Régi vágyam egy igazi amerikai Pontiac gépkocsi.
Több levelet is átolvastam a témában, ám kielégítő választ mégsem sikerült találnom kérdésemre, így tisztelettel önhöz fordulok.
1; Régi vágyam egy igazi amerikai Pontiac gépkocsi. Terveim között szerepel, kint (az USA-ban) megvásárolni egy 1994-es vagy 1995-ös Firebirdöt. Eddig a magas vám, és az tartott vissza, hogy a hatályos jogszabályok alapján, nem helyeztethettem volna itthon forgalomba.
"Az évjárati korlátozás az EU-n belüli szabad kereskedelem miatt valószínűleg eltörlésre kerül. Ez nemcsak az EU-s származású gépjárművekre, hanem a 3. országos forgalomra is vonatkozni fog. A korszerűtlen autók behozatalával szemben a regisztrációs díj magas összege fog gátat szabni."
(Részlet Nagy Sándor Attila - Csatlakozás utáni autóimport nem EU-s tagországból c. levelére adott válaszából)
Ennek fényében, az EU-csatlakozás után, (amennyiben meg tudom fizetni a hazaszállítás horribilis költségét) már nem lesz jogszabályi korlátozás, és csak a regisztrációs adót kell kifizetnem ahhoz, hogy a hétköznapi forgalomban használhassam az autót?
2; Az évjárati korlátozás eltörléséről lehet már valami konkrétumot tudni?
3; Az említett évjáratú Pontiac Firebird illetve Trans-Am gépjárművek az új regisztrációs adó esetén (mivel jócskán 1800 cm3 felettiek) a magasabb adósávba tartoznak. Azt lehet tudni, hogy környezetvédelmi besorolásuk szerint hová? (5-ös alá, vagy fölé)
Tisztelettel,
Óvári Bence
Tisztelt Óvári Bence!
1. Az évjárat korlátozás eltörlése nem jelenti azt, hogy a 3. országos autókat ne kellene az EU-ban vámkezeltetni - azaz utánuk vámterhet fizetni (vám: 10%, regisztrációs adó, ÁFA Magyarországon 25 %)
2. Az évjárati korlátozás a csatlakozás után eltörlésre kerül.
3. A környezetvédelmi besorolással kapcsolatban választ csak a Közlekedési Felügyelet tud Önnek adni.
Tisztelettel,
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő