Mennyibe kerül az ingyenautó?

Hirdetés
2007.03.27. 08:10
Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Ingyen ebéd nincs, ezt tudjuk. De van-e ingyen autó? Az autósTITKOK-ból megtudhatja! Ha megrendeli a kiadványt, más érdekes elvi és gyakorlati, de főleg anyagi kérdésekre is választ talál!

2006. júliusában még úgy hangzott, mint bennfentes információ, amit jól értesült autósok súgtak egymásnak: "Pszt, hallottad? Az a mázlista Józsi most vett egy új Corsa-t, azt mondja, gyakorlatilag ingyen. Ha érdekel, megígérte, hogy elmondja, hogyan, de csak nekünk!" Aztán elterjedt a dolog, sokan kétkedéssel figyelték, sokan azonban kihasználták, így jutva autóhoz, ami egyébként csak álom maradt volna. Ma azonban ott tart a dolog, hogy akik szerződtek, egyre inkább aggódva figyelik a fejük felett függő Damoklész kardját tartó lószőrt. Lehet, hogy előbb utóbb rájönnek sokan, hogy inkább meg kellett volna maradni az autóról való álmodozásnál, mert amibe kerültek, az egy rémálom.

De ne szaladjunk ennyire előre! 2006. nyarán még meglepődtem, amikor az autóm szélvédőjére helyezett hirdetésben nagy betűkkel ez állt: "Ingyen autó!" Hmmmm! Ez jól is hangzik, meg gyanúsan is - gondoltam -, nézzük meg, mit takar! Továbbolvasva jött a meglepetés: ezek igenis komolyan gondolják, nem valami "time share", vagy Reader's Digest típusú reklámszövegről van szó!

Ma már nincs szükség a szélvédőre tett szórólapra. Biztosan nincs olyan újszülött autós, akinek ez a vicc még új. Aki nem hallott az Il Ferro-ról, vagy a Hírautóról, annak lehet, hogy azt is el kellene mondani, hogy az ember eljutott a Holdra.

Ezek a cégek elvileg reklámozókat közvetítenek, akiknek hirdetésével kitapétázzák a család négykerekű kedvencét (ami ettől egyből egyszerű használati tárggyá degradálódik), és ezért cserébe fizetnek egy bizonyos havi fixet, sőt; ha rajtuk keresztül vásárol valaki adott típusválasztékból új autót, akkor azt akár 0 % kezdőrészlettel elhozhatja.

Hát, ez elsőre nem hangzik rosszul, legalábbis annak, akit nem zavar, hogy autója mozgó plakáttá válik. Gondoltam, fel is hívom olvasóim figyelmét a lehetőségre. Mielőtt azonban "csak úgy" kiküldtem volna az információt, az AutósTITKOK szokásához híven, utánanéztem kicsit alaposabban a dolog hátterének.

Nézzük meg tehát közelebbről, hogy valóban csak ennyibe kerül-e a dolog, illetve, hogy milyen tényezőket kell átgondoljon az, aki belevág a mókába!

Miközben utánanéztem a dolgok hátterének, két nagyobb céggel találkoztam. Az Il Ferro Kft-vel, és a Hírautó Kft-vel, de a témával foglalkozó vállalkozások száma állítólag már vagy tízre rúg.

Az alábbiakat a két nagy cég információs anyagainak áttanulmányozása, velük kapcsolatban álló márkakereskedés megkérdezése, és a témával foglalkozó internetes fórum-hozzászólások, beszámolók, és megjelent cikkek átolvasása után állítottam össze.

Megszakítjuk adásunkat, rendkívüli híradás!

Már majdnem megjelent ez az írás, amikor megtudtam, hogy az Index hírportál február 27-i cikkében arról számol be, hogy a szerződés szerint hó eleji rendszeres autószemlét és kifizetést az Il Ferro márciusban hó elejéről hó végére tolta. Az Il Ferro oldalán egy rövid kommüniké azzal indokolja ezt, hogy a cég élén vezetőváltás történt, amelyet a cég teljes átvizsgálása és pénzügyi átszervezése követ.

Anélkül, hogy félrevernénk a veszélyt jelző harangokat, ez azért okot adhat a szemöldök nagy amplitúdójú kilengésére, már csak azért is, mert az Index szerint a cég budapesti központja napokig elérhetetlen volt. Egyelőre tételezzük fel, hogy most még minden rendbe jön, és az Il Ferro folytatja működését, és az átszervezés nem jelenti azt, hogy itt a vége, fuss el véle (már csak azért is, "fuss" mert az autót visszaveszi a bank...).

De visszatérve az eredeti irományhoz, lássuk mit is ígérnek?

Ha jelenleg is használt (maximum 5 éves) autója részleteinek fizetéséhez szeretne segítséget kapni, akkor be kell fizetnie egy nem jelentéktelen összeget. Kétéves szerződés esetén a Hírautónál ez 180 000 Ft, az Il Ferro-nál 177 000 Ft.
Ha ennél hosszabb időre szerződne, a Hírautónál 4-évre 340 000, az Il Ferro-nál 5 évre 333 000 a díj.
Az Il Ferro a szerződés létrejöttétől kezdve a reklámok elhelyezéséért cserébe havi 50 000 Ft-tal, a Hírautó két év esetén havi 30 000 négy év esetén havi 40 000 Ft-tal járul hozzá a hiteltörlesztéshez.

Ezért Önnek munkanapokon naponta 40 km-t meg kell tennie az autóval, aminek természetesen folyamatosan tisztának is kell lennie, és havonta egyszer meg kell jelenjen egy ellenőrzésen a reklámcég irodájában. (A reklámok megjelenítéséért fizetett díjat is ekkor fizetik ki.)

Ha tényleg "ingyen" autóra vágyik, akkor a cégek által meghatározott típuskínálatból, az általuk megadott márkakereskedő(k)nél 0 %, (esetenként 10 %) kezdőrészlet megfizetése mellett választhat gépkocsit. A havi részlethez mindkét cég legfeljebb 40 000,- forintig járul hozzá. Cserébe munkanapokon naponta 30 km-t meg kell tegyen az autóval, aminek természetesen ebben az esetben is folyamatosan tisztának is kell lennie, és havonta egyszer ekkor is meg kell jelennie egy ellenőrzésen. Mindkét cég korrektnek tűnik abból a szempontból, hogy nem árulnak zsákbamacskát, a szerződéses feltételek mindkét honlapon megtekinthetők.

Mi az, amit feltétlenül meg kell fontolni?

Az első dolog: az általuk közvetített autóknál az alku lehetősége mind az autó árából, mind a hitelből szinte nulla, listaáron kell vásároljon, sőt a márkaszervizt sem Ön választhatja meg! Oda kell vigye az autót időszakos szervizekre, ahol vette, ami viszont vélhatően jóval többe kerül, mintha Ön választhatná meg a helyet. (Már csak a megtett többletkilométerek miatt is.)

Mit gondol miért van ez így? Nem nehéz kitalálni, hogy a cégek megkapják a maguk nem csekély jutalékát az ügyletek után. Na persze, mondhatná, hogy kit érdekel, hiszen az autó végső soron (majdnem) ingyen van.

Igen ám, de itt még nincs vége! Mindkét cég szerződésében az van, hogy a megállapodás 30 napos felmondással bármely részről megszűntethető. Ez első ránézésre új autónál akkora gondot nem jelent, végül is ha a cég becsődöl, egyszerűen csak hálás lehet az ajándék hónapokért. (Na persze, a maradék hónapokban lényegesen drágább hitelt fizethet, mint amit Ön alkudott volna ki, már ha tudja egyáltalán fizetni! Kicsit lentebb azt is elolvashatja, hogy bizonyos körülmények között, milyen extra veszélyt jelent ez! Nem csak az autóját veszítheti el, hanem még a felett is fizethet a banknak!)

Mi a helyzet akkor, ha az Ön meglévő autójára szerződik? Ha felmondják a szerződést, visszajár-e az elején befizetett összeg? A szerződések szerint igen, az Il Ferro-nál egy kivételt említve, ami a "Reklámszolgáltató rendkívüli felmondása". Hogy ez micsoda, arról egy árva szót sem találtunk.

A Hírautónál ezt úgy fogalmazták meg, hogy az összeg nem jár vissza, "kivéve ha a szerződés a reklámszolgáltató rendes felmondása révén szűnik meg". Ez lényegében ugyanaz pepitában, mint amit az Il Ferro-nál olvasunk. Azt is érdemes megfontolni, hogy ha a cég nagyon akar, a szerződés pontjai alapján biztos talál olyan hibát a vele szerződő magatartásában, amitől a felmondás "rendkívüli", vagy "nem rendes" lesz.

A következő meggondolandó dolog az eddigiekből következik: ha a szerződés bármikor megszűntethető, és a cégek megkapták a jutalékukat, illetve használtautók esetén a belépési díjat, akkor mi tartja majd őket vissza, hogy bármikor szerződést bontsanak, ha úgy látják, hogy nem tudnak nyereségesen üzemelni?

Mivel főállásban több mint tíz éve a közterületi médiaszakmában dolgozom, van rálátásom erre a piacra. Higgyék el, ennél látványosabb, könnyebben koordinálható, és jobban mérhető reklám-megjelenítési ötletek tűnnek el havonta a süllyesztőben. A hirdetők sajnos nagyon konzervatívan gondolkodnak. Ritka, hogy hajlandók mást is kipróbálni, mint a már bevált közterületi hirdetőeszközöket. Ami hirdetéseket eddig (2007. februárig) láttam Il Ferro-s "reklámautókon", az leginkább a gagyi-kampány kategória, ráadásul egy kivételével más médiumokat hirdet barterben.

Ez bevételt nem jelent a cégeknek, így belátható, hogy eddig reklámbevételük nem