2012.10.15. 11:37

Tisztelt Biztosításdoktor!

Májusban történt egy kisebb káresemény az autómmal Ausztriában! Egy benzinkúton egy német rendszámú kisbusz meghúzta az oldalát (tanúm is van rá). Sajnos bejelentő lap nem volt nálunk, így csak egy papira írta le a címét, és az adatait, a forgalmiról pedig készítettünk egy fénymásolatot, és ezt aláírta a sofőr.

3 nap múlva bejelentettem a biztosítómnál (Allianz) a káreseményt. Onnan megérkezett a kárszakértő, és lefényképezte az autót.

Ezután kaptunk egy papírt, hogy x ezer forintot adnak ha én csináltatom meg a kocsit, de ha nem akkor válasszak egy szervizt ahol megcsinálják nekem. Elvittem egy szervizbe (hivatalos partner a biztosítónak), ahol szépen rendbe rakták.

Majd tegnap kaptam egy levelet az Interiura Magyarországtól, hogy a a kárbejelentőt nem a helyszínen töltöttük ki, és a másik fél nem jelezte a káreseményét, így nem fizetik ki a javítás költségét.

Az lenne a kérdésem, hogy a biztosító utólag kijelentheti, hogy nem fizeti ki a káresemény összegét? Illetve ilyen esetben mi a teendő a biztosítóval szemben?

Segítségét köszönöm!

Tisztelt Érdeklődő!

A levelében leírtak alapján nem értem a kapott választ, ugyanis az elutasítási indok hibás, mert a helyszínen kitöltött baleseti bejelentő csak az adatok rögzítését szolgálja, olyan esetben ahol cég a gépjármű üzembentartója nem is lehet felelősségvállalási nyilatkozatként kezelni, mert ahhoz a cég írásbeli cégszerűen aláírt nyilatkozata is szükséges. Tehát részletes-biztosító által rendelkezésre bocsátott-kárbejelentő kitöltésére mindenképpen szükség van a káresemény körülményeinek pontos leírása céljából. A kapott értesítéssel szemben fellebbezéssel élhet ugyanis a káresemény megtörtént a sérülések rögzítésre kerültek és tanú nyilatkozat is rendelkezésre áll,amelynek másolatát csatolja a válasz küldeményhez. Természetesen kártérítési igényének érvénysítéséhez jogi segítséget is igénybe vehet.

Üdvözlettel:

Horváth László pba.hu