Váltás világos nézetre
-
-
-
-
renault 5
A szőlőtőke mellől szedtük ki
-
-
tc híradó
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
phaeton
A Phaeton visszatér és lecsap!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TCTVS11EP05: "A gyerekemet nem merem beültetni mellém"
TCTV Teszt: Gardner Douglas Cobra Mk3
Az idei évem egyik kedvenc telefonbeszélgetése volt, amelyet Cobra Jánossal folytattam a forgatásunk előtt. Abban hangzott el a címbéli mondat. Eleve megilletődött rajongással érzek mindenki iránt, aki rám meri bízni az értékes autóját, pláne, ha az egy olyan legendásan gonosz, könnyen tönkretehető kígyó, mint a Cobra. Aztán még végig is sztorizta, hogyan jutott hozzá, és nem mondhatok egyebet: legyen mindenki János! A beszélgetést azzal zártuk, hogy megkérdeztem milyen és mekkora gumi való rá, ha esetleg elfogyna. Ezzel nem tudsz driftelni - zárta rövidre a kérdést. Nem, mi?
Nos, nem. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a szélvédő betörése olyan hangulati gyomros volt, ami után nem sok kedvem maradt még a technikát is erőltetni, de nem csak erről van szó; a sárnehéz, kegyetlenül tekeredő kormány, a motorerő által komikusan csavarodó, megfeszülő és kiugró karosszéria tényleg olyan feladatot csinál a határon autózásból, mintha körfűrésszel és bontókalapáccsal kellene szemlencse-műtétet végezni.
Mindezt úgy, hogy a Gardner Douglas Mk3 felépítésében egy korszerűbb termék, mint az eredeti. A térhálós gerincváza lényegesen merevebb, és a műanyag kocsiszekrény is dupla falú, erősített kompozit. 980 kiló az egész autó. Igen, a GD MK3 egy brit kit car egy amerikai V8-as motorral (ami itt egy 345 lóerős Chevy Small Block ZZ3), de mielőtt bárki finnyogna ezen, emlékeztesse magát, hogy az “igazi” cobra egy brit kit car egy amerikai V8-cal.

Hogy mennyire eszement gagyi volt a Shelby-féle eredeti, arról rengeteget lehet olvasni, de talán elég az hozzá, hogy már a Mark II-es, “modernizált” Cobrába érkezett meg először a fogasléces kormánymű, és még ott is archaikus keresztlaprugó volt hátul (nem ám Corvette-féle egzotikus kompozit, hanem ősi acél rettenet). És a fogasléc is hogy: a kormánymű MG B, a kormányoszlop Bogárhátú, ahogy épp kiadta. Nincs ezzel semmi baj, a kisszériás autóépítés így ment és megy mindörökké, csak fontos, hogy senki ne higgye, hogy a kendácsolás alaptermészete másmilyen, csak azért, mert egy másik kontinensen történik. És fura módon a Cobrával tényleg az a helyzet, hogy a mai kitek lényegesen modernebb felépítésű, jobb vezethetőségű és biztonságosabb autók tudnak lenni, mint a dollármilliókat érő eredetik.

Hogy a hangulatuk mégis mennyire azonos, azt le lehet olvasni a fejemről. Még friss volt bennem a papíron sokkal erősebb és gyorsabb AMG GT C élménye, mégis az első pillanatban nyomtalanul kisöpörte a Cobra örökre. Rengetegszer láttam versenypályán veretni ilyeneket Goodwoodban, a kigyorsításkor a kasztnitekeredéstől és a tapadás kedvéért puhára vett, összeülő hátsó felfüggesztéstől jellegzetesen elemelt ívbelső első kerékkel, mint egy vadat álló vizsla, és akkor sem értettem, hogy hogyan nem halt szörnyet bárki, aki valaha akár csak gondolt arra, hogy pályára vinné. Carrol Shelby mákja, hogy a hatvanas évek elején senki másnak nem jutott eszébe egy babakádba big blockot szerelni, így feltörölhette párszor a padlót az egyébként sok szempontból jobb konkurensekkel. És hogy John Tojeiro és Carrol Shelby is zseni.
TCTVS11EP04: Egy méltatlan kis csíra vagyok
Az AMG GT C volt az év frissen sült rósejbnije a szerkesztőségünkben.
A Cobra a legcsodálatosabb rossz autó, amit valaha vezettem. Ha megjön az új szélvédője, és megkapja végre a nevetséges jelenlegi 350 lovas V8 helyett a másfélszer erősebb új motorját, visszakönyörgöm magam, és csak lefűzünk valami kanyart rendesen, ha el is töri a csuklóm közben.
Carrol Shelby életművét Rézmányi Balázs dolgozta fel:
Carroll Shelby (1923 január 11 – 2012 május 10)
Talán a legjobb módja, hogy ne feledjük az autózás egyik legnagyobb alakját, ha testközelből éljük meg a legendát.
Nincs ma a Cobránál drágább amerikai autó.
Ez ma a legdrágább amerikai autó
A legelső Shelby Cobra egy Ford GT40-et taszított le a trónról. Közel négymilliárdot ért.
További friss TCTV-adások
- Két Mustang: az egyikért rajongunk, de a másikat veszik
- Csak nézz rájuk: osztoznak a néven, de ennél távolabb nem is állhatnának egymástól.
- A német Elrettentő Bajnokság újabb sztárja
- Lóerővel versenyeket lehet nyerni, de utcán a nyomaték a király!
Friss TCTV-adás csütörtök esténként a Viasat6-on. Részletes vetítési időpontok idelent:

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Belsőség
340 millió forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
