Változó hosszúságú kipufogócsonk
Az egyes hengerekből különböző pillanatokban kiáramló kipufogógáz lüktetése együttesen szívó hatást gyakorol a hengerekre, ezzel segíti a másik oldalról az üzemanyag és a levegő beáramlását az égéstérbe. Ezt fordított feltöltésnek nevezik. Hogy milyen fordulatszámon a legnagyobb a szívóerő, azt a kipufogócsonk hossza határozza meg. Bármilyen hosszúságú csonkot használjanak is, a gyártók mindig kompromisszumra kényszerülnek.
Ezért egyre többen alkalmaznak két különböző hosszúságú kipufogócsonkot, melyek között a motorvezérlő elektronika szelepek segítségével választhat. A rövidebb cső kisebb fordulatszámon működik, ennek köszönhetően nő a nyomaték, a hosszabb cső pedig nagyobb fordulatszámon, minek következtében nő az elérhető teljesítmény. Ráadásul ennek a technológiának a segítségével tud sok sportkocsi gyártó megfelelni az EU zajkorlátozásainak.