A BMW legjobb autója lehetne, de csak egy értelmetlen SUV
A Vision M Next Concept 2019-ben a következő M1 előszelének indult, majd az I16 koncepció sorozatgyártása helyett egy óriási plug-in SUV lett belőle. A helyzet iróniája, hogy az XM igazából még a célközönségének sem kell.
Az autógyártók dizájnfőnökei már nem külsős olasz mesterek, sem a háttérben megbúvó, szénporos ujjú művészek. A szokásos alkotói feladatkörön túl sokkal inkább a szűken szabott sportzakókban, taktikusan választott órákkal mutatkozó influenszerek, akik közösségi médiás kommunikációján profi stáb dolgozik. Bizonyos híreket tőlük a rajongókkal egy időben, ilyen közvetlen formában kap meg a sajtó.
A BMW I16 is így jött ki, Steve Saxty háromkötetes BMW-könyvével együtt. Az nem derült ki, hogy miért nem i16-nak írják, ha már az i8 utódjának szánták.

Ha szigorúan nézzük, a BMW-nek a Lamborghini segítségével fejlesztett M1 gyártásának befejezése, vagyis 1981 óta nincs középmotoros szupersportautója. Az Audinak - szintén a Lamborghininek hála - van, és az R8-ból még készül is néhány extra darab a megnövekedett kereslet miatt.
A Mercedes-Benz az orrmotoros GT-k durvításában hisz, miközben motorokat szolgáltat az Aston Martinnak, továbbá néhány éves csúszással megcsinálta saját hipersportautóját, a KERS-hibrid rendszerű Mercedes-AMG One-t is.
Mivel az egész M-divízió utcai autós szempontból az M1-gyel indult 1978-ban, a BMW a harmincadik évfordulóra megcsinálta a kizárólag guruló és kormányozható agyagmodellként létező M1 Homage concept nevű tanulmányát, melyet Chris Bangle prezentált Comóban. Egy évvel később, 2009-ben jött a BMW Vision EfficientDynamics koncepció, melyből 2013-ra lett termék BMW i8 néven, Benoit Jacob tervei alapján.
Három henger 55 millióért, deal?
Sportkocsi, sport nélkül: a kipufogóhang hangszóróból jön, de a dugóban ugyanúgy áll, mint egy Ferrari.
Az i8 viszont minden szénszálas kompozit és középmotoros hibrid technológiája ellenére sem szupersportautónak készült, így a BMW M maradt az orrmotoros-hátsókerekes kaptafánál. A remény végül 2019-ben támadt fel újra, hiszen az i8-at felhasználva, ám egy sokkal nagyobb teljesítményű hibrid hajtáslánc ígéretével kijött a Vision M Next Concept. A következő M, a BMW nagy dobása.
Valódi sportkocsi a BMW M részlegétől
Úgy néz ki, egyszerre szánják az i8 és az egykori M1-es utódjának a hibrid szuperautót.
Jók a limitált M3 és M5 kombik, az M5 Competition csúcsszedánok, az M2 és M4 coupék, vagy éppen a mezei M3 szedánok is. Még jobb lehetett volna az M első modern szupersportautója, vagyis az itt látható I16:

Az i8 lehetséges utódját Domagoj Dukec, a BMW Design főnöke osztotta meg az Instagramon, aki Jose Casas segítségével maga is dolgozott a projekten. Mint mondja, a 2019-es Vision M Next után szűk egy évvel prezentálták a kívül-belül működő koncepcióautót, melynek az i8 platformjára kellett épülnie, ám hibrid rendszerét tekintve következő generációs teljesítményt ígért három helyett négy hengerrel, sokkal komolyabb elektromos rásegítéssel. Hatszáz lóerő, összkerékhajtás, tisztességes M-dinamika.

A BMW most a járványra fogja, ám az I16 helyett mégis elkészült az eddigi legnagyobb és legdrágább M-modell, az 5 110 mm hosszú, a plug-in V8-as felszereltséggel 2 750 kilós XM SUV.
A BMW legerősebb autója folytatja a vizuális terrort
738 lóerős hibrid. 738 ló, mert ez nem csupán az XM, hanem az XM Label Red 1000 Nm nyomatékkal.
Ha luxusterepjáró, nem világos, miért nem kapott légrugókat. A beltere extravagáns, opciói alkalmasak a polgárpukkasztásra. Erre, illetve a 4,4-literes biturbó V8-cal 644 lóerős teljesítményre elvileg igényt is tart a piac, ezért is dönthetett emellett a BMW a középmotoros M szupersportautó helyett. Pénz beszél, csóró rajongó csalódik.

A piac is beszél. Tavaly januártól júniusig összesen 2 484 XM ment el. Szeptemberre ez a szám 4 450-re nőtt, majd Amerikából jelezték, hogy nagylelkű kedvezményekre lesz szükség, amennyiben néhány száznál többet szeretnének eladni 2024 hónapjaiban.
A BMW i8-ból Coupé és Roadster formában hat év alatt összesen 20 465 készült Lipcsében. Az I16 népszerűségét az elektromos átállás derekán csak tippelni lehet. Az XM fölé.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
