Ti zötyögjetek csak!

Citroën C5 3.0 V6 HDi 24V 240

2010.12.15. 13:54 Módosítva: 2010.12.15. 15:05

Adatlap Citroën C5 Exclusive 3.0 HDi V6 - 2010

  • 2992 cm3-es,V 6 hengeres dízel
  • 241 LE @ 3800 rpm
  • 450 Nm @ 1600 rpm
  • 6 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.9 másodperc
  • Végsebesség:
    242 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    10.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.8 l/100km
  • 11 970 000 Ft

A C5 megjelenésekor kezdtük kapizsgálni, hogy a Citroën összeszedte magát. Valóban, kis motorral is elmegy, a tömeg-kétliteres HDI-vel egészen kiváló. Most pedig fogyasztóvédelmi küldetésünk tudatában úgy éreztük, ellenőriznünk kell, hogy a 2,7-ről 3 literesre növelt dízel is jó-e. Eláruljam? Csodálatos.

Pedig már nem tudok elájulni egy üvegtetőtől vagy egy bőrüléstől. Azért ez már a kommersz autók szintjén sem csoda, az igazán jó bőrt a luxusmárkáknak tartogatják. Mégis meglepődtem, amikor beszálltam, mert a C5-ben eredeti BMW-bőrszag fogadott.

Nyilván az illat attól függ, hogy a bőrt milyen technológiával készítették, mindenesetre a C5-ös nemcsak az üléseire kapott belőle, hanem a műszerfalára is. Jól is néz ki, csak ne felejtsék el ápolni. Egyébként alapból szövet-bő kombó járna az ülésekre, én azzal is beérném. És még egy apróság a jó anyagválasztás illusztrálására: a tetőkárpit nem ugyanaz az egyenanyag volt, mint az összes autóban, hanem egy kellemes tapintású, velúrszerű valami.

Az, hogy a Citroën mennyit lépett előre, az menet közben érzékelhető a legjobban: egy 26 ezret futott tesztautó nem szokott ennyire egyben lenni, legfeljebb a Mazdák. Biztos van egy titka, biztos az, hogy a rugózás nem rázza szét a kocsit. Hiába, a Citroën ezt már nem mossa le magáról.

Azt hiszem, a hidropneumatikus rugózás ezzel a nagy motorral él együtt a legjobban. Itt már az autó is elég súlyos, hogy ne tűnjön gyomorforgatóan lágynak, még komfort üzemmódban sem. Az embernek hirtelen eszébe jut, hogy a mai autók a németek által fontosnak tartott jávorszarvasteszt és szlalom miatt egyszerűen elfelejtettek rugózni. Tessék mondani, hol van egyetlen olyan teszt, ahol lengéskényelmi mutatókat mérnek? Sehol, mert a németek 90 százaléka elhasalna.

Viszont az olaszokat ez nem túlzottan érdekli. Nemrég láttam egy cikket a Quattroruote című lapban, ahol vagy tízféle felszínen, különböző sebesség mellett a középkategóriás autók menetkomfortját vizsgálták. És ki nyert? A Citroën C5. Egyedül a Mercedes C-osztály volt még jó (ezt valószínűleg a trükkös lengéscsillapításának köszönheti), de a C5 toronymagasan nyert. A többi autó egy picit rosszabb úton egyszerűen nem hajlandó rugózni, hanem szimplán zötyög. Ezt már megszoktuk, és azt mondjuk, hogy elfogadható. Tényleg be kell ülni egy C5-be, hogy az ember belássa: egy frászt.

Totalcar értékelés - Citroën C5 Exclusive 3.0 HDi V6 - 2010

Nyilván feleslegesen erős a V6-os, kétturbós dízelmotorral a C5, de ilyen autóknak is kell lenniük. Robbanékonyságához képest nevetséges a fogyasztása, káprázatosan kényelmes, egyszerűen egy olyan világ, amiben jó benne lenni. Ha a hátrányait nézzük, a mai középkategóriában kicsit szűkösnek számít a hátsó lábtér, a navi-rádió-telefon kombó kezelése kicsit logikátlan. Ja, és a két dudagomb.

Népítélet - Citroën C5