Infómorzsák a pályanapra
Ha valaki lemaradt volna róla, jobb ha tudja, június 7-én Totalcar-pályanap! Hiába lesz ez az ötödik, a szervezés nem megy rutinból nekünk sem, de nincs bennünk félsz, jó buli lesz ez is. Szombaton dübörög majd a gépezet – az alkotók hajtják, a résztvevők meg élvezik a napot. Legalábbis minden okuk meglesz rá.
Mikor kezdünk? Hol kell bemenni? És regisztrálni? Bérelhetek boxot? Nézőként ingyenes? Érdemes kijönni autó nélkül is? Hova tegyem a gyerekeket? Mit csinálhatok ott egy egész napig? A kérdésekre mind választ ad a pályanap című menünk. Aki ott végigolvassa az utolsó öt bejegyzést, mindent tud. A rendezvényhez közeledve persze minden napra jut pár apró újdonság, a visszamondások miatt például mindjárt lett két új résztvevőnk: az egyik egy Lotus Esprit Turbo SE, az eddigi tíz Civic mellé pedig érkezik még egy nagyon kemény darab.
A hajrában még szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy a Porsche-parkolóba senki se hagyja ott az autóját. Bár csábító a nagy placc, nyomatékosan kérünk titeket, hogy erre figyeljetek, ez ugyanis az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság terepe lesz. Itt tartják majd a látványos demonstrációkat (lesz roncsvágás is), de ide parkolnak majd a tűzoltóautók is, amiket profi idegenvezetés mellett megmászhatnak a gyerekek. Jó móka lesz, legalább annyira, mint friss ajándék gyümölcsöt enni a tűző napon. Ezt a Prevost Hungária standján keressétek.
A további szájtépés helyett jöjjön a lényeg. Aki pályára hajt szombaton (még ha csak utasként is), az legyen kedves, olvassa el figyelmesen az alábbi sorokat. Tőletek csak annyit várunk, hogy ehhez tartsátok magatokat, minden másért mi felelünk. Ne rontsuk el egymás szórakozását, legyen ez egy remek szombat mindenkinek a ringen!
Pályázol? Olvasd el!
A versenypályát mindenki kizárólag saját felelősségére használhatja. A versenypályára csak résztvevőként regisztrált személyek hajthatnak fel. A versenypályára csak kifogástalan műszaki állapotú gépjárművel lehet ráhajtani. A jármű műszakilag kifogástalan állapota alatt értendő egyebek mellett:
a működőképes fékberendezés,a kifogástalan állapotú gumik,a versenypálya mindenkori zaj-, és hangelőírásainak megfelelő kipufogórendszer.
A járművet fel kell szerelni legalább a jármű elejére rögzített vonószemmel, vagy a jármű vezetőjének a vonószemet be kell mutatnia ellenőrzés céljából a versenypályára hajtás előtt. Vonószem hiányában a jármű nem hajthat ki a versenypályára.
Az általános műszaki állapotnak működőképességet és üzembiztonságot kell biztosítania. A rendező előírásait és a sportbírók utasításait minden körülmények között be kell tartani. Alkoholos befolyás vagy egyéb szer hatása alatt álló személy a versenypályára nem hajthat fel. A biztonsági övet minden körülmények között be kell csatolni. Az ablakokat teljesen fel kell húzni, vagy a gépjármű ablakát védőhálóval kell pótolni. A kormánykereket vezetés közben két kézzel kell fogni. Keresztben autózni, driftelni tilos!
Azonnali kizáráshoz, valamint esetenként kártérítési igény támasztásához vezet a zászlójelzések (lásd alább), a sportbírók, valamint a Hungaroring Sport Zrt. utasításainak figyelmen kívül hagyása, a szándékos ütközés, illetve rongálás. A résztvevő tudomásul veszi, hogy felelős minden kárért, amit ő maga vagy gépjárműve okozott a versenypályán, a Hungaroring teljes területén, illetve a versenypálya létesítményeiben. A saját és mások biztonsága érdekében kérjük figyelembe venni az alábbi alapvető biztonsági elveket, intézkedéseket:
A versenypályán a forgalom egyirányú, az óramutató járásával megegyező. Haladásra a pálya teljes szélessége használható, előzni mindkét oldalról lehet.A pályát többen használják egy időben. A pályán nem versenyzés, nem edzés, hanem szabad autózás folyik. Fokozottan figyelni kell az alacsonyabb sebességű gépjárművekre.Kerülni kell a kiszámíthatatlan irányváltásokat, a cikk-cakkban közlekedést, valamint az ún. féktávon beszúrást.A pályán megállni tilos! Ha nem tud eljutni a boxutcáig, a gépjárművel a versenypályát meg kell próbálnia elhagyni egy korlátmegnyitásnál (narancs színű festékkel jelölve a korláton). Ha ez sem sikerül, a versenypályától minél messzebb le kell állítani az autót, és a szalagkorlátot átugorva kell várni a műszaki mentést.Ha hátra kell hagynia autóját, soha ne fordítson hátat az érkezőknek, minden esetben a közeledő járműveket kövesse figyelemmel!A boxutcában a maximálisan megengedett sebesség 60 km/h. Csak menetirányban szabad közlekedni.A boxutca belső, ún. gyors sávjában parkolni tilos.Csak abban az esetben hajtson fel a versenypályára, ha a boxkijárati lámpa zöld jelzést ad.A boxkijáraton kihajtva semmiképpen ne zavarja a már pályán közlekedőket! A boxkijáraton kihajtókat a versenypályán közlekedőktől elválasztó fehér vonalat ne lépje át.A bukótereket tilos előnyszerzésre, előzésre használni, illetve kanyart levágni. Ha elhagyni kényszerül a pályát, óvatosan, kellő körültekintéssel térjen vissza.A versenypályán bekövetkezett esetleges balesetek megítélésénél nem a közúti közlekedésre vonatkozó szabályok az irányadóak. Az ütközések általában szokásos versenybalesetnek minősülnek.