Egy fiatalabb példány 30 000 ezer Euro körül van.
Már nagyon régóta szemezek a Subaru Impreza WRX STi-vel. Egy fiatalabb példány 30 000 ezer Euro körül van.
A kérdésem az lenne, hogy az EU-belépés előtt vagy utánra tegyem a kérdéses autó vásárlását. A kocsi 2000 cm3 alatti, japán gyártás, a környezetvédelmi besorolását nem tudom sajnos, turbós, 265LE.
Vámtechnikai szempotból mi történik, ha a kocsi az EU ból érkezik vagy ha Japánból? Amennyiben lehetséges, kérem,
egy gyors számítással tegye meg nekem, hogy leírja mikorra tegyem a vásárlást és mik a felmerülő költségek:
Vám ? 10% akkor is ha az EU-ban már vámkezelték?, Áfa, környezetvédelmi illetékek, regisztrációs díj május előtt és után.
Ha egy Honda Type R-ben gondolkodnék esetleg, akkor miben változna meg a történet? A Honda Type R is 2000 cm3 alatt van, de nem turbós, lóerőben kevesebb mint a Subaru.
Hálás köszönettel,
Szívélyes üdvözlettel:
Kónya Attila
Tisztelt Kónya Attila!
Az EU-csatlakozást követően EU-s tagországban vásárolt termékeket Magyarországon már nem kell vámkezeltetni
. Ezek után a termékek után vámfizetési kötelezettség már nem merül fel. A magánszemélyként vásárolt használt gépjármű után - számlás vásárlás esetén - a vásárlás helyének szabályai szerint kell az ÁFA-t megfizetni.A belföldi forgalomba helyezés során a hatósági díjakon felül csak regisztrációs adót kell fizetni. A termékdíj fizetési kötelezettség is nagy valószínűséggel megszűnik ebben az esetben.
A regisztrációs adó összegéhez mindenféleképpen ki kell derítenie, hogy a jármű(vek) melyik környezetvédelmi osztályba tartoznak, mivel 1800 cm3 feletti benzinmotoros személygépkocsi esetén az adó 640 000,- Ft (5-ös, vagy jobb környezetvédelmi besorolás esetén), vagy 1 600 000,- Ft.
Javasolom, hogy a vásárlást a csatlakozás utánra halassza.
Tisztelettel,
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő