Törésteszt bevezető
Autóbalesetben meghalni rossz dolog. Túlélni, de maradandó sérüléseket szerezni sem igazán kellemes. Még egy könnyű kis medencetörés sem aranyozza be az ember napját. Márpedig a KRESZ tankönyvek tanúsága szerint az autóvezetés veszélyes üzem. E felismerések késztették a TotalCart arra, hogy közreadjuk az NCAP nevű független nemzetközi szervezet törésteszt-eredményeit.
Az ENCAP egy uniós közpénzekből finanszírozott program. Lényege, hogy az említett közpénzeken megvásárolt ínycsiklandó vadonatúj autókat fondorlatos módszerekkel rommá törik ultramodern laboratóriumukban. Minden autótípus négy halált hal: egy részátfedéses frontális, egy oldalütközés, egy deréktájt érkező acélpózna, és egy könnyű prédát jelentő gyalogos vár rájuk.
A vizsgálatok célja kettős: egyrészt hiteles forrásból tájékoztatni a leendő vásárlókat az egyes modellek biztonságáról - és így rákényszeríteni a gyártókat a folyamatos fejlesztésekre - másrészt az irgalmatlan pusztításból leszűrhető következtetésekkel gazdagítani az autóipar ismereteinek tárházát.
A mostani induló adag után folyamatosan közölni fogjuk az ENCAP által tesztelt valamennyi autó eredményeit. Ezek egyrészt ebben a rovatban, másrészt az egyes autóteszteknél és az újautó-adatbázisunkban lesznek hozzáférhetők.
Emellett szeretettel megkérünk minden kárvallott túlélőt, hogy ossza meg tapasztalatait a TotalCar olvasótáborával. Hatásvadász, vérgőzös beszámolókat kérünk - remélhetőleg hepienddel. Ezeket az írásokat szintén csatolni fogjuk a teszteredményekhez, és külön is publikálni fogjuk őket a Tesztbábu Kitálal című sorozatunkban.