Törlésértesítés
Tisztelt Biztosításdoktor.
Napokban kaptam a biztosító társaságomtól egy levelet, hogy kötelező felelősség biztosításomat törölték (Törlésértesítő) oka pedig biztosítási díj nem fizetése.
Előzmények:
Biztosításomat egy internetes alkuszi biztosítással foglalkozó cégen keresztül kötöttem meg, mint eddig kb. 7 éve. Az alkuszi oldalán kiszámolt 24552 Ft/év negyedéves csekken történő befizetés mellet döntöttem. Ezt követően a választott új biztosító társaság megküldte a szerződésemet, amiben az alkuszi oldalon kiszámolt 24552 Ft helyett 32724 Ft szerepel ugyanazon feltételek mellet.
Felhívtam a biztosító társaságot és ott közölték, hogy azért ennyi az összeg, mert a kártörténeti igazolás nincs a birtokukban, ami alapján a kiszámolt összeget tudnák biztosítani nekem. Természetesen, ha eljuttatom, hozzájuk ezen okiratokat módosítják az összeget. Elmentem a csepeli telephelyükre személyesen, hogy ne fussunk felesleges köröket, elvittem minden birtokomban levő kártörténeti igazolást, amit az ott dolgozó hölgy lemásolt. A papírok tanulmányozását követően derült ki, hogy arra a kártörténeti igazolásra lenne szüksége, ami még nincs a birtokomban lévén, hogy élő szerződésem van az előző biztosítóval. (ez olyan 2011.08.31-09.09 között történt a szerződésem 2011.09.13-tól élt volna).
Elmentem az akkor még élő szerződésemmel az aktuális biztosító társaságomhoz ahol közölték, hogy előre nem tudnak kiállítani ilyen igazolást. Ezt a igazolást a szerződés lejártával küldi meg a biztosító társaság. (ami teljeseb evidens, hogy adhatna ki előre kármentességről egy biztosítótársaság igazolást) Erről tájékoztattam az ügyintéző hölgyet, aki velem foglalkozott, és megbeszéltük, hogy befizetem a kiküldött csekket és amint megkapom az igazolást küldöm neki a céges email elérhetőségére.
Az új biztosító által kiküldött szerződésben benne is volt az első esedékes csekk, ami 32724/4=8181 Ft szerepelt szemben a 24552/4=6138 Ft-tal, amit az alkuszon
Tisztelt Érdeklődő!
A levelében leírtakból arra a következtetésre jutottam, hogy az Ön szerződésének besorolása a kártörténeti igazolás hiányában változott meg, ez okozta az említett díjeltérést. A magasabb biztosítási díj befizetésével a szerződés alapdíjas egyenlege rendezésre került,ezért nem értem a díj nem fizetéssel történő megszüntetést. A biztosítótársaságok kártörténeti igazolást,amely tartalmazza az érvenyes bonus besorolást, csak lezárt biztosítási időszak alapján állíthattak ki, ma már elektornikus lekérdezéssel egyszerűsödött a folyamat.
Az tanácsolom,hogy a leírtak alapján kérje a szerződés reaktiválását kármentességi nyilatkozat és a befizetési nyilatkozatok csatolásával, az érvényes és megszerzett bonus fokozatban.
Tisztelettel:
Horváth László
A TotálKártérítés jogi csapata segít!
A "Kérdésem van" gombra kattintva Üzenetküldő felületünkre jut, válassza a Kártérítésdoktort a címzettek között. A "Jogi támogatás" gombon keresztül felveheti a kapcsolatot szakértőinkkel. A "Kalkulátor" gomb pedig a TotálKártérítés felületére viszi, ahol részletesen is megismerheti a szolgáltatást.