Légzsák
Legtöbbször a kormányba, a műszerfalba, az ülések oldalába és az autó oldala mentén a tető burkolata alá rejtett zsákok, amiket balesetkor apró robbanás által fejlesztett gáz tölt gyorsan meg. A légzsák abban segít, hogy amikor testünk nekicsapódik az autó belsejének, akkor puhábbra érkezzen, mintha a közvetlenül az üvegnek/fémnek, műanyagnak vágódott volna. Aki nem köti be magát, azt a légzsák sem tudja normálisan megvédeni, mert egyszerűen nem oda, és nem olyan sebességgel fog érkezni, ahol a légzsák várja. A lufik olyannyira nem helyettesítik a biztonsági övet, hogy a gyártók gyakran SRS-ként (supplemental restraint system), azaz kiegészítő visszatartó rendszerként emlegetik őket – a visszatartás itt úgy értendő, hogy a felkenődéstől próbál visszatartani. A korábban említetteken kívül egyes gyártók építenek légzsákot a térd megóvására a műszerfal aljába, vagy az öv alsó része alatti kicsúszás ellen – megint a térd és a medence védelmében – az ülőlap elejére, és tervben vannak a gyalogosokat védő külső légzsákok is.