V-motor
Lásd henger:
Henger formájú furatok (lyukak) a motorblokkban, ebben dolgoznak a robbanások által lökdösött dugattyúk. A hengerek lehetnek egy sorban – ez a soros motor, jellemzően 2, 3, 4, 5 vagy 6 hengerrel. Lehetnek két sorban, 4, 5, 6, 8, 10 vagy 12 hengerrel, ez a V motor. Az egzotikusabb motorok közé tartozik a boxer, ez olyasmi, mint egy teljesen szétnyitott V, azaz vízszintesen fekszenek benne a hengerek, egymással szemben dolgozva, ám a V-motorhoz képest alapvető különbség, hogy míg a V-ben két-két dugattyú hajtókarja páronként azonos csapon van, a boxerben mindegyik dugattyú egymáshoz képest 180 fokkal elhelyezett, külön csapon van. Képzeljék azt, hogy négy lábbal bicikliznek, tehát két-két lábukkal kénytelenek egy-egy pedált taposni. A boxer viszont olyan, mint a vízibicikli, ott a négy láb külön-külön pedált nyomhat. Boxerből van 2, 4, 6, 8, vagy 12 hengeres. Ide tartoznak még a W motorok, ami több V motor egybeépítve, 8, 12 vagy 16 hengerrel. Vannak ezektől eltérő finomságok is, akit érdekel, járjon utána.