aztán persze voltak, akik kiestek a pixisből, vagy egyszerűen csak elegük lett. Más sorozatokban, esetleg külföldön próbálkoztak, nálunk egyre kevesebb a néző. Mindenki megcsömörlött a negyvenhetedik, ALS-t durrogtató N-es EVO után a látványmentesen, valószínűleg időre autózó pilótától, akit bármikor agyonver egy külföldi harmadosztályú.

Mára eljutottunk oda, hogy még maga Hoffer Zsolt százados, a bér-Fabiával versenyző rendőrpáros pilótája is megemlíti, mennyire foghíjas a mezőny (létszámilag nagyon csekély), de az interjúban említett problémáik megoldódtak: mindenki nagy örömére a nagynevű, Győrben székelő Európai Kártérítési Ügyintéző Központ (amelyet a PSZÁF 2011 szeptemberében, azaz nem egész egy éve vett fel a biztosítási szaktanácsadók közé) támogatta meg őket, így ott tudtak lenni Veszprémben. Nem jött ki nekik a lépés, írta Facebook-oldalukon, hiszen saját osztályuk két indulója közül nem az elsők lettek. Sokat elmond a mezőnyről, hogy 24 autó szerepel a végeredménylistán. Reklámértékben persze még lehetnek jók, tessék, most is itt vannak az újságban.
Mellesleg a felvétel épp az ORFK RSZKK tanpályáján készült, ahol a százados úr a Gépjármű-vezetéstechnikai Alosztály vezetőjeként teljesít szolgálatot. Néha itt edzenek, de nem csak ők. Az ORFK RSZKK kapui nyitva állnak minden ralis előtt. A Tobak Team Hungary is itt készült a Veszprém ralira.

Erről tényleg csak dióhéjban. Versenyzőjük, a 23 éves Matók Ádám annak a – ralis körökben jól ismert (köszi Áki) – Matók Ákosnak a fia, akit 2005-ben a székesfehérvári maffiaper vádlottjaként két év két hónap letöltendőre ítélt a Pest Megyei Bíróság államtitoksértés, hivatali vesztegetés, hivatali visszaélés, hamis tanúzásra felhívás, bűnpártolás és vagyon elleni bűncselekmények vádjával. 2001-ben zsarolás miatt két évet kapott az Abu Mohamed nevével fémjelzett büntetőperben. Szintén csak morzsa, hogy a Tobak Team Hungary csapatfőnöke, Tobak Zoltán szintén gyanúsított volt a perben, amelyben Matókot elítélték. Ettől, és a Vizoviczki-ügy rendőrségi vonatkozásaitól függetlenül rendjén van, hogy az ORFK-tanpályán gyakoroljon egy csapat, amely finoman szólva sem áll távol a szervezett bűnözéstől.
Oszoljanak, kérem, nincs itt semmi látnivaló.
Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
