Jogos-e a biztosító kérése?

2014.02.07. 13:16

Tisztelt Biztosításdoktor!

Múlt év decemberében történt egy balesetem.

A másik autós a baleseti bejelentőn elismerte a vétkességét. A kárfelmérő a javítási árajánlatot is megedta. A pénzem viszont azóta sem kaptam meg, mivel a biztosító levélben is kéri a vétkesség elismerését a másik autó tulajdonosától. Ez - ha nem válaszol a 3. levélre sem a címzett- automatikusan elismertnek tekinthető, viszont 3 hónapba telik a levelezés. Addig az autóm nem tudom megjavíttatni ill. a javítási költség is emelkedhet ennyi idő alatt.

Szóban kértem, hogy minél előbb küldje vissza az elismerő nyilatkozatot, de ez mind a mai napig nem történt meg. Kérdésem, hogy jogosan kéri-e a biztosító a vétkesség elismerését?

Mi történik, ha ezen idő alatt a javítás ára megnő és a kárfelméréskori ajánlati ár ezt nem fedezi?

Tisztelt Érdeklődő!

A levelében leírtak alapján tájékoztatom, hogy a biztosítótársaság a baleseti bejelentőn tett felelősségvállalási nyilatkozat megerősítését kérheti a károkozó gépjármű forgalmi engedélybe bejegyzett üzembentartójától és a gépjármű vezetőjétől egyaránt a kárrendezésben illetékes biztosítótársaságnál rendszeresített kárbejelentő formanyomtatványon. Ezen közlési kötelezettségre vonatkozó felhívásnak - a biztosító kérésére - a károkozó haladéktalanul köteles eleget tenni, ezáltal segítve a kárrendezési eljárás mielőbbi lezárását. Mint az ütközésben sérült gépjármű tulajdonosának, Önnek lehetősége van a baleset napjától a kártérítési összeg kifizetésének napjáig késedelmi kamat igényt bejelenteni írásban, a rendezésben illetékes biztosítótársaság részére.

Üdvözlettel: Horváth László www.pba.hu

A TotálKártérítés jogi csapata segít!

A "Kérdésem van" gombra kattintva Üzenetküldő felületünkre jut, válassza a Kártérítésdoktort a címzettek között. A "Jogi támogatás" gombon keresztül felveheti a kapcsolatot szakértőinkkel. A "Kalkulátor" gomb pedig a TotálKártérítés felületére viszi, ahol részletesen is megismerheti a szolgáltatást.