Tévesen megadott biztosítási évforduló
2011-ben a KÖBEnél, ezt követő évben az Uniqa-nál majd idén ismételten a KÖBE-nél kötöttem meg a kötelező gépjármű felelősségbiztosításomat. A napokban kaptam a KÖBE-től egy levelet miszerint visszasorolnak A00 kategóriában, mivel a központi rendszerről nem tudják lekérni a kártörténeti igazolást. Ezt követően felhívtam az Uniqát, ahol közölték, hogy a rendszerükben 61-es hibakóddal a szerződés előbb került megszüntetésre mint kellett volna. Megnéztem a szerződéseimet és a KÖBE.nél lévő szerződésemet 2011.01.04-én kötöttem, tehát az évfordulója 2012. 01.04-én lett volna. Ezzel szemben én egy alkuszon keresztül a 2011. évi szerződésemnek 2011. november 24-én kértem a 2011. december 31-ei hatállyal történő megszüntetését. Az Uniqa-nál lévő szerződésem 2011. január 1-én vette kezdetét, és a KÖBE is megszüntette a 2011 évi szerződést. A problémáról tehát a mai napig nem volt tudomásom több mint 2 éve egyik biztosító sem vette észre a tévedést. Jelenlegi szerződésemet is 2013. 01.01-ei hatállyal kötöttem a KÖBE-nél.
A kérdésem az lenne, hogy Ön szerint a tévesen megadott és megkötött 2011 évi biztosítás miatt milyen hátrány érhet és mi az amit a biztosító ilyenkor jogosan követelhet?
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel:
Kozma Erika
Tisztelt Érdeklődő!
A levelében leírtak alapján a biztosítási szerződésének felmondását hibás határidővel a régi-új biztosító elfogadta és törölte a naptári évfordulóra. Bár arról levelében nem ír ezért úgy gondolom, hogy az 2012-es évre választott biztosító a szerződésre a bonuszt rávezette, a korábbi szerződés alapján. Mivel a szerződés díjjal mindvégig rendezve volt, ezért levélben forduljon a korábbi biztosítójához a szerződés évfordulójának visszamenőleges módosításáért írásban, bocsássa rendelkezésükre a részemre leírtakat és kérje segítségüket a kárnyilvántartó adatainak módosításában, hiszen a szerződést ők fogadták be 2012.01.01.-től. A levél másolatát bocsássa jelenlegi biztosítójának rendelkezésére kérje az állásfoglalásukat valamint ,hogy egyeztessenek az Ön korábbi biztosítójával a bonusz átvezetésre vonatkozólag.
Üdvözlettel:Horváth László www.pba.hu
A TotálKártérítés jogi csapata segít!
A "Kérdésem van" gombra kattintva Üzenetküldő felületünkre jut, válassza a Kártérítésdoktort a címzettek között. A "Jogi támogatás" gombon keresztül felveheti a kapcsolatot szakértőinkkel. A "Kalkulátor" gomb pedig a TotálKártérítés felületére viszi, ahol részletesen is megismerheti a szolgáltatást.