Ekkora modellpalettához jó szimbiózis kell!
Menetpróba: Renault Symbioz E-Tech Full Hybrid 145
A Renault nem veszi félvállról, hogy az Európában népszerű méretkategóriájú SUV-palettán teljes legyen a kínálat: a kupés tetővonal kedvelőinek ott az Arkana és a Rafale, árulják, egyenes farral pedig árulják még a régi Capturt, mellette ott van az új Captur, az Austral, elektromos fronton a Megane és a Scenic E-Tech, most pedig itt a Symbioz, ami minden szempontból feltűnően közel van a Capturhöz, de árazását tekintve jóval magasabb polcra tették.
- Egyre népesebb a Renault kínálata a kompakt SUV szegmensben, a legfrissebb modell a Symbioz
- A Capturnél valamennyivel nagyobb és jóval drágább autó, ugyanazon a platformon, menőbb extrákkal
- Csak hibrid hajtással jön, 1,6-os benzinmotorja négyhengeres, a rendszerteljesítmény 145 lóerő
- A 4,4 méter hosszú autó tömege 1500 kg alatt maradt
- Érdekesség a tologatható hátsó ülés és a Solarbay panorámatető
- Hatótáv: akár 1000 kilométer
19Galéria: Renault Symbioz – 2024.
A már-már átláthatatlanságba fulladó választékban a Symbioz méretei jól találnak be, 4,4 méteres hosszal és jól variálható belső térrel a kompakt SUV-k között elég tágas – jóval több benne a hely, mint egy Vitarában, vagy akár egy S-Crossban, de mégis komfortosabb vele a városi élet, mint egy 4,7 méter körüli Espace-szal. A 4,25 méteres Captur és a 4,51 méteres Austral közül méretben inkább a nagyobbik felé húz a Symbioz, platform szempontjából viszont az olcsóbb megoldást kapta, ugyanarra a CMF-B alapra épül, amire a Captur és a Clio.
A 7,5 milliós alapárú új Capturnél jelentősen drágább, de még a 11,5 milliós Australnál is, hiszen 11,8 millió a kedvezményes alapára, de magasabb felszereltséggel 13,3-ig megy fel, így egyértelmű, hogy valamit villantania kell a szalonokban: ilyen például a gombnyomásra sötétedő, folyadékkristályos üvegtető, a 16 centimétert tologatható hátsó ülés, az integrált Google-szolgáltatásokkal ellátott, 10,4 hüvelykes középső kijelző, illetve a Harman Kardon hifi – aminek a fejlesztésében egyébként Jean-Michel Jarre is részt vett, jobban is szól rajta az elektronikus zene, mint a hörgős metál.
Egyféle hajtáslánccal kapható a Symbioz, a Renault egyik legjobb és legokosabb hajtásláncával, azzal a hagyományos full hibriddel, ami úgy tud hibrid lenni, hogy közben nem pörgeti a végtelenségig a motort normál használat közben, nagyon finoman el lehet vele indulni – nem elhanyagolható szempont manapság, sok autó meglepően rossz ebből az aspektusból – mégis egyszerű, 1,6 literes, négyhengeres szívómotor van mögötte.
Hibridből hasonló se volt még
Az ötlet pofonegyszerű, nem is komplikált, s valószínűleg így is ez a legjobb hibridhajtás ma. Csak másnak nem jutott eszébe.
A hagyományos kuplung nélküli rendszer 4 éve fut a Renault-nál, állítólag nagyon jók vele a szerviztapasztalatok, a 145 lóerő pedig minden szempontból elég, még hegyvidéki autózással is, sportautós élményeket persze nem érdemes tőle várni, egészséges dinamikájú, 10 másodperc körüli 0-100-as gyorsulást kínáló családi autó ez. Futóműve is nagyjából ezzel van párhuzamban: családi autósan kényelmesre hangolták a csillapítását, de mivel a legegyszerűbb, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros megoldást használja, a sportos autózásnak nagyon hamar meglesznek a korlátai – Alpine felszereltség ide vagy oda.
Az 1,2 kWh kapacitású akkumulátor nem nagy, a városi autózás legnagyobb szenvedését, a dugóban cammogás jelentős részét viszont tényleg megcsinálja villanymotorral, így 40 százalékot spórol a fogyasztáson. Az elérhető hatótávja akár 1000 kilométer, 48 literes tankkal az szép teljesítmény, de biztosan kell hozzá egy gyakorló Gerhard Plattner.
A Techno felszereltség is elég bőséges, a csúsztatható hátsó ülés, a tolatókamera és a radar is jár mindegyikhez, cserébe a kamerák képei kifejezetten gyengék, főleg a hagyományos tolatókamera, ami alacsony felbontású és még lassú is. Cserébe a telefontükrözés annál gyorsabb és zökkenőmentesebb, természetesen működik a CarPlay és az Android Auto is vezeték nélkül, a sofőr előtti és a központi kijelző pedig egyaránt nagyon jó minőségű, és viszonylag fürge rajta a menü is. Az alapvető klímafunkciókat fizikai gombokkal, a kijelző alatt lehet vezérelni, ami jó ötlet, viszont kétzónás opció nincs a klímához, ami ezen az árszinten nagyon furcsa hiányosság.
A csomagtartó a Renault mérései szerint akár 624 liter, ez persze már-már túl jól is hangzik, de ez egyrészt előrehúzott hátsó ülésekkel került számításra, másrészt nem is teljesen pontos: a VDA-szerinti, szabványosított kockákkal 548 liter jön ki, így jobban összehasonlítható más modellek csomagtartóival: ügyesen helyezték el az autóban az akkumulátort és az audio rendszer mélynyomóját, tényleg nagy a csomagtartó, de nem nagyságrendekkel tágasabb, mint egy hasonló kategóriájú Nissan Qashqai vagy egy Peugeot 3008.
Bővíteni a gyártó mérései szerint 1582 literig lehet, panasz pedig a belső tárolórekeszek mennyiségére sem lehet, 24,7 litert szórtak el különféle pontokon, a vezeték nélküli telefontöltő pad pedig szintén megvan, ahogy az első-hátsó két USB-C csatlakozó is.
A hátsó üléseken átlag növésű felnőttek is normálisan elférnek középtájra állított hátsó üléssorral, előre koppantva gyerekeknek még mindig elég, hátratolva pedig 185 centi fölötti embereknek is tágas a beltér, még a fix panorámatető sem vesz el sok helyet.
A fix üvegtető elektromos árnyékolása nagyon menőn, animációként zárja be a virtuális lamellákat egy folyadékkristályos rendszerrel, melynek fizikai alapja, hogy az elektromos térrel szabályozott folyadékkristályok nem törik meg a beérkező fényhullámokat, így teljesen akadálytalanul jön rajta át a fény. Elektromosság nélkül viszont szabálytalan formába hullanak szét a folyadékkristályok, így visszaverik a beérkező fény egy részét. A nyári kánikulában ez a megoldás tényleg nem hibátlan, mind fény, mind pedig hőérzet szempontjából hiányozhat a roló, cserébe nagyon hangulatosan világos lesz tőle a Symbioz beltere 600 ezer forintos felárért.
Volt már Symbioz – tanulmányautóként
A Renault sokszor nevezi el szériamodelljeit tanulmányautók után, persze technikailag ezen névrokonok közt túl nagy átfedés nincs.

A 2017-es tanulmány legnagyobb érdekessége a teljesen önvezető, kormány nélküli kialakítás volt, elektromos hajtással pedig a belső égésű motornak sem kellett benne helyet találni. A kabin felső része egy üvegbuborék, ami természetesen nem került át szériaautóra, viszont a hatalmas felni, valamint a lámpák és az orridom formája egyaránt megjelenik a gyártó aktuális design nyelvében.

A Symbioz tanulmány villanyautóként is korszerű volt, legalábbis a gyártó akkori elmondása szerint egészen nagy, 72 kWh kapacitású volt, mégis 20 percen belüli 20-80 százalékos tölthetőséget ígért 680 lóerővel és akár 500 kilométer hatótávval. A Renault tanulmánya alapján a Symbioz egy komplett szoba, ahol a tető eltávolításával nappalit csinálhatunk a garázsból, de természetesen már a bemutató pillanatában biztos volt, hogy az az autó, abban a formában nem kerül piacra.
A Techno belépőszint, a sportosabb hangulatú Esprit Alpine és a legjobban extrázott Iconic kivitel egyaránt nem tűnik olcsónak, a 12-14 millió forintos árcímke a kategória felső polcára helyezi a Symbiozt, miközben elérhető extráit tekintve vannak elmaradásai, így a Renault házon belül is kínál jobb ár/érték arányú alternatívát. Az mindenesetre biztos, hogy a Symbioz külső méreteit tekintve kezelhető, belső méreteit tekintve pedig kimondottan tágas, így még ebben a zavarosan bőségesre nyúlt palettában is megtalálhatja vevőkörét.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Belsőség
340 millió forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
