Két vétlen autós

2001.08.07. 00:51

Az autó elvittem egy márkaszervizbe, ahol mondták semmi gond, ők majd lerendezik a biztosítóval az ügyet. Eltel kb. 10 nap hívtak a márkaszervizből, hogy van egy kis gond. Az autó kész, de vigyek 362 ezer Ft-ot, mert a biztosítónál van egy kis gond.

Tisztelt hölgyem!

Egy esetben szeretném kérni a véleményét, ami tavaly áprilisban történt velem és autómmal. 2000. március 2-én este 8 óra felé mentem haza felé az autómmal, amikor egy STOP táblánál megálltam, ahogy kell és figyeltem, hogy indulhatok-e. Pechemre jöttek és várni kellett, amikor az autó pont elment hátulról belém szállt egy Mercedes 207 típusú kisteher gépjármű. Félreálltunk, személyi sérülés nem történt, de miután a Mercedest vezető ember bolgár volt, a Mercedes holland, rendőrt hívtam. Kijött a rendőrség mindenkit megszondáztattak, irogattak és közölték, hogy egyértelműen a bolgár a hibás, és másnap 10-re menjek be a dabasi rendőrségre.

Másnap elmentem a rendőrségre, ahol a bolgár elismerte a hibáját. Kaptam egy határozatot és a zöld kártyájának a másolatát, hogy ezzel menjek el az AVUS AB biztosítóhoz és rendezik a káromat. Másnap elmentem, ahol mondták formaügy, egy-két hónap és fizetnek a számláim alapján, tehát csináltassam meg az autót. Másnap kijött a házhoz egy kárszakértő, felvette a kárt, és ő 310 ezer Ft-ot állapított meg.
Az autó elvittem egy márkaszervizbe, ahol mondták semmi gond, ők majd lerendezik a biztosítóval az ügyet. Eltel kb. 10 nap hívtak a márkaszervizből, hogy van egy kis gond. Az autó kész, de vigyek 362 ezer Ft-ot, mert a biztosítónál van egy kis gond. Én összeszedtem a pénzt, elhoztam az autót, mert mint kiderült a zöld kártyán lévő rendszám a holland nyilvántartásba egy Talboté, és az ügyemet átküldték a Mabiszhoz. Felhívtam a Mabiszt ahol, mondták semmi gond várjak egy hónapot ők újra, kiküldik a papírokat a hollandoknak. Egy hónap múlva kiderült, hogy tényleg nincsen ilyen rendszámú Mercedes, és nem fizetnek nekem, mert nincsen elkövető. Ezután írtam levelet nekik, beszéltem az igazgatóval és mindig azt a választ kaptam, hogy nyeljem le a 362 ezer Ft-ot, mert ők bizony nem fizetnek nekem. Van még esély, hogy pénz lássak, vagy tényleg kénytelen vagyok lenyelni az ügyet?

Tisztelettel: Kaldenecker György
(2001. 07. 12.)

Tisztelt Uram !

Minden kárügyben, a károkozó lakhelye szerinti ország törvényei szerint kell eljárni, tehát az Ön ügyében a holland jogszabályok az irányadók. Jelen esetben sem a MABISZ, sem más biztosító nem fizethet kártérítést a holland fél elismerése nélkül. Akkor, ha Ön rendelkezik jogvédelmi biztosítással, ennek keretében tudnak segítséget nyújtani.

Tisztelettel:
Szekeres Mária


Tisztelt Kárszakértő Asszony!
Kérem szíveskedjen tanácsot adni a következő ügyben:

Múlt hét csütörtök reggel kb. 60 km-es sebességgel az autónknak ütközött - majdnem frontálisan - egy Skoda Octavia, a balesetben teljesen vétlenek voltunk- csak rossz helyen voltunk rossz időben!
A kárfelvétel most történt meg, és teljesen kétségbe vagyunk esve miatta. A biztosító embere gazdasági totálkárra vette az autónkat, ami gondolom azt jelenti, hogy nem javítható gazdaságosan.

Az autónkról (múlt időben), csak annyit, hogy egy 1994. 06 havi Seat Cordoba GLX ( légkondi, szervókormány, elektromos tükör, riasztó , központi zár, elektromos ablakok), amit kb. 2 hete vettünk, 1. 700. 000,- Ft-ért , és még örülni sem tudtunk neki.

A szerviz embere szerint - ahol most az autó van - kb. 800.000,- Ft-ot fizet majd a biztosító, és a ronccsal azt kezdhetek, amit akarok! Mi legyen az? Javítassam meg? Adjam el pár százezer forintért? És a különbözetet ki fogja megtéríteni? Mit csinálhatok egyáltalán, hogy legalább az autó vételárát visszakapjam? Úgy gondolom, vagyis szeretném azt hinni, hogy a biztosító köteles a vétlen károsultat kártalanítani, vagyis a kárát megtéríteni, de mi alapján határozzák ezt meg?

És a ronccsal mi legyen, kinek a költsége a tárolás, és az elszállíttatás? Hol, és hogyan kell egyáltalán intézni a kártérítési dolgokat? (Megjegyzem eléggé fel vagyok háborodva, mivel a biztosítótársaságok abszolút semmilyen HASZNOS felvilágosítással nem szolgálnak a _vétlen_károsultnak_.)
Gondolom látja, hogy ezer kérdésem van, és mindez azért mert eddig sehol sem kaptunk konkrét választ, mindenki mást mond, kinek-kinek érdeke szerint. Kérem, ha tud pártatlanul adjon tanácsot, mit csináljunk?

Kérem segítsen!
Köszönettel:
M. Beáta
(2001. 07. 13.)

Tisztelt Hölgyem !

Leírásából az derül ki számomra, hogy a káreseményt követően Ön a gépkocsit egy javítóhoz vitte el, s őt bízta meg a kárügyintézéssel is. Természetesen a kárt rendező biztosítói egységgel Ön is felveheti a kapcsolatot, sőt célszerű, mert Ön tudja megadni a pontos és részletes kárigényét.
A gépjármű kárkori értékének meghatározásakor sok szempontot figyelembe vesznek, pl. a gépjármű kora, állapota, futásteljesítmény, műszaki vizsga mikor volt, volt-e előzménykára stb. Az elkészült gépjármű értékelést Önnek meg kell kapnia a biztosítótól.
A roncs az Ön tulajdonában van, ezért Önnek kell eldönteni, hogy megtartja és javítás után tovább használja a gépkocsit vagy pedig eladja a roncsot. Az indokolt szállítás és tárolás megtérül a károkozó felelősségbiztosítása alapján. Tehát csak azt tudom javasolni, hogy keresse meg a kárrendező egységet (lehet telefonon is), s ott megválaszolják a kérdéseit.

Tisztelettel:
Szekeres Mária


Ha valamilyen, biztosítással kapcsolatos kételye, kérdése, problémája van, forduljon a TotalCar és a Hungária Biztosító szakértőjéhez. A kérdésekre Szekeres Mária kárrendezési szakértő válaszol. Küldjön egy levelet, melyben röviden összefoglalja esetét, esetleges panaszát. A válaszokat Súg a kárszakértő rovatunkban olvashatják.

A TotálKártérítés jogi csapata segít!

A "Kérdésem van" gombra kattintva Üzenetküldő felületünkre jut, válassza a Kártérítésdoktort a címzettek között. A "Jogi támogatás" gombon keresztül felveheti a kapcsolatot szakértőinkkel. A "Kalkulátor" gomb pedig a TotálKártérítés felületére viszi, ahol részletesen is megismerheti a szolgáltatást.