Audi A3 (2003)
Audi A3 (2003) törésteszt
Audisan masszív, erős karosszériával vértezték föl az A3-ast
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor | |||||
Gyermekbiztonsági védelem |
Teszteredmények:
Frontális 12(75%) Oldalsó 18(100%) Összesítés 30 Gyermekbiztonság 35(71%)
Audisan masszív, erős karosszériával vértezték föl az A3-ast, így az négy csillag erejéig kiválóan megvédi a benne helyet foglalókat. Ütközés után is simán nyithatók maradtak az ajtók, a légzsákok is jól szerepeltek a balesetben.
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A frontális ütközést jól állta az autó, a rögzítő szerkezetek is megfelelően működtek, mindössze az utas mellakasán regisztráltak enyhén túlzott terhelésre utaló erőhatást. Nagyon stabil a kasztni, az illesztések és ablakoszlopok környékén csak minimális deformációt észleltek, a lábtér is jól ellenállt. Hátul hárompontos öveket helyeztek el, amik csak megfelelően rögzített háttámlával használhatók, ez egy hasznos biztonsági funkció, amit manapság egyre több modellen felfedezhetünk.
A beépített oldal- és függönylégzsákok segítségévek az oldalütközésben nem vesztett pontot az A3-as.
A Fair Bimbo Fix típusú ülések elég jól megóvták a bennük elhelyezett babák testi épségét, de a másfél éves gyereket helyettesítő bábu mellkasán a kívánatosnák magasabb mellkasi terhelést mértek. Korrekt volt az ülések rögzítését leíró matricázás, de az utasoldali veszélyekre figyelmeztethettek volna komolyabban, a kulccsal deaktiválható légzsák helytelen használat esetén súlyos sérüléseket okozhat.
A fejütközési pontokat sikerült kipárnázni, de az orr-rész és a lökhárító kialakítása nem túl barátságos. A gyalogosok védelméért kapott egy csillag nem túl jó eredmény a viszonylag új tervezésű autónak.