Ekkora modellpalettához jó szimbiózis kell!

Menetpróba: Renault Symbioz E-Tech Full Hybrid 145

2024.08.20. 06:22

A Renault nem veszi félvállról, hogy az Európában népszerű méretkategóriájú SUV-palettán teljes legyen a kínálat: a kupés tetővonal kedvelőinek ott az Arkana és a Rafale, árulják, egyenes farral pedig árulják még a régi Capturt, mellette ott van az új Captur, az Austral, elektromos fronton a Megane és a Scenic E-Tech, most pedig itt a Symbioz, ami minden szempontból feltűnően közel van a Capturhöz, de árazását tekintve jóval magasabb polcra tették.

  • Egyre népesebb a Renault kínálata a kompakt SUV szegmensben, a legfrissebb modell a Symbioz
  • A Capturnél valamennyivel nagyobb és jóval drágább autó, ugyanazon a platformon, menőbb extrákkal
  • Csak hibrid hajtással jön, 1,6-os benzinmotorja négyhengeres, a rendszerteljesítmény 145 lóerő
  • A 4,4 méter hosszú autó tömege 1500 kg alatt maradt
  • Érdekesség a tologatható hátsó ülés és a Solarbay panorámatető
  • Hatótáv: akár 1000 kilométer

A már-már átláthatatlanságba fulladó választékban a Symbioz méretei jól találnak be, 4,4 méteres hosszal és jól variálható belső térrel a kompakt SUV-k között elég tágas – jóval több benne a hely, mint egy Vitarában, vagy akár egy S-Crossban, de mégis komfortosabb vele a városi élet, mint egy 4,7 méter körüli Espace-szal. A 4,25 méteres Captur és a 4,51 méteres Austral közül méretben inkább a nagyobbik felé húz a Symbioz, platform szempontjából viszont az olcsóbb megoldást kapta, ugyanarra a CMF-B alapra épül, amire a Captur és a Clio.

A 7,5 milliós alapárú új Capturnél jelentősen drágább, de még a 11,5 milliós Australnál is, hiszen 11,8 millió a kedvezményes alapára, de magasabb felszereltséggel 13,3-ig megy fel, így egyértelmű, hogy valamit villantania kell a szalonokban: ilyen például a gombnyomásra sötétedő, folyadékkristályos üvegtető, a 16 centimétert tologatható hátsó ülés, az integrált Google-szolgáltatásokkal ellátott, 10,4 hüvelykes középső kijelző, illetve a Harman Kardon hifi – aminek a fejlesztésében egyébként Jean-Michel Jarre is részt vett, jobban is szól rajta az elektronikus zene, mint a hörgős metál.

Egyféle hajtáslánccal kapható a Symbioz, a Renault egyik legjobb és legokosabb hajtásláncával, azzal a hagyományos full hibriddel, ami úgy tud hibrid lenni, hogy közben nem pörgeti a végtelenségig a motort normál használat közben, nagyon finoman el lehet vele indulni – nem elhanyagolható szempont manapság, sok autó meglepően rossz ebből az aspektusból – mégis egyszerű, 1,6 literes, négyhengeres szívómotor van mögötte.

Kapcsolódó
Hibridből hasonló se volt még

Hibridből hasonló se volt még

Az ötlet pofonegyszerű, nem is komplikált, s valószínűleg így is ez a legjobb hibridhajtás ma. Csak másnak nem jutott eszébe.

A hagyományos kuplung nélküli rendszer 4 éve fut a Renault-nál, állítólag nagyon jók vele a szerviztapasztalatok, a 145 lóerő pedig minden szempontból elég, még hegyvidéki autózással is, sportautós élményeket persze nem érdemes tőle várni, egészséges dinamikájú, 10 másodperc körüli 0-100-as gyorsulást kínáló családi autó ez. Futóműve is nagyjából ezzel van párhuzamban: családi autósan kényelmesre hangolták a csillapítását, de mivel a legegyszerűbb, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros megoldást használja, a sportos autózásnak nagyon hamar meglesznek a korlátai – Alpine felszereltség ide vagy oda.

Az 1,2 kWh kapacitású akkumulátor nem nagy, a városi autózás legnagyobb szenvedését, a dugóban cammogás jelentős részét viszont tényleg megcsinálja villanymotorral, így 40 százalékot spórol a fogyasztáson. Az elérhető hatótávja akár 1000 kilométer, 48 literes tankkal az szép teljesítmény, de biztosan kell hozzá egy gyakorló Gerhard Plattner.

A Techno felszereltség is elég bőséges, a csúsztatható hátsó ülés, a tolatókamera és a radar is jár mindegyikhez, cserébe a kamerák képei kifejezetten gyengék, főleg a hagyományos tolatókamera, ami alacsony felbontású és még lassú is. Cserébe a telefontükrözés annál gyorsabb és zökkenőmentesebb, természetesen működik a CarPlay és az Android Auto is vezeték nélkül, a sofőr előtti és a központi kijelző pedig egyaránt nagyon jó minőségű, és viszonylag fürge rajta a menü is. Az alapvető klímafunkciókat fizikai gombokkal, a kijelző alatt lehet vezérelni, ami jó ötlet, viszont kétzónás opció nincs a klímához, ami ezen az árszinten nagyon furcsa hiányosság.

A csomagtartó a Renault mérései szerint akár 624 liter, ez persze már-már túl jól is hangzik, de ez egyrészt előrehúzott hátsó ülésekkel került számításra, másrészt nem is teljesen pontos: a VDA-szerinti, szabványosított kockákkal 548 liter jön ki, így jobban összehasonlítható más modellek csomagtartóival: ügyesen helyezték el az autóban az akkumulátort és az audio rendszer mélynyomóját, tényleg nagy a csomagtartó, de nem nagyságrendekkel tágasabb, mint egy hasonló kategóriájú Nissan Qashqai vagy egy Peugeot 3008.

