Láttam az új Mercedes CLE Coupét, igen dögös lett
Bemutató: Mercedes-Benz CLE Coupe
Két legyet egy csapásra, vagyis a C-osztály méretében az E-osztály technikáját megközelítő felszereltség: a CLE-t a két korábbi sportos Mercedes leváltására találták ki. Az előző C-osztályos Coupénál nagyobb tengelytáv, rövid túlnyúlások, valamint négyhengeres vagy opcionálisan hathengeres motor az orrban, alapból 48 voltos hibrid rásegítéssel.
A CLE alapvetően a C-osztály technikájára épül, hiszen a tengelytáv is megegyezik a szedánéval, miközben az új kétajtós karosszériája egy hangyányit még a korábbi E-Coupénál is hosszabb lett. Főleg azért, hogy tartsa a szemnek kedves arányokat a sokkal szélesebb nyomtávval. A nyugdíjazott C-Coupéhoz képest elől 3,81, hátul pedig 6,85 centivel vannak kijjebb a CLE kerekei, ami menetdinamikai szempontból is jelentős változás.
186 centis szélességével és 143 centis magasságával ráadásul így ez a legnagyobb coupé a szegmensben, hiszen hosszban még az E-Coupéra is másfél centit ver.
Múlt hónapban, a GLC Coupé ausztriai tesztvezetésén mutatták meg nekünk az autót: élőben, az innsbrucki stúdióban körbejárva nagyon harmonikusan festett. Nincs túldíszítve, néhány karakteres vonalon túl finomak a felületei, és a lámpákkal sem ment el a Mercedes az E-osztályos csillagszórás irányába. Továbbra is jó a fényjáték az ajtón, a hátsó szélesítés pedig egyértelműen kommunikálja, hogy ez egy sportosnak szánt luxusautó, a klasszikus iskola szerint megépítve. Vagyis egy rendes német coupé.
18, 19 vagy 20 colos kerekek. 710 wattos Burmester 3D hangzás, felárért a fejtámlákba is épített hangszórókkal a totál 17 között. Növényi cserzőanyagokkal kezelt bőrfelületek, és persze a C-osztály összes technikai innovációja a tökéletes vastagságú sportkormány mögött. Ha pedig a tető sem kell, itt a hamarosan érkező CLE Cabriolet is.
Összkerékhajtás és 255 lóerő a kétliteres négyhengeressel CLE 300 4matic néven, vagy 375 lóerő a hathengeres háromliteressel, CLE 450 4matic-ként. Ezekkel az opciókkal indul a CLE Amerikában, ám az európai piac akár hátsókerekes verzióban is elérheti a coupét, valószínűleg a leggyengébb dízelmotorral.
Ami biztos, hogy a kétliteres benzinmotor csúcsnyomatéka 400 Nm, míg a háromliteres 500 Nm fölött teljesít. A 48 voltos lágy hibrid hajtásnak köszönhetően padlózásra további 23 lóerő és 200 Nm is rendelkezésre áll, a választott motortól függetlenül. A végsebesség viszont limitált, 210 km/h.
A CLE futóműve másfél centivel alacsonyabb, mint a C-osztályé. A nagyobb motor és az AMG csomag alapból a sportfutóművel készül, míg a belépő CLE a komfort rugózással inkább a hosszas utazások barátja kíván lenni.
Az első sportülések is egyediek, gyors lehajtásukról pedig egy Nappa bőrszíj gondoskodik. A kérdés már csak az, hogy a 419 literes csomagtér elég lesz-e. A Mercedes szerint három golfzsáknak garantáltan.