Kerékcsavar

2007.09.25. 16:20

Annak idején csak esztergált csavarokat vehettem, ami sem akkor, sem most nem felel meg a követelményeknek. A kerékcsavarok minőségére nagyon oda kell figyelni: 10.9-es keménységű mángorolt csavarokra van szükség. Háromféle méret terjedt el: 12x1,5 12x1,25 14x1,5. A kerékcsavarok vállkiképzése rádiuszos vagy kúpos, 60 fokos. Felnije válogatja, ki mit szeret. Nem szabad keverni, mert a központosításon túl a csavarok biztonságos rögzítése is ezen múlik. Pl. a Porsche felni rádiuszos, a Saab kúpos csavart kíván.

A szélesítéshez használt leghosszabb csavar hat centiméter hosszú, ez már a háromcentis pogácsát is elviszi. A hosszú kerékcsavarok kaphatóak kerékőr kivitelben is. Ha igazán biztosra megyünk - és olyan a pogácsa kiképzése -, érdemes ezeket tőcsavarokkal rendelni. A tőcsavar egyedileg készül mángorolt menetes alapból, és drágább ugyan (kb 800 Ft/db), de megéri, ugyanis a későbbiekben is cserélhető.
 
Ahogy az autó minden csavarját, a kerékcsavart is nyomatékkulccsal kéne meghúzni. A gumis ritkán használ ilyesmit. A légkulcsok nyomatékhatárolósak ugyan, de nem sok figyelmet szentelnek az ilyesmire, így előfordul, hogy a pogácsákban megszakítják a csavart. A tőcsavaros változatnál elég csak a csavart cserélni, nem kell új pogácsa.