A tesztbábuk létfontosságú információkat nyújtanak a baleseti sérülések mibenlétéről. Az itt következő testrészek szerinti magyarázatban az információgyűjtés módjáról olvashatunk. |
|
|
Fej A fej alapanyaga alumínium, amit gumival borítanak. Belsejében három darab, egymással 120 fokos szöget bezáró gyorsulásmérő berendezés tudósít a második legfontosabb szervet érő erőhatásokról. |
|
|
|
Nyak A nyakba épített szerkezetek a fej előre-hátra mozgásából adódó, a nyak sérüléseiért felelős erőket mérik. |
|
Karok Műszer nélküli testtájak. Ütközésnél a karok össze-vissza lengedeznek, és bár a súlyos sérülések viszonylag ritkák, nehéz volna megfelelő védelmet biztosítani. |
|
|
|
Mellkas (frontális ütközés) Hybrid Ill mellüregébe érzékelőket helyeztek el, melyek a bordákra frontális ütközésnél ható erők mérését végzik . Sérüléseket a mellkast ért túl nagy erőhatás (például a biztonsági öv által) okozhat. |
|
Mellkas (oldalsó ütközés) A kemény oldalú EuroSID-1 három intelligens bordával rendelkezik, amelyek a mellkas összenyomódásának mértékét és sebességét mutatják. |
|
|
|
Has EuroSID-I a fentieken kívül a hasra mért energia mennyiségéről is pontos képet ad. |
|
Medence EuroSID-I medencéje is műszerekkel teli: törést és csípőficamot okozó laterális erőket mérnek. |
|
|
|
Comb Hybrid III beműszerezett törzsét a medence, a comb és a térd alkotják. Nyomásérzékelő cellái a frontális ütközés hatásait mérik, beleértve a csípőt érő terhelést is. Egy csúszka méri a térdekre ható erőt, ami különösen a műszerfal aljától származó sérülések előrejelzésénél fontos. |
|
Lábszár A sípcsont és a lábszárcsont zúzódását/törését okozó erőhatások meghatározása a műlábakba épített szenzorok által történik. |
|
|
|
Lábfej és boka A lábtér deformálódása és hátrafelé mozdulásának mértékéből következtetnek a lábfej és környékének biztonságára. |
|