Soft feeling paint
Voltaképp egy színtelen fedőlakk. Teljesen matt, gumis hatású felületet képez azon, amire ráfújják, a színt pedig az alapszín határozza meg. Egy literes szett (egy liter festék plusz edző plusz hígító, 2007-ben 30 900 forint) nagy-nagy felületre elég. A lakk elvileg időjárásálló, mint bármelyik autólakk, így akár egy egész kocsit le lehetne fújni gumis, finoman rücskös mattfeketére.
Szinte látszik is, milyen puha
Ami nem jó ötlet. Karotta Hacsirokujának motorháztetejét próbaképp lefújták annak idején ilyen puha feketére. Jól is nézett ki, úgy egy félóráig. Aztán rászállt a kosz, megtapadt rajta, és soha többet nem lehetett tisztára pucolni.
Persze nem annyira komplett autók gumiszerűsítésére, inkább a belső kárpitelemek felújítására fogy a legtöbb soft feeling paint. A megsérült, összekaristolt gyári Mégane-középkonzolt kromofággal letisztítják (homokfújni nem lehet, a homokszemcsék ugyanis visszapattognak a gumiról), alapozzák, festik, és állítólag tartósabb lesz, mint az új.