2013.11.13. 10:29

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 
Tisztelt Becsületesnepper!

A gyerekek száma miatt az Opel Astra H kombi autónkat kinőttük. Mivel az egyik gyermekem halmozottan sérült, ezért a könnyebb beemelése és a tolókocsija miatt az egyterűek felé kezdtem keresgélni. A képbe került típusok: Citroen C4 Grand Picasso, Ford S-Max, Opel Zafira B, VW Touran. A lélektani határ 2,5 és 2,8 millió Ft között lenne 2007-2008-as évjáratban.
Felszereltségben és raktérben (tolókocsi, gyerekkocsi, csomagok) a befutó a Citroen lehetne, de franciassága miatt ódzkodok tőle.
Mivel egyterűekről van szó, ezért lehet, hogy a dízel lenne a befutó, mint a benzines, de nagyon félek a kettőstömegűtől. Szóval tele vagyok kétségekkel.

Évente 20-30 ezer km-t autózom vegyes forgalomban, de zömmel az agglomerációból Bp-re.

Mit ajánlana?

Üdvözlettel: Gyula
 

Kedves Gyula!

 
A Grand Picassótól nem kell tartania a franciasága miatt, jó autó, de jó az S-Max, a Touran és a Zafira is. Én dízelt vennék az Ön helyében, de tudni kell, hogy ezekben van kettőstömegű. Rettegni nem kell tőle, de egy esetleges cserével kalkulálni kell. Nem egy olcsó alkatrész, de a részecskeszűrő sem az, és az is cserés lehet. Ha ezek cseréjétől ennyire fél, és inkább benzinesben gondolkodik, először nézze meg a webáruházak kínálatát, mert néhány benzinesben is van ebből a rettegett alkatrészből. Sokan azt hiszik, hogy csak a dízelekben van kettőstömegű, de ez nincs így.

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.