Értem én, hogy pneumobil, de mi hajtja? A sűrített levegős motor az egyik legleleményesebb, egyszersmind legkecsegtetőbb alternatív közúti járműhajtási ötlet a belsőégésű motor kiváltására. A pneumotor voltaképp egy fordított kompresszor. Azaz adva van egy sűrített levegős tartály, amiből a levegő egy szelepen át bejut a klasszikus dugattyús motoréhoz igencsak hasonló hengerbe, lefelé meglöki a dugattyút, ami megforgatja a főtengelyt, ami a váltón át a kerekeket. Majd a dugattyú felfelé mozogva egy másik szelepen át kilöki a levegőt, immár ellenállás nélkül, felballag a felső holtpontra, és kezdődik az egész elölről. A pneumotort a nagy autógyártók közül az indiai Tata veszi a legkomolyabban. Szőröstül-bőröstül megvette a The Aircar néven elhíresült projektet, és - szívből remélem - hamarosan elkészíti az első szériaérett légautót. A pneumobil előnyei: könnyen, gyorsan "feltankolható", tölthető akár közvetlenül sűrített levegővel, akár elektromos hálózatról beépített kompresszorával, és nincs emissziója. Kedvenc műszaki trükköm az egész koncepcióban, hogy a nagy nyomás alól szabaduló levegő igen hideg (gondoljunk csak a lederesedő becsavart szódáspatronra), így remekül használható az utastér klimatizálására nyáron.