Autókereskedők extra haszna?

2004.09.28. 11:11

Jól sejtem, hogy most lapítanak a kereskedők?

Tisztelt vámszakértő!

Rosszul gondolom-e, hogy márkakereskedésnek EU-s országból behozni új gépkocsit sokkal kevesebbe kerül május 1. óta, mint előtte, hiszen nincs rajta vám, vámpótlék és az ÁFÁ-t is ennyivel kevesebb után kell megfizetni?
Mert vagy nagyon rosszul tudok valamit, vagy a kereskedők jutnak extra haszonhoz, amikor ugyanannyiért adnak egy új autót vámterhek plusz az ezekre jutó ÁFA nélkül (nem beszélve arról, hogy még a regisztrációs díjról is kiderült, hogy nem képez ÁFA alapot) most, mint fél évvel ezelőtt, amikor még rengeteg közteher növelte az ő beszerzési árukat.
Ha jól sejtem, hogy most lapítanak a kereskedők, akkor még azt is szeretném megkérdezni, hogy milyen mértékű volt a vámteher új autóra május 1. előtt, mert szeretném kiszámolni, hogy mennyivel keresnek többet a vevőn.

Válaszát előre is köszönöm.
szakbarbár

Tisztelt "szakbarbár"!

Az EU-s csatlakozás előtt a szabadkereskedelmi megállapodások keretében (EU, EFTA, CEFTA stb.) behozott származónak minősülő (ott gyártott) gépjárművekre már 0%-os volt a vámtétel.


Csak a 3. országos (USA, japán, orosz stb.) járművekre kellett vámot fizetni, ami jelenleg is így van - igaz csökkent a vámtétel egységes 10%-ra.
Bizonyára tapasztalta, hogy ennek megfelelően az USA és japán autók árai ennek megfelelően csökkentek is.

Tisztelettel,
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő