Az Opelnek is kell egy Duster

Menetpróba: Opel Mokka

2012.10.11. 05:47

Nem tudom, honnan a név, de ahogy ránéz az ember – pláne így fehérben –, látja, hogy az arányai is egy élére állított mokkacukorra hasonlítanak: rövid, keskeny, és nagyon magas. Hogy legyen mihez hasonlítani, körülbelül olyan hosszú, mint egy Dacia Duster, vagy egy Nissan Qashqai. Maga a bódé égbeszökő, kvázi ember magasságú (166 cm). Amúgy semmi furcsa vagy idétlen nincs benne, mint mondjuk a Juke-ban, minden részletre kiterjedően megdizájnolták.

A Mokkához is a Tannistesten fértünk hozzá, az Év Autója választás egyik jelöltjeként. Túl nagy dolgokat persze nem kell belelátni ebbe az autóba. Mivel a szavazás egyik szempontja az ötletesség, a Mokkával kapcsolatban a legnagyobb ötlet az, hogy az Opel ilyen kompakt SUV-val is pénzt akar keresni. Ha másoknak bejött a dolog, naná, hogy megpróbálják. És azt hiszem, ezen az autón átjön, hogy a lehetőségeken belül jól akarták megcsinálni.

Na de nézzük tovább, mi fogadja az embert bent! Egy jelenlegi, jólmegcsináltság-mázzal gazdagon burkolt, aktuális Opel-belső, amit csak dicsérni lehet, hirtelen nem tudnék mondani olyan konkurenst, ami minőségibb belsőt kínál. Olyasmi, mint az Astráé vagy a Meriváé, jó sok gombbal, amelyek a rádió és a klíma tekerőgombjai körül tobzódnak. Nekem speciel semmi bajom az egy funkció-egy gomb elvvel, bár tény, hogy ez sok gombot szül. De legalább logikusan rendezték el őket.

A kedves barna szín azokat a felületeket borítja a műszerfalon, amelyek kellemes, puha tapintásúak, de az alsó részek is jó minőségűnek tűnnek. A műszerfal két végén, a szellőzők körül, az ajtókra átfolyva szép, szálcsiszolt fémbetétek vannak, első közelítésben olyan hidegek is, mintha valódiak lennének. Ha tévednék, azt írják a dániai vénasszonyok nyarának a számlájára, itt ugyanis minden hideg, mint az acél. De nem hinném, hogy tévedek, ennyire szép szálcsiszolt műanyag nem létezik a Földön.

Az Opel Mokkának a kétszínűség kifejezetten jót tesz, szellősnek tűnik a belseje, noha nem gigantikus. Gondolom ez nem nagy segítség a méretek érzékeltetésében, kábé egy szűkebb kompakt kocsit kell elképzelni. Ez azt jelenti, hogy hátul egy átlagos felnőtt nem fog keresztbe tett lábbal tespedni, meg hasonlók. Elfér a térde a támláig, és slussz. Felfelé már jobban lehet terjeszkedni, a tetőig az én fejem fölött majdnem egy arasz marad. A csomagtartója nagyjából akkora, mint egy Astráé (356 l), ha a hátsó üléseket előrehajtják, akkor 1370 liter lesz. Azaz körülbelül annyi, mint egy kombi térfogata, csak ez rövidebb és magasabb.