Értéktartó hétülésest vennék

2019.12.23. 09:10

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Kedves Nepperűző,

Tanácsot kérnék 7 személyes új autó vásárlásában. Mivel 3 kisgyermekünk van jogosultak vagyunk az állami kedvezményre, de igazából nem találok olyan autót amit hosszú távon megtartanék.

Arra gondoltam, hogy élnénk a kedvezménnyel, vennénk egy normális autót és eladnánk 3 év múlva amikor lejár az eladási korlátozás.

Mi az amit jól lehet értékesíteni 3 évesen, veszteség "nélkül"?

Amikre gondoltam:

  • Skoda KodiaQ
  • Peugeot 5008
  • Nissan XTrail

Benzines / dízel / automata?

Ami számomra a legszimpatikusabb lenne, a Prius+, de olyat zuhan az értéke 3-4 évesen, hogy újonnan nem éri meg megvenni.

Köszönöm előre is tanácsát.

Üdv,

Bálint

Kedves Bálint!


Az összes hasonló támogatásnak van egy erős piac torzító hatása, ezért sem tartom az ilyen jellegű támogatásokat jó ötletnek. Ha abban gondolkodik, hogy megvesz most egy autót és három év múlva eladja annyiért, amennyibe önnek van, akkor teljes tévúton jár, a kereskedelem alapjaival sincs tisztában. Pont ez a kedvezmény nyomta le a fiatal hétszemélyes autók árát. Vegyünk egy példát, 10 millió egy autó, most meg tudja venni 7,5-ért, az a tízmilliós kocsi most már újkorában is csak 7,5 milliót ér, mert ennyiért juthatok hozzá. Ha én nem vagyok jogosult támogatásra, de megvettem 10 millióért, az enyém is 7,5-öt ér abban a pillanatban, mert 7,5-ért lehet ilyet venni. Az ára is 7,5 milliótól avul, nem 10 milliótól, amíg össze nem ér az idősebb autók árával, ahol már nincs torzító hatása a kedvezménynek, hanem csak az állapot szabályozza az árakat.

420A7654

A piac alkalmazkodik a helyzethez, nem is hoz senki egy-két éves hétszemélyes autót kintről, aki pedig megvette a hétszemélyes autóját még kedvezmény nélkül 10 millióért, és most leesett a kocsijának az értéke, az így járt, ők kevesen vannak, az állam szempontjából nem érik el az ingerküszöböt. Ha volt pénze ilyen autóra, akkor az állam olvasatában mindegy neki. A gyártónak jó, több ilyen autót tud eladni, ráadásul megkapja pénzét telibe, a politikusnak is jó, mert pozitív az üzenet, és a nevéhez köthető, az adófizetők meg majd kifizetik adó formájában. Nyernek a három gyerekesek, a gyártók és a politikusok. Pont azért van három évben meghatározva az elidegenítés hatálya, hogy ön ne tudjon vele így spekulálni.


Üdv:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.