A beltér nagyon rövid leírásához egyetlen szó is elég lenne: műanyag. Ahová csak nyúlunk, nézünk, ülünk, plasztikot találunk. Az ülések műszálas huzata a nyári kánikulában izzasztó tud lenni, de tapintása alapján elég strapabírónak tűnt. A műszerfal minden eleme kőkemény, habosított, puha felületeket ne keressünk. A vezető előtt elterülő plasztikrengeteg formájára nem tudok rosszat mondani, a világosabb színkombinációjú belsővel kimondottan pofás. A légbeömlők krómkerete sokat dob a látványon, de sajnos mindkét oldalsó tükörbe (pontosabban az előttük lévő oldalablakba) durván belecsillan, és ez bizony elég zavaró.
Az ajtóborítások szinte egyetlen nagy műanyag darabból vannak fröccsöntve, amit ügyesen lepleznek a kifinomult textúrák váltogatásával. Ugyanakkor az alig ötezer kilométert futott, fekete belsejű autón nagyon rondán mutattak a kapaszkodó körüli karmolásnyomok. Még ennél is zavaróbb a burkolat „lobogása”. A kilincsek környékén nem elég merev a műanyag, a kallantyút meghúzva, vagy azon a tájékon a burkolatot megnyomva komolyan mozog a kárpit. A küszöbök szélesek, de semmiféle védelmet nem kaptak a fényezett felületek, így ezek hiányában nagyon hamar összekaristolódnak majd ezek a részek.
Az első ülések feszesek, határozott oldaltartásuk van, de az olcsóbb felszereltségi szinteknél csak fix fejtámla jár. A hátsók 1/3-2/3 arányban dönthetők, van ISOFIX rögzítési pont a gyerekülésekhez, akár síléctartó meg könyöklő is lehet a háttámlákban. Jut oldalzseb az első és a hátsó ajtókra is, pohártartóból is került mindkét sorba.
A Skoda szlogenjét mantraként darálták a bemutatón: Simply Clever így, Simply Clever úgy. Ez a két szó nem túl művészi fordításban annyit tesz: Egyszerűen okos. Ügyesen összegzi a vállalat stratégiáját, a Volkswagen csoporton belül kidomborított márkajellegzetességet. A fejlesztők szerint vagy 19 darab simply clever megoldást, trükköt találhatunk a kocsiban. Én csak Józan parasztként emlegettem magamban ezeket, mert tényleg csak józan paraszti ész kell egyik-másik truvájhoz.
Nem kell földtől elrugaszkodott kreatív zseninek lenni, hogy valaki kitalálja, érdemes a csomagtér szőnyegpadlójának hátoldalát gumival bevonni, így megfordítva a saras, koszos dolgokat is károkozás nélkül dobhatjuk be a nagy ötödik ajtón (ja, nem mondtam még, 550(!) literes a csomagtartó). Az sem egy mágikus trükk, ha ugyanitt kampók és jól kitalált gumírozott háló rögzíti a különböző csomagokat. Sok más autó sofőrje fogja megirigyelni a pofonegyszerű telefontartót: a pohártartóba süllyeszthető műanyag bödönkére egy középen téglalap formában kivágott gumitartót rögzítettek. Ebbe a sliccbe a legtöbb telefon és MP3 lejátszó belefér, ráadásul a középkonzolba ide, a pohártartóhoz szerelték az USB/jack aljzatokat is.
Este a vacsoránál a Mr. Rapidként emlegetett Jiři Dytrych mellett ültem, így bebizonyíthattam, hogy a leglátványosabban marketingelt simply clever ötletükhöz tudnak ajánlani fontos kiegészítőt a magyarok. Csak annyit mondtam: TUTO lakat. Mert a jégkaparó jópofa kis kiegészítő, de sajnos valaki pont a józan paraszti eszét felejtette el használni, miközben újabb és újabb csodás tulajdonsággal ruházták fel a műanyagdarabot.
A kissé multi-level marketingesre sikeredett sajtótájékoztatón az egyik gyári ember kitörő lelkesedéssel magyarázta, miért is zseniális ez a jégkaparó. Képzeljük csak el, hogy állunk a benzinkútnál, tankolunk, mikor belénk hasít: jegesek az ablakok, le kellene kaparni. De a kocsiban ilyenkor sosem találjuk a rohadt kaparót. Nem így a Rapid-tulajdonosok: a tanksapka fedelében van egy ügyes kis tartó, amiben már bevetésre vár az eszköz. Ami egyben nagyító is, segítségével jobban láthatjuk a feliratokat a fedél belsején.
Ó anyám. Ha csak a benzinkútnál veszed észre, hogy jegesek az ablakok, áramot vezess, ne autót. Ha meg kicsik a betűk a feliraton, tessék nagyobbal nyomtatni. De tudják, mi a legviccesebb az egész jégkaparós ötlethalmazban? Hogy a tanksapka ZÁRHATATLAN fedelébe teszik. Bárki odamehet, és egyetlen kisujjbökéssel kinyithatja a fedelet, emígy gazdagodva egy simply clever kaparóval. Ezért is javasoltam, hogy egy simply clever lakatot is adhatnának a kocsi mellé, ne kelljen minden héten másikat venni.
Aztán ha már ilyen ügyesen elrontottam szegény Jiři vacsoráját, elkezdtem sorolni az észrevételeimet, kezdve a szörnyen karistolódó ajtóburkolattal, folytatva ugyanezen panel parasztgatyaszerű lobogásával, nem hagyva ki a küszöbvédőt sem. Mr. Rapid megnyugtatott: a karistolódás ellen már kitalálták, milyen megváltoztatott alapanyagból kell készíteni a panelt, sőt, a kárpitelem merevségén is dolgoznak. A küszöbvédőre a piaci visszajelzések alapján nincs égető szükség, majd akinek kell, tartozékként rendelhet valamilyet. Állítólag az értelmetlen spórolás netovábbját, az elölről lehúzhatatlan hátsó elektromos ablak témát is tisztába teszik, csak kábel és kapcsoló kell hozzá.
A Rapid legkorábban októberben jelenik meg a kereskedésekben, addig még van idő finomhangolni, és az is kiderülhet, mennyibe fog kerülni. 14 ezer eurós alapárról beszéltek a bemutatón, ez nálunk, forintban azt jelenti majd, hogy durván nyolc százalékkal a mostani, összevethető Octaviák ára alatt marad.