18

Csak felnőtteknek

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet. Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését a gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartozik.

Ladások, ez nem menő, ez gáz

2012.12.28. 11:24

HÍR tavalyról (forrás: dehir.hu): A Hajdú-Bihar Megyei Rendőr-főkapitányság december 26.-án egy előre be nem jelentett rendezvény miatt körbezárta a Balmazújvárosi úti bevásárlóközpont előtti útszakaszt, ahol megközelítőleg 120 személygépkocsi – köztük mintegy 50-60 versenyautó – és mintegy 600 fős tömeg gyűlt össze az V.Illegal Meeting akció alkalmából, melyet a Ladaracing.hu hirdetett meg. A helyszínen nyolc ember ellen kezdeményeztek szabálysértési eljárást különböző szabálysértések elkövetése miatt, illetve öt esetben helyszíni bírságot is kiszabtak. Ezt követően a rendőrök a helyszínen maradtak, az illegális verseny abbamaradt, de a tömeg nem oszlott fel. Egy óra elteltével egy személygépkocsi kivágódott a tömegből, és forgolódni kezdett, majd megpróbált elmenekülni a rendőrök elől. A zsaruk azonban utolérték, s igazoltatták. Mivel azonban nem rendelkezett semmilyen okmánnyal, előállították a kapitányságra, s ellene szabálysértési eljárást kezdeményeztek.

HÍR idén (dec. 27): Újabb illegális karácsonyi autóversenyt rendeztek a debreceni körforgalomban

Most tényleg, ez viccnek is nagyon-nagyon rossz. Nem hiszem el, hogy a tavaly történtek után - az i-re a pontot az az észlény tette fel, aki jaszkarizni kezdett a rendőrök előtt mindennemű okmány nélkül – idén ismét összeverődött egy falkányi tufa, akik tulajdonképpen házhoz mentek a lópisztolyért.

Mégis, mit vártatok? Mit gondoltatok? Vagy egyáltalán: hogy képzeltétek, hogy egy bevásárlóközpont előtti körforgalomban, karácsony után észrevétlenül elkörzőztök, röhögtök egy nagyot a spanok telefonos videóin, és mindenki nyugodtan hazamegy, mert hűdejőpofabulivolt? Aztán feltöltötök a Youtube-ra tizennyolcezer videót, és körbelájkoljátok egymást?

Hát egy lófaszt. Ez egy maximális dislike, bár tény, hogy vállon veregethetnének titeket ezért egy tokolt Zsiguli-híddal, hadd fájjon a hülyeség. És én kérek elnézést azoktól a ladás srácoktól, akiket személyesen is megismerhettem, amikor Csikóssal görgettük a Lada-hetet. Azóta is barátok maradtunk, jó embereknek tartom őket, csak remélem, hogy nem volt köztük olyan, aki ezt a bulit menő dolognak tartja.

Mert oké, elismerem, az illegális csapatás nem törvényes, de mindenképpen izgalmas dolog és jó

Mi lehet az ötletgazda fejében agyvelő helyett?

móka lehet. Budapesten a Hajógyári szigeten megy rendre a körzőzés - egészen addig, míg egy szép, szűrőfényekkel teli éjszaka le nem zárják mindkét hidat a rendőrök – de így? Ebben a formában? Mi lehet az ötletgazda fejében agyvelő helyett? Savó? Húgy?

Hamut szórok a fejemre, bevallom, én is voltam fiatal, eljártunk autózni a haverokkal, akár Ladával is, és nem kizárt, hogy amikor leesik a hó, akkor egyszer, de maximum kétszer nem téved az ember éjjel a Visegrád-környéki szerpentinekre még ma is. Ez nyilván nem mentesít semmi alól, de! És ez a DE legyen hetvenkettes Ariallal belemarva a homloklebenyébe minden hülyének, bármikor is mentünk csapatni, akkor:

  • Két-három autóval, nem százhússzal, hogy tutira legyen köztünk legalább tucatnyi kétbalkezes, öntelt marha, akik törnek-zúznak.
  • SOHA nem lakott területen, hanem a lehető legkihaltabb úton, minimalizálva annak veszélyét, hogy mást bajba sodorjunk magunkon kívül.
  • Nem közönséggel, akik tömött sorokban ácsorognak az útpadkán, miközben egy levelesre rohadt, hátsó lámpát csak nyomokban tartalmazó VAZ dülöngél feléjük fogalmatlanul, mint egy seggrészeg, orosz matróz.
  • És pláne nem toltuk ki Youtube-ra saját bunkóságunkat HD-ben, hogy szépek legyenek a részletek, csak mert az odanyúlós telefon olyat is tud már.

Igen, én is voltam gyökér hülyegyerek, aki saját autóját nyúzta. Össze is törtem az egyiket, mint a rongyot, aztán felnőttem. De ekkora felelőtlenség már egy 16 évesnek is szégyenére válna. Amióta pedig össze tudok rakni szaros nyolcezer forintot, azóta sokkal-sokkal jobban érzem magam olyan helyen, ahol nem illegális az efféle autózás. Akár egy Kakucsringen is.

Na, szinte lelki szemeim előtt látom a kommenteket: Igenis tudd meg, nyolcezer forint, meg a benzin rohadt sok pénz lehet egyeseknek! Meg ha tudnád, mennyiből kell kijönni! és Akkor akinek nincs pénze, már ne is csapathasson egy jót?

Dehogynem, csináld csak! Hogy közben a nyolcezer forint többszörösét hagyod ott egy elkottázott kanyarban, vagy fizetheted be sárga csekken? Azt bizony fel kell vállalni pubi, te akartál mindenáron villantani. És ha lehet, próbáld meg felvállalni azt is, amikor egy tollkabátos, 16 éves lányt magad alá gyűrsz, vagy kitört féltengellyel, ajvékolva hazakullogsz. Felfogod ezt ésszel? Vágod? Megvan? Vagy akkor majd jönnek a kifogások, és a hosszú magyarázatok mindenféle beállításokról, kormányfogásról, nagy mentésekről? Sírsz majd a bíróságon? Szégyelli majd magát miattad az édesanyád, vagy apád? Naná, szarnak-bajnak nincs gazdája. Az autóverseny, - még ha mégoly amatőr is – bizony pénzbe kerül. Ha nem futja rá, el kell bujdosni a világ végére és ott forogni, hátha megúszod, nem a Daewoo Ticók és a helyi buszjárat között.

Ha már itt tartunk, és említettük a Kakucsringet: tudjátok, mennyit kéne fejenként összedobnia 120 embernek, hogy egy egész napig azt csinálhassatok ott, amit akartok? Kereken 2500 forintot. Plusz a benzin. Ha ennyi nincs évente egyszer, gyűjtsetek szalvétát, ne autózzatok hobbiból.

A ralis szemével

Én nem tudom az életemet autósport nélkül elképzelni. Az ilyen találkozóknak viszont semmi közük sincs az autósporthoz. Ez nemcsak színtiszta bravúroskodás, hanem orosz-rulett. Még ha a lapjával közlekedő srácok 100%-ig uralják is autóikat (ahogyan a videó szerint nem), akkor is komoly biztonsági kockázattal jár a nézők között bemutatott mutatvány. Egy defekt, vagy egy műszaki hiba esetén jó eséllyel a bámészkodók közé lehet esni. Nincs bukótér, nincs zárt pálya, nincsenek alapvető biztonsági és műszaki előírások. Mentő sincs. A RallyeDream-en mi rendszeresen foglalkozunk biztonsági kérdésekkel, ha egy sprintversenyen, vagy éppen a Barum Rally-n történik valami. Itt a biztonsági kérdésekről annyit mondhatunk, hogy fel sem vetődtek.

Hogy mégis mi köze egy raliblognak ehhez? Egyfelől nap mint nap küzdöttem versenyzőként, és ralispecialista médiásként is meg kell küzdenem azzal, hogy sokan ezekkel (és az ehhez hasonló) összejövetelekkel tévesztik össze a ralit és a pályaversenyzést is. Sajnos gyakran a rendőrök, és az utak kezelői is. Ezért utaznak a hatóságok a csövezett autókra, és az ilyen rendezvények visszaszorítása miatt is tartották sokan szükségesnek a sporttörvény módosítását. Holott az autósport legkisebb osztályaitól kezdve szigorú szabályok, és még szigorúbb biztonsági előírások vannak. A másik ok, ami miatt nekünk is foglalkoznunk kell ezzel, sokkal inkább a miénk: ezek és a hasonló összejövetelek, rendezvények részben pótlékok. Mégpedig az olcsó, belépő szintű autóversenyek pótlékai. (Azért csak részben, mert az illegalitás is jelentős vonzerő.) Igen, az ország jelentős részében nincsenek jól szervezett, amatőr autóversenyek. Hiába van két-három soknevezős, regionális ralisprint-bajnokság, hiába van ralitúra, hiába van elvileg minden hétvégén valahol autóverseny, sok megyéből hiányoznak az utcai autós kezdőknek az első élményeket nyújtó szlalomok, egy olcsó csöves autóval teljesíthető ralisprintek, elérhető pálya- és nyílt napok. Ezen viszont mindenképp változtatni kell.

Nem, nem a kispénzű, autójukat próbálgató huszonévesekről, vagy éppen rutinosabb, családi autót elkötő, bohóckodó apukákról szólnak ezek a hírek: ezek a Ladák nem kétszázezres bontószökevények, hanem komolyan megcsinált, részben becsövezett versenyautók, részben csak utcainak látszó, versenytechnikával kitömött, milliós autók.

Ha adrenalin flesst akarnak, ne egy körforgalom mellett álljanak, hanem jöjjenek ki 28-án este és 29-én egész nap a Hungaroringre , lesz 54 Lada, 24 BMW, Lotus Exige Cup260, ja, és persze 2 WRC, 36 EVO, 5 Impreza, összesen közel 170 versenyautó. Igaz, itt nem jönnek a rendőrök, és itt versenyezni és nézni is legális.

Ami plusz szomorú a dologban, hogy rengeteg versenyautót is látni a felvételeken. Szomorú, hogy döglődik a magyar rali, szomorú, hogy a röhejesen magas költségek miatt sokan nem engedhetik meg maguknak, hogy minden futamon induljanak. De hahó, ha valaki licenszes versenyző – akár amatőr, akár profi – nem annak kéne példát mutatni? Nem az ő dolga lenne, hogy odaszóljon: Gyerekek, ha már ennyien vagytok, béreljetek ki egy mezőt, vagy magánutat, vagy versenypályát, és ott randalírozzatok?

Nem. Az okleveles-diplomás-gépkönyves ralipilóták ugyanúgy ott rígatják a tolókerekes váltót, ahol a teszveszen hetvenezerért vásárolt, hegesztett difis hülyegyerek, aki ettől cipóra dagadt arccal újságolja majd, hogy mekkora nagy sztárokkal csapatott és hogyan fűzte le körzőre a bódét, dobta át balról jobbra és visszakettő a visszahárom. Ez egy versenyzőre nézve szégyen. Még akkor is, ha rajongótábora hatalmasra duzzad ettől (darabra, nem IQ-ra). Inkább osszon meg pinás képeket a Facebookon, abba még nem halt bele senki. És persze itt vannak az örök igazságok, a videó alatti kommentek:

mefi01

Még a buszos is leszúrta neki :D

Le bizony, hasonló értelmi szinten lehetett, pláne, ha utasok is voltak a buszon.

kasu0707

Még több ilyet, talán rájönnek hogy sokkal több amatőr versenyre lenne szükség... és nem csillagászati árakon.

Te mikor jártál utoljára amatőr versenyen? Csak mert léteznek alig pár tízezer forintos versenyek is, zárt pályán. Még több ilyet, naná, csak elszedik egyszer mindenki jogosítványát.

dodoo46

Ha lenne még Simara ring és még egy két másik pálya Debrecenbe nem vonulnának az emberek az utcára vergődni! DE nincs!

Így jártál. Ha nincs otthon sör, akkor átsétálsz a szomszédhoz és kiveszed a hűtőjéből? Vagy ahogy valaki megjegyezte: ha nincs otthon vécéd, akkor az útra szarsz? Menj oda, ahol van.

Conan1977R

Olvasom a hozzá szólásokat hogy nem itt kéne csinálni !
Okés de akkor hol??
Mondjatok egy helyet ahová mondjuk bemehet 500/1000 ember éjfél körül
és potom pénzért szórakoztathatja magát és a közönséget !!
Őszintén szólva nem tudok ilyenről ... sajnos...
Amúgy a híradóba is benne volt és ha jól meg néztétek abban is egy Ladás csapatott csak ott nem suhanc nyomta a gázt hanem egy olyan 45/éves körüli emberke !

Miért? Te azt hiszed, hogy neked alanyi jogod van mások életének veszélyeztetéséhez? Ne kérdezd, hogy hol, hanem oldd meg úgy, ahogy mások, tudod, a gondolkodó emberek. Mondjak egy helyet, ahová éjfél után potom pénzért szórakoztathatod magad és a közönséget? Menj el a misére és játszd el orgonán a Johnny Be Goodot, garantáltan szórakozni fog mindenki. Az pedig, hogy 45 évesen valaki még mindig nem fogja fel ésszel, mennyire ciki, amit csinál, az már baj.

Milán Szabó

Figyelj hogy is hívnak. Esetleg ott voltál? tudod hol volt? tudod, hogy zajlott? az hogy egy töredék videó fent van a neten nem bizonyít semmit, inkább tartsd meg magadnak és kattints tovább. Regélhetnék órák hosszat neked és a hasonló értelmes lényű embereidnek, de inkább hagylak, hogy nyugodtan töltsd az utolsó napjaid ebben az évben.

Nem, kedves Milán, eszembe sem jutott volna elmenni. És a töredék videó is tökéletesen elég ehhez.

István Siket

Mondjuk egy ladát aki épít nem 2 nap alatt hozza össze rá mondjuk a kb 500 ezret(most mondtam egy számot), de ha ennyire értesült lennél, ahogyan nem vagy a pályabérlés nem úgy megy hogy csak kibérelek egy pályát, a verseny részvétel sem olcsó, és vannak bizonyos kötöttségek, abban igazat adok hogy valahol félreeső helyen is lehetne, de ha most ez volt... Istnem...

De, kedves István, kurvára úgy megy, hogy felemeled a telefont, megbeszélitek az időpontot, leteszed a foglalót és kész, a többi a pályát üzemeltető dolga. Ja, hogy egy versenypályán is vannak szabályok? Hát azok vannak a körforgalomban is.

lacosdj

én nem állnék a körforgalomba.. hanem én is megforgatnám a vasat... :) ez komoly vezetési technika.. és hidd el.. nem csak ilyen utakon kaparnak ezek a vasak! majd megnézzük a te autód hol lesz ennyi év után mint a ladák.. jah hogy sehol.. bocsi.. nah pááás

Pontosan.. sok irigy hülye öreg fasz aki beugat

Kedves DJ, te megforgatnád bizony. Aztat a vezetési technikát és a vízbűa zoxigént. És igen, a beugató, sok irigy hülye öreg faszt úgy hívják, hogy épeszű emberek.

István Siket

Már neis haragudjatok, de ha picit is belelátnátok a dolgokba, hogy aki ilyesmi ladákat épít az nem kevésbe van!!!Nemcsak pénz , hanem sok sok idő!!!Aki lefikázza a ladákat a videón meg a bmw-t, annak tuti hogy még ilyenre sem telik....Megsúgom nem 50-100ezer ftosak a gépek!!! Akik elmentek minden tiszteletem!

Pedig inkább akkor kéne tisztelned őket, amikor a nem kevésbe van – autóval el tudnak menni oda, ahová való: versenypályára. Vagy az már sokba van? Akkor? Cora? Körforgalom? Jó a bolondnak a fapénz is-alapon? Vagy kell az illegalitás tudata ahhoz, hogy izgalmas legyen? Erre is van megoldás, úgy hívják, hogy glory hole és lepattantabb retyókban megtalálod.

Legvégül majd jönnek a tutimegmondók. Hogy ezek a pilóták profik, hogy őket nem is orvos, hanem egy lamellás sperr hozta a világra, és különben is már harmadszor nyerték meg a tápióbicskei aranykormány díjat, urai a gépnek, tudják, mit csinálnak.

Igen, Ayrton Senna is az volt. És Henri Toivonen, vagy Georg Plasa, valamint sokan mások. Ez a világ egyik legszarabb kifogása.

Kedves Ladaracing-szervezők! Még szerencse, hogy decemberben rendeztétek meg. Így éppen belefértek az Év Leggyökerebb Szervezőbrigádja-szavazásba. Ez így, ebben a formában életveszélyes, nagyon-nagyon balkáni, ócska, maximális bunkóság. Többet ártottatok a Lada megítélésének, mint a szocialista rezsim 32 év alatt. És a nem így gondolkodó ladásoknak is.

Itt hozzászólhat.