Bővíteni a gyártó mérései szerint 1582 literig lehet, panasz pedig a belső tárolórekeszek mennyiségére sem lehet, 24,7 litert szórtak el különféle pontokon, a vezeték nélküli telefontöltő pad pedig szintén megvan, ahogy az első-hátsó két USB-C csatlakozó is.

A hátsó üléseken átlag növésű felnőttek is normálisan elférnek középtájra állított hátsó üléssorral, előre koppantva gyerekeknek még mindig elég, hátratolva pedig 185 centi fölötti embereknek is tágas a beltér, még a fix panorámatető sem vesz el sok helyet.

A fix üvegtető elektromos árnyékolása nagyon menőn, animációként zárja be a virtuális lamellákat egy folyadékkristályos rendszerrel, melynek fizikai alapja, hogy az elektromos térrel szabályozott folyadékkristályok nem törik meg a beérkező fényhullámokat, így teljesen akadálytalanul jön rajta át a fény. Elektromosság nélkül viszont szabálytalan formába hullanak szét a folyadékkristályok, így visszaverik a beérkező fény egy részét. A nyári kánikulában ez a megoldás tényleg nem hibátlan, mind fény, mind pedig hőérzet szempontjából hiányozhat a roló, cserébe nagyon hangulatosan világos lesz tőle a Symbioz beltere 600 ezer forintos felárért.

Volt már Symbioz – tanulmányautóként

A Renault sokszor nevezi el szériamodelljeit tanulmányautók után, persze technikailag ezen névrokonok közt túl nagy átfedés nincs.

A 2017-es tanulmány legnagyobb érdekessége a teljesen önvezető, kormány nélküli kialakítás volt, elektromos hajtással pedig a belső égésű motornak sem kellett benne helyet találni. A kabin felső része egy üvegbuborék, ami természetesen nem került át szériaautóra, viszont a hatalmas felni, valamint a lámpák és az orridom formája egyaránt megjelenik a gyártó aktuális design nyelvében.

A Symbioz tanulmány villanyautóként is korszerű volt, legalábbis a gyártó akkori elmondása szerint egészen nagy, 72 kWh kapacitású volt, mégis 20 percen belüli 20-80 százalékos tölthetőséget ígért 680 lóerővel és akár 500 kilométer hatótávval. A Renault tanulmánya alapján a Symbioz egy komplett szoba, ahol a tető eltávolításával nappalit csinálhatunk a garázsból, de természetesen már a bemutató pillanatában biztos volt, hogy az az autó, abban a formában nem kerül piacra.

A Techno belépőszint, a sportosabb hangulatú Esprit Alpine és a legjobban extrázott Iconic kivitel egyaránt nem tűnik olcsónak, a 12-14 millió forintos árcímke a kategória felső polcára helyezi a Symbiozt, miközben elérhető extráit tekintve vannak elmaradásai, így a Renault házon belül is kínál jobb ár/érték arányú alternatívát. Az mindenesetre biztos, hogy a Symbioz külső méreteit tekintve kezelhető, belső méreteit tekintve pedig kimondottan tágas, így még ebben a zavarosan bőségesre nyúlt palettában is megtalálhatja vevőkörét.

Az oldalról ajánljuk

A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
  • Hírek

A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett

Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.

április 8., 07:10
340 millió forint nyomában
  • Belsőség

340 millió forint nyomában

A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.

tegnap, 17:03
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
  • Hírek

Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik

A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.

április 8., 11:13
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
  • Hírek

Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot

Várnak, helyzetet értékelnek.

április 8., 09:23
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
  • Hírek

Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!

A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.

április 8., 08:29
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
  • Hírek

Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított

Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.

április 8., 13:31
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
  • Hírek

Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)

Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!

április 8., 09:42
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
  • Hírek

A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt

Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.

április 8., 06:03
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
  • Hírek

2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján

Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.

április 8., 12:38
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
  • Hírek

Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5

A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.

április 7., 09:54
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
  • Hírek

Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!

A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.

április 7., 11:07
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
  • Hírek

Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is

Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.

április 7., 17:46
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
  • Hírek

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája

A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.

április 7., 06:12
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
  • Hírek

India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja

Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.

április 8., 15:37
Bérelt helye van a konditerem előtt
  • Tesztek

Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1

Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.

április 8., 06:02
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
  • Hírek

Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!

Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.

április 8., 14:31
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
  • Hírek

Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját

A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.

április 7., 14:15
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
  • Hírek

Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert

Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.

április 7., 15:44
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
  • Hírek

F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?

A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!

április 7., 17:07
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
  • Hírek

Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában

Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.

április 7., 13:09
Pappas Auto 2025 Hunyadi út
  • Magazin

Pappas Auto 2025 Hunyadi út

április 8., 13:52
Kia EV6 e228 RWD GT-Line – 2025.
  • Tesztek

Kia EV6 e228 RWD GT-Line – 2025.

április 8., 14:54
Garage 54 Lada XXL
  • Hírek

Garage 54 Lada XXL

április 7., 12:12
F1 kibeszélő 2025 Japán Nagydíj
  • Hírek

F1 kibeszélő 2025 Japán Nagydíj

április 7., 15:28
Ford Ranger Super Duty - 2026.
  • Hírek

Ford Ranger Super Duty - 2026.

április 7., 14:01
Kigyulladt villanyautó Kajászón
  • Hírek

Kigyulladt villanyautó Kajászón

április 7., 15:00
Bemutató: Audi A6 Avant
  • Tesztek

Bemutató: Audi A6 Avant

április 7., 12:44