Télen, tíz év óta először, nem voltam a hegyekben csapatni, ezt meg is kaptam a drága Sipos úrtól minden beszélgetésünk alakalmával. A pályanapra már be fog indulni? Megint fellocsolod a pályát benzinnel? Beindult-e már a BMW? Miért nem veszel egy jó Fordot? Majd viszlek egy kört, mert a Ford mindig beindul.
Mivel a rántópadon és az egyéb pályarészeken fellocsolt műgyantán lehet határeseteket szimulálni, sokkal kevésbé teszi kockára az ember a saját és az autója épségét. Természetesen nem kockázatmentes a dolog, de először inkább itt tapasztalnám meg a W108-as Mercedes lengőtengelyes hátsó futóművének gonosz trükkjeit, mint élesben, egy forgalmas főúton. Ezért is kellet gyorsan hazaugranom két hungaroringes Sierra-etap között a vén Mergáért.
Szerencsére lett négy megfelelő méretű abroncs, de előbb még ki kellett logisztikáznunk Csikóssal a Pontont a Hungaroringre. Ahogy besoroltam Csikós mögé (hogy hátulról védjem), rádöbbentem, mennyi idő telt el, mióta utoljára előttem gurult a Ponton. Basszus, három év után, végre megint láthattam a vén szaros seggét. Mármint a Mergára gondolok. A pénteki naplementében annyira jó volt nézni a környezetéből ennyire kilógó, aranyosan duci testét. Csak közben besötétedett, gumim meg még nem volt.
Ki mit tudott összehozni, szektpridőkkel, összesítve. Tessék csak tessék, innen letölthetőek az eredmények. Hamarosan masszív képgalériánkkal is jelentkezünk, egyelőre gyűjtjük őket a létező összes forrásból.
Beléptidíj: a látogatóknak nincs. Csak a vezetéstechnikai tréningen ill. a pályán körözésben résztvevők fizetnek. Másoknak ingyenes a belépő, a szimulátorozás, partnereink programjai, Novoth Tibi diagnosztikai állomása, Gumis Peti műhelye és az ugrálóvár, a kismotorok. A tanpálya melletti gyermek KRESZ-pálya is ingyenes!
Nyitvatartás: A főkapu reggel hétkor nyílik, azért, hogy a 9:30 perckor tartandó eligazításon mindenki ott lehessen, aki a versenypályára hajt (a csak a veztech. tréning résztvevőinek nem kötelező).
Parkolás: A boxutca mögötti paddockban, szépen, rendezetten,a Hungaroring munkatársai ott lesznek, irányítanak, segítenek. Amint a paddock megtelt, a látogatók át lesznek irányítva a nem egész 50 méterrel távolabbi, aszfaltozott parkolóba.
Bejárhatóság: A szabály az, hogy mindenhová lehet menni, ami nincs kordonnal lezárva, vagy őrizve. Ez nagyon fontos, mivel a szerviz- és menekülőutakat minden esetben szabadon kell hagyni. A paddock tetejéről ill. magából a paddockból remekül belátható szinte az egész pálya.
Időmérés: Az időméréshez szükséges transzpondereket a regisztrációs pultnál lehet bérelni 1500 Ft/darab áron, kaucióként a személyi igazolványt vagy a jogosítványt kell otthagyni érte. A transzpondert ezek után a regpultnál kapott duct tape-pel célszerű az autó hátsó oldalablakára ragasztani. (De a szalagot visszahozni ám utána!) Ugyanitt kapja meg mindenki a rajtszámát, az lényegében egy A4-es lap, amit szintén celluxxal fel kéne ragasztani jól látható helyre. Az időeredmények természetesen két monitoron is nyomonkövethetők és minden egyes menet után kinyomtatva kifüggesztjük őket az információs táblára.
Boxbérlés: Szintén a regisztrációs pultnál, 10 000Ft/nap áron, ami igazán baráti a 4x12 méteres helyért.
Étel/ital: Büfé és a Hungaroring étterme nyitva áll, az árak nem vészesek, senki nem fog szomjan/éhen halni.
Egyéb: Várhatóan rekkenő hőség lesz, gyermekeknek naptejet mindenki hozzon, a hidratálás fontos, leleményesebbek egy összecsukható horgászszékkel sokat javíthatnak a komfortérzetükön.
A vezetéstechnikai tréningen résztvevők a jól láthatóan megjelölt gyülekezőponton várakoznak a trénerre, aki lekíséri őket a tanpályára.
Ugyanolyan jól megjelölve lehet benevezni az offroad taxira, időtöltésnek remek, pláne, hogy a kormány mögé is beülhet az érdeklődő.
És akad még meglepetés, nyeremény.
- A Federal Tire a regisztrált, pályanapi résztvevők között (tehát azok között, akik a Hungaroringen koptatják a gumit) pedig kisorsol egy garnitúra 215/45*17 RSR utcai használatra is homologizált verseny-abroncsot, amely - természetesen - értékegyeztetéssel más méretűre is cserélhető. A résztvevők a regisztrációs pultnál kapják meg kártyájukat, melyet kitöltve be kell dobni a Federal-stand gyűjtődobozába, melyből 12.00-kor Pista saját bal kezével fogja előhúzni a nyertes nevét. Komoly cucc, érdemes volt regisztrálni.
- Az ötvenedik születésnapját ünneplő Carrera elhozza a Hungaroring általuk épített 1:32-es méretarányú mását, melyen bárki kedvére játszhat. (És természetesen nyereményjátékkal is készülnek.)
- A SimTechsRacing két, élethű mozgó szimulátorral képviselteti magát és én mondom: remek szórakozás, pláne, hogy a másodperceket nem saját, utcai autónkkal kell kergetnünk.
- A Dension jóvoltából minden regisztrált pályanapi résztvevő jogosult egy 25 százalékos kedvezményt biztosító voucherre, amit a Dension standján vehet fel, miután felmutatta karszalagját. Ez bármelyik - Dension által beszerelt vagy forgalmazott – terméknél érvényesíthető.
- Gumis Peti is kivonul mobil szervizével, ingyen és bérmentve dobja le a karkaszra kopott gumit és rakja fel a friss, ropogósat.
- Aki bajban van, az ellátogathat a Totalcar Műszaki Elsősegély Pontra, ahol Novoth Tibi és profi diagnosztikai műszerei küzdenek meg a villogó check-engine-lámpákkal, illetve minden egyéb műszaki problémával. Tibor tanácsol, kiolvas és javít, ha kell, mindezt ingyen. Ma tudtam meg, hogy plusz diagnosztikai-műszer lavinával készül. Ha gondja-baja van, Tibort megtalálja a Totalcar-boxnál, az oszcilloszkóptól balra.
- A gyermekeknek persze ugrálóvár, kis villanyautó- és motor a paddock alatti aszfaltozott parkolóban. A Hungaroring Kart Center pedig jelentős kedvezményt ad áraiból, így egy menet 1500 forint a felnőttnek és 1200 a gyerekeknek. Nem kizárt, hogy mi is itt kötünk ki Bandistul-Karottástul, ha netán autóink feladnák a küzdelmet, amire - valljuk be - mindig van esély.
- Standdal képviselteti magát a Bitframe, az elektronikai kütyük frissen indult webshopja, ahol minden látogató (figyelem, nem csak a regisztráltak) 10 százalékos kedvezményt kapnak az amúgy sem húzós akciókamera-kínálatból. Velük karöltve pedig a magyar Time Attack bajnokságot szervezők is ott lesznek, talán érdemes megnézni, mit hoznak ki a fiúk a talán legolcsóbban űzhető autósportból.
- Bónusz, hogy a Hungaroring Off Road központja is becsatlakozik és az ő programjuk egész élvezetes, pláne, hogy bárki a kormány mögé ülhet. Az off-road taxi 3500 Ft/autó (azaz az instruktor és három utas), a 10 hektáron elterülő pálya pedig helyenként elég dermesztő tud lenni. Ha ön úgy gondolja, hogy kipróbálná magát, akkor 3900 Ft/sofőr áron megetheti, ez esetben csak ön és az instruktor ülnek az autóban (utóbbi a jobb egyben). Mindkét program időtartama egyaránt 15-20 perc.
- A Prokite Kft., a CamOne Infinity forgalmazója a helyszínen ingyenesen felszereli kameráit az érdeklődők autójára és a felvételeket - természetesen - egy pendrive-ra (vagy DVD-re) feltöltve átadja azoknak, akik igényt tartanak erre és feliratkoznak standjukon a listára. A nap folyamán mindössze 32 autót tudnak így felkamerázni, érdemes lesz sietni, feltéve, ha megnézbéd magad odahaza HD-ben. Természetesen minden regisztrált 25 százalékos kedvezményt is kap az akciókamera árából, ha netán rákíván egyre.
- A Time Attack szervezőinek jóvoltából pedig Szalai Szabolcs, a biztoskezű és villámgyors Radical SR5-tulaj mellett pár szerencsés megtapasztalhatja, mi a különbség a gyorsnak mondott és a tényleg gyors autó között.
- Ezen felül képviselteti magát a Nissan, Toyota, Honda, Mercedes, Mazda és a VW-csoport is. Ki versenyautóval, ki utcaival és lesz olyan, akinél vezetni is lehet.
- Étel-ital, étterem, büfé, természetesen biztosított. Ahogy a zenei aláfestés is.
Mindenkit sok-sok szeretettel várunk, Hangyásszal, Pontonnal, Shitgunnal és Bogárral, remek muzsikával és - remélhetőleg - verőfényes napsütéssel. Fotózni-filmezni lesz mit bőven, ebben biztosak vagyunk. Friss információval folyamatosan jelentkezünk a totalcar.hu/palyanap - oldalon. Kérdése/észrevétele van? Itt tegye fel!
Jól mondtam a múltkor, a legutóbbi poszt megírása és megjelenése között eltelt néhány napban kiderült – Csabi (a lakatos) és Tomi (a fényező), valamint a futóművesek számára már nincs több teendő az autón, az a maradék csinosítgatás, ami van, továbbá a legalizálás már a gazdira, azaz rám vár.
Néha egy pillanatra azt hisszük, hogy már kész a nagy gonddal, sok pénzért épített tuning autó, de akkor leszakad egy olajcső, megszakad egy menet vagy elszáll egy lendkerék.
Felületes szemlélő azt gondolhatná, hogy a Bogaramon például a futómű már rendben van, elkészült. Mert ez a nagyon felületes szemlélő azt látja, hogy szépen virítanak a 944-es Porsche-féknyergek, -kerékagyak, feszítenek a nagy tárcsák a felnik mögött, és ha megnyomjuk a féket, fog, mint a festék. Az első lengéscsillapítók keményítettek, hátul a Koni-gátlók betekerve koppanásig, ott erősebbek a torziós rudak is. Az autó viselkedése, egyenesfutása, úttartása nem hasonlítható egy Bogáréhoz, sokkal jobb. A fék tökéletes, ha egy átlagos autóból ülünk át, de érzem, hogy tudhatna többet. Túl hamar blokkol az eleje, lehetne nagyobb fékerőt vinni hátra, de minden alkalmazott trükk ellenére még mindig nem jó. Ott figyel a polcon a mechanikusan állítható fékerőszabályzó, be kellene építeni. Tehát nincs még kész ez sem.
Az első rugó túl puha, kicsit erősebb kellene, nem csak a gátlót keményíteni. Tehát ez sincs kész.
Aztán jönnek az egyedi átalakítások apró hibái. Az előre hozott olajhűtő csöve kétszer már leakadt valahol, a tartókonzol nyomja és vágja a csövet. Ez sincs kész.
Nyugtasson meg a tudat, hogy minden munkaóráért jó, ha egy percet kapsz cserébe nyélgázon - mondta ki még a Shitgun kettővel ezelőtti hajlékán, Simon Laci kertjében a bölcsességet S. Balázs, amint két másodperc alatt felmérte a helyzetet, miközben talán épp a padlólemezt foltozgattam. Muszáj volt letennem a hegesztőpisztolyt, annyira röhögnöm kellett a kimondott szavak mély igazságtartalmán, mert Balázs érezhetően saját tapasztalatból beszélt. Nem baj, akkor is megéri, ez a szép ezekben az autókban.
Balázs érezte a Shitgun lényegét, ahogy Gergő is, akinél a téli hónapokban menedéket kapott a Toyota, és Novoth Tibi műhelye előtti placcon is minden alkalommal rendkívül jól érezzük magunkat, mert látszik Tibin az őszinte lelkesedés, ahányszor felcsap a kipufogóból a repedtfazék-hang. Óriási szerencsénk van, hogy ilyen emberekkel hozott össze a sors, akik úgy segítenek, hogy semmi érdekük nem fűződik hozzá. Gergő mondása, hogy ettől működik jól a világ: nagyon igaza van.
A mi földből kiásott AE86-osunk egész története során az apró csalódások mellett olyan határtalan jóindulatba és segítőkészségbe csobbantunk egy nagy rakás embernél, akitől talán nem is vártuk volna, hogy így a vége felé időnként elérzékenyülök, amikor végiggondolom az elmúlt két évet. Nem tévedés, nagyon úgy tűnik, a feltámasztás vége felé járunk. Hogy aztán mi lesz az első gyors kör után, arra egyelőre nem gondolunk.
Nos, szerencsére elég hamar sikerült megszülni a csoportbeosztásokat, de nem volt egyszerű feladat. Elsősorban azért, mert rengeteg kritériumnak kellett megfelelni - mindnek nem is ment -, másrészt mert felmerültek egyedi igények a regisztráció során.
Figyelembe kellett venni a rutint (a nevezők nagy hányadát jól ismerjük), az autók teljesítményét de azt is, hogy utcai- vagy épített autóról van-e szó. Talán ezért tűnhet elsőre helyenként furának az összetétel, de a rutin azt mondatja, hogy működhet a dolog, különös tekintettel arra, hogy nem zigóták, hanem értelmes, gondolkodó emberek ülnek autóba és próbálják meg jól érezni magukat.
Szemfülesek észreveszik, hogy midnegyik csoportban több, mint 25 autó van, ez nem véletlen. Egyrészt kell némi biztonsági tartalék, mert lesznek olyanok, akik nem tudnak eljönni ill. visszalépnek ráadásul nem minden autó szokta kibírni a nap végéig. Ennyi ráhagyás még belefér, a versenyigazgatósággal eleve így beszéltük meg és így engedélyezték.
Nem kell aggódni attól, hogy nem férnek majd el, a pálya elég széles, visszapillantótükör pedig minden autón van.
Az első csoport a márkacsoport, a hondások ismét gyorsan és határozottan mozdultak rá a felhívásra csakúgy, mint az MX-5-klub.
A második a halálcsoport - ahogy azt idebent elneveztük - ez talán a legszínesebb, ide igyekeztünk összeterelni a rutinosabb, de nem über-autóval érkezőket, akik ugyanakkor figyelni tudnak a kezdőkre illetve azokat, akik már a harmadik pályanapra jönnek és tudjuk róluk, hogy nem az autó széthajtása a céljuk.
A harmadik csoport az utcai ill. tuning-autóké és azoké, akik jelezték, hogy nem a köridő, hanem a szórakozás a céljuk, de volt olyan is, akinek autója még bejáratós és inkább csak gurul egyet óvatosan, mintsem üvöltő kipufogóval körzőzze meg a célegyenes ráfordítót. Ebben a csoportban akadnak tényleg erős - 200 lóerő fölötti - és kismotoros autók is, de máshol egyszerűen nem lett volna számukra hely, hiszen az első csoport tele, a másodikba már túl sok, túl erős autó lett volna, a negyediket pedig leginkább a rutinos pályajárók és épített versenygépek uralják.
Kérdezősködtem mindenfelé, milyen rugót lehetne belefaragni, de senki nem tudott konkrét példával szolgálni. Vastagabb stabilizátor is kellene, de az új 120 ezer lett volna, az ebay-en is 270-300 euro körül mentek a használtak.
Az egyetlen megoldás a rendes futómű, de arra most nem volt kedvem, így maradt a tákolunk alá valamit - megoldás. Volt otthon egy garnitúra ültetőrugóm a BMW-hez, ezeket bemérettem, és a gyári értékeket tudták, csak rövidebbek voltak. Sipos úrral konzultálva, az ürömi Merci bontó felé vettem az irányt, ahol szert tettem két darab W123 200D első rugóra, 3000ft/darab áron.
Ezek lényegesen vastagabb átmérőjű anyagból készültek, mert a lengőkar közepén támasztják a lengőkarokat nem a csonkállványnál. A hosszuk nem volt jó, és átmérőben is egy kicsit kisebbek voltak, de majd megpróbálok kezdeni velük valamit. A hátsó rugó mérete megegyezett a Vito hátsó rugójával, de azt már nem mertem megvenni, mert annyival keményebb volt, hogy féltem tőle. Hazaérve elkezdtem befaragni a rugókat. Összehasonlítottam a gyári és az ültető rugóval, és arra következtetésre jutottam, hogy óvatosságból az ültető rugó méretére vágom első lépésben, aztán meglátjuk.
Nem kis meglepetésünkre rekordidő alatt telt meg a Totalcar - Hungaroring pályanapi regisztrációja és nem csak az, hanem a vezetéstechnikai tréningre jelentkezők is elözönlötték Angéla postaládáját.
Úgyhogy most szólok, hogy belelt. Tényleg nincs több hely, sajnálom srácok, ismerősök, barátok, ha nincs, akkor nincs. Gyorsan kiírtuk mindenhová, hogy teltház, sajnos a fórumokon ez nem jelenik meg, így még mindig özönlenek az e-mailek.
Megnyugtatásul mondom, hogy ha ez a rendezvény jól sikerül és mindenki elégedett, akkor augusztusban csinálunk egy egész hétvégét, két teljes nappal, 200 autóval.
Viszont - és ez nagyon fontos - a Totalcar - Hungaroring Pályanap nem csak azért jó, mert lehet zörgetni a Grand Prix pálya széles aszfaltján, nem. Mi mindig is ragaszkodtunk ahhoz, hogy a rendezvényeink sokkal inkább legyenek baráti összeröffenések, mint hidegen sajtolt, letudott körök a végükön egy talicska pénzzel.
Ezért annak is jó móka, aki csak kilátogat, hiszen elve ingyenes és mindenféle jópofa dolgot lehet csinálni. Szolgáltatásaink és támogatóink köre is bővült, szerencsére.
- Az ötvenedik születésnapját ünneplő Carrera elhozza a Hungaroring általuk épített 1:32-es méretarányú mását, melyen bárki kedvére játszhat.
- A SimTechsRacing két, élethű mozgó szimulátorral képviselteti magát és én mondom: remek szórakozás, pláne, hogy a másodperceket nem saját, utcai autónkkal kell kergetnünk.
- A Dension jóvoltából minden regisztrált pályanapi résztvevő jogosult egy 25 százalékos kedvezményt biztosító voucherre, amit a Dension standján vehet fel, miután felmutatta karszalagját. Ez bármelyik - Dension által beszerelt vagy forgalmazott – terméknél érvényesíthető.
- Gumis Peti is kivonul mobil szervizével, ingyen és bérmentve dobja le a karkaszra kopott gumit és rakja fel a friss, ropogósat.
- Aki bajban van, az ellátogathat a Totalcar Műszaki Elsősegély Pontra, ahol Novoth Tibi és profi diagnosztikai műszerei küzdenek meg a villogó check-engine-lámpákkal, illetve minden egyéb műszaki problémával. Tibor tanácsol, kiolvas és javít, ha kell, mindezt ingyen. Ma tudtam meg, hogy plusz diagnosztikai-műszer lavinával készül. Ha gondja-baja van, Tibort megtalálja a Totalcar-boxnál, az oszcilloszkóptól balra.
- A gyermekeknek persze ugrálóvár, kis villanyautó- és motor a paddock alatti aszfaltozott parkolóban. A Hungaroring Kart Center pedig jelentős kedvezményt ad áraiból, így egy menet 1500 forint a felnőttnek és 1200 a gyerekeknek. Nem kizárt, hogy mi is itt kötünk ki Bandistul-Karottástul, ha netán autóink feladnák a küzdelmet, amire - valljuk be - mindig van esély.
- Standdal képviselteti magát a Bitframe, az elektronikai kütyük frissen indult webshopja, ahol minden látogató (figyelem, nem csak a regisztráltak) 10 százalékos kedvezményt kapnak az amúgy sem húzós akciókamera-kínálatból. Velük karöltve pedig a magyar Time Attack bajnokságot szervezők is ott lesznek, talán érdemes megnézni, mit hoznak ki a fiúk a talán legolcsóbban űzhető autósportból.
- Bónusz, hogy a Hungaroring Off Road központja is becsatlakozik és az ő programjuk egész élvezetes, pláne, hogy bárki a kormány mögé ülhet. Az off-road taxi 3500 Ft/autó (azaz az instruktor és három utas), a 10 hektáron elterülő pálya pedig helyenként elég dermesztő tud lenni. Ha ön úgy gondolja, hogy kipróbálná magát, akkor 3900 Ft/sofőr áron megetheti, ez esetben csak ön és az instruktor ülnek az autóban (utóbbi a jobb egyben). Mindkét program időtartama egyaránt 15-20 perc.
- Ezen felül képviselteti magát a Nissan, Toyota, Honda, Mercedes, Mazda és a VW-csoport is. Ki versenyautóval, ki utcaival és lesz olyan, akinél vezetni is lehet.
- Étel-ital, étterem, büfé, természetesen biztzosított. Ahogy a zenei aláfestés is.
FONTOS!
A kilátogatók és a résztvevők a boxutca mögötti paddockban parkolnak úgy, hogy a középső közlekedőút átjárható maradjon. A parkolást segítők irányítják. Ha ez a fenti parkolóhely megtelik, akkor a pár méterrel alant található parkolót veszik igénybe a látogatók, a regisztráltak odafent maradnak, mivel a Vezetéstechnikai Centrum instruktorai innen kísérik le autóikkal az egyes csoportok résztvevőit. Az egyes csoportok beosztását (pályanap- és tanpálya) idejében közöljük, hogy az esetleges korrekciókat elvégezhessük legkésőbb egy héttel a rendezvény előtt.
A regisztráció a paddockban zajlik, a regisztrációs pont ki lesz táblázva, eltéveszteni lehetetlen. Csak az hajthat fel a pályára, akinek érvényes matricája és karszalagja van.
Kapunyitás reggel hétkor, azaz 7:00-kor. A 9:30-kor kezdődő eligazításon résztvenni mindenkinek kötelező, akinek karszalag van a csuklóján és vezetni akar aznap. Unalomig ismert dolog, de ismételni sosem elég, még a Forma-1-ben is van brífing minden futam előtt, mindig. Itt is lesz.
A regisztráció meggyorsítása végett jó, ha mindenki, aki a nevével regisztrált és a pályára készül, kitöltött felelőségvállalási nyilatkozattal érkezzen.
A pályanapi időbeosztás a következő (ha elkészülnek a listák, azonnal közöljük a tanpályást is):
7:00 – Kapunyitás
7:00 – 9:20 – Regisztráció, karszalagok, matricák átvétele
9:30 – Gyorstalpaló eligazítás
10:00 – 10:25 – Első csoport / 1
10:30 – 10:55 – Második csoport /1
11:00 – 11:25 – Harmadik csoport /1
11:30 – 11:55 – Negyedik csoport /1
12:00 – 12:25 – Első csoport /2
12:30 – 12:55 – Második csoport /2
13:00 – 13:25 - Harmadik csoport /2
13:30 – 13:55 – Negyedik csoport /2
14:00 – 14:25 – Első csoport /3
14:30 – 14:55 – Második csoport /3
15:00 – 15:25 – Harmadik csoport /3
15:30 – 15:55 – Negyedik csoport /3
16:00 – 16:25 – Első csoport /4
16:30 – 16:55 – Második csoport /4
17:00 – 17:25 – Harmadik csoport /4
17:30 – 17:55 – Negyedik csoport /4
Amíg a pálya előírásai engedik – Open pitlane session
Friss információval folyamatosan jelentkezünk a totalcar.hu/palyanap - oldalon.
Sajnos a lökhárítók nem szeretik a hideget, egyébként is hajlamosak törni, de hidegben szilánkosan repednek, mint az üveg. A Ford sikeresen alkalmazta a nyolcvanas-kilencvenes években azt a műanyag keveréket, ami semmiféle rugalmas alakváltozásra nem volt képes, ezért is látni sok Mondeót, Escortot, aminek az első vagy hátsó ütközőjéből öles darabok hiányoznak. Ezt más gyártó nem tudta utánuk csinálni.
Valamikor télen – amikor a Hungaroring programszervezőivel asztalhoz ültünk – még nagyon távolinak tűnt a június 15-e. Nagyjából lefektettük az együttműködés alapjait, körvonalakban felvázoltuk, mit szeretnénk mi és mit ők, aztán hirtelen május vége lett.
Az utóbbi hetek – de főleg napok – lényegében folyamatos telefonálással és egyeztetéssel teltek. Hiszen egy ilyen rendezvényen nem az aszfalttal kell beszélni, hanem a programszervezőtől a meghívott vendégig, büféstől a pályabírón át az időmérő brigádig.
De most – legszívesebben azt írnám: gyerekek – most összeállt, és úgy néz ki, pöpec lesz. Hogy mit és hogyan sikerült elintézni, hogy valójában a Hungaroring és a Totalcar mennyi munkát feccölt bele abba, hogy ilyen programot és ennyiért adni tudjon, maradjon a mi titkunk. Ami a lényeg, hogy ezúttal nem csak az jár jól, aki kipróbálná autóját a magyar Grand Prix-pályán, hanem az is, aki csak kilátogat, hogy bandázzon egyet a hasonló őrültekkel úgy, hogy közben a családot sem kell otthon hagynia és magyarázkodnia, miért szánja rá szombati napját a nettó szórakozásra.
Nagyon fontos tudni, hogy ezúttal nem csak egyszerű pályanapot rendezünk, hanem igyekszünk komplex szolgáltatást nyújtani ingyen, vagy szinte ingyen mindenkinek, aki eljön.
Az idén 15 éves évfordulóját ünneplő Vezetéstechnikai Centrummal karöltve azok is megtalálják a maguk helyét, akik nem okvetlenül a pályán nyüstölnék az autójukat. Partnereink: a Dension, a SimTechsRacing és a Carrera pedig remek dolgokkal készülnek. Íme, a lényeg:
A Hungaroring kapacitása korlátozott, ahogy a résztvevők száma is. Erre egyrészt a biztonság érdekében, másrészt a gördülékeny lebonyolítás miatt is szükség van, ezért a pályanapon résztvevő autók számát 100-ban limitáltuk. Figyelem! Ez csak és kizárólag a pályát használó, regisztrált résztvevők számát jelenti! Látogatóból bármennyit fogadunk, sőt, a Vezetéstechnikai Centrum tanfolyamára lényegesen többen, maximum 160-an jelentkezhetnek.
Különböztessük meg tehát azokat, akik csak ide, vagy csak oda mennének, illetve akik mindkét programra jelentkeznek. Valamint a nézőket és látogatókat, akiket semmilyen költség nem terhel.
A klasszikusnak mondott, 4x25 perces, négycsoportos beosztás már bevált és működőképes, ezt meg is tartjuk. Ennek ára 25 ezer forint, ami igazán baráti, alatta van egy nyílt nap költségeinek. Ez a pályahasználatot foglalja magában reggel 10.00-től a program végeztéig, maximum 4x25 percben, ami idáig mindenkinek elég volt.
Ezen felül mindenkinek lehetősége van részt venni egy vezetéstechnikai tanfolyamon potom 5000 forint ellenértékében. Ez – figyelembe véve, hogy különben legalább négyszer ennyibe kerül egy ilyen – szintén erősen kedvezményes ár. Mi tudjuk, valójában mennyire hasznos egy ilyen tréning, elhihetik: ennyit bőven megér egy-egy rossz reflex elfelejtése vagy egy új, jó fixálása. Ezekre a tanfolyamokra a Vezetéstechnikai Centrumban kerül majd sor, 20-as csoportokra bontva reggeltől este 18.00-ig. A pontos időbeosztást a beérkezett jelentkezések alapján közzé tesszük legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel, ahogy a pályanap csoportbeosztását is.
Fontos tudni, hogy mindkét programra külön-külön kell jelentkezni, ha valaki mindkettőn részt szeretne venni, a jelentkezéskor küldött e-mailben ezt mindenképpen tüntesse fel és valóban jelentkezzen mindkét programra külön! Erre azért van szükség, hogy a későbbiekben kiküszöböljük az átfedést az egyes – 25 perces – pályamenetek és a tanfolyamok között.
Fizetni a helyszínen kell, ahol a pályanap résztvevői egy kitöltött és aláírt felelősségvállalási nyilatkozat, valamint 25 ezer forint készpénz ellenében megkapják a pályahasználatra jogosító karszalagot, valamint autójukra egy matricát, amelyre majd rákerül a csoport száma. A részvételi díj autóként fizetendő, nem személyenként! Egyszerre azonban maximum két fő ülhet benn, amikor a pályán van és ez esetben mindketten kötelesek kitölteni és leadni egy-egy nyilatkozatot. A jelentkezésnél kérjük feltüntetni az autót vezetők nevét.
A nyilatkozat innen letölthető, célszerű már ezzel megjelenni a kasszánál, ami jelentősen meggyorsítja a regisztráció menetét és így garantálható, hogy 10.00-kor az első csoport nekivághat a pályának (egy nagy, közös eligazítás lesz 9.30-kor, ezen minden sofőrnak ott kell lennie). Érdemes még átnézni a pályahasználati információkat is, jó, ha mindenki memorizálja az alapszabályokat. Nem kell megijedni, senki nem hasít csíkot a hátából a másiknak, ha elkottáz egy kanyart, de a zászlójelekre mindig oda kell figyelni.
Aki csak a vezetéstechnikai tanfolyamra jelentkezett, az szintén a helyszínen intézi az anyagiakat, a továbbiakban a megadott időpontban kell megjelennie a Vezetéstechnikai Centrumban, ami alig pár méterre van a paddocktól, ahol a rendezvény zajlik.
Bokszot bérelni természetesen lehet, az egynapos bérlet ára 10 ezer forint, transzponderre is mindenkinek lehetősége van 1500 forint/darab áron. A mérést a Hungaroring profi időmérő csapata végzi, tévedés kizárva. (A transzpondereket azonban célszerű az ajtózsebbe vagy a műszerfalra helyezni, nem a kesztyűtartóba.)
A pályanapra jelentkezni itt lehet. Tüntessék fel az autó típusát, rendszámát vagy más, egyedi azonosítóját, a kapcsolattartó személy nevét és telefonszámát, illetve ha részt kívánnak venni plusz 5000 forintért a vezetéstechnikai tréningen, akkor azt is (azonban oda IS küldjék el jelentkezésüket!), valamint mindenki nevét, aki az autót vezeti.
A vezetéstechnikai tréningre itt lehet jelentkezni névvel, rendszámmal és elérhetőséggel. Itt ugyanúgy tüntessék fel, ha esetleg a pályanapon is részt kívánnak venni, a csoportbeosztásoknál figyelnünk kell az esetleges átfedésekre.
- A Dension jóvoltából minden regisztrált pályanapi résztvevő jogosult egy 25 százalékos kedvezményt biztosító voucherre, amit a Dension standján vehet fel, miután felmutatta karszalagját. Ez bármelyik - Dension által beszerelt vagy forgalmazott – terméknél érvényesíthető.
- A SimTechsRacing két profi, izgő-mozgó szimulátorán bárki összemérheti tudását a másikkal szemben, természetesen ingyenesen.
- Az ötvenedik születésnapját ünneplő Carrera kihozza a Hungaroring slot-car másolatát, ahol aztán kicsik és nagyok vívhatnak vérre menő csatákat egymással.
- Felállítunk egy profi, mobil gumiabroncs-cserepontot, ahol elhasznált gumijaikat, kerekeiket cserélhetik ingyen a résztvevők.
- Aki pedig bajban van, az ellátogathat a Totalcar Műszaki Elsősegély Pontra, ahol Novoth Tibi és profi diagnosztikai műszerei küzdenek meg a villogó check-engine-lámpákkal, illetve minden egyéb műszaki problémával. Tibor tanácsol, kiolvas és javít, ha kell, mindezt ingyen.
- De lesz itt ugrálóvár, gokart, gyermek tanpálya és nem titok, hogy kiemelt partnereink is kitesznek magukért. A Mercedes-Benz nagyot akar alkotni, a VW-csoport is készül, a Toyota és a Nissan is képviselteti magát (utóbbinál bárki kipróbálhatja a Nismo Juke-ot és a Leafet, kis mázlival a GT-R-rel is utazhat egy kört), ahogy a Honda is, utóbbi Michelisz Norbi valódi versenyautóját is megpróbálja odaimádkozni.
- Végül – de nem utolsósorban – kis szerencsével itt ünnepelné világrajöttét a Totalcar Hullaszagú Projekt-klub három, oszlopos tagja: a Hangyász, Ponton Dezső és a Shitgun.
Az aktuális regisztráltak számát folyamatosan figyelemmel kísérhetik a címlapon, illetve a totalcar.hu/palyanap – oldali számlálóban. A jelentkezési határidő 2013 június 8, a csoport- és időbeosztásokat azonnal közzétesszük, amint betelt minden hely. Némi biztonsági ráhagyás lesz ugyan, de érdemes igyekezni, elég hamar megtelünk.
Bármilyen egyéb kérdésre szívesen válaszolunk kapcsolódó blogposztunkban, minden – Totalcar-Hungaroring pályanappal kapcsolatos információt a totalcar.hu/palyanap alatt találnak illetve a Totalcar.hu címlapján.
FRISS: Bukósisak használata a puha- ill. nyitott tetejű és bukócsöves autók esetében kötelező, egyéb esetben nem.
Rekordidő alatt, ráhagyással MEGTELT! Aki kimaradt, ne csüggedjen, lesz még idén!
Kapunyitás reggel hétkor, eligazítás kilenc max. 9.30-kor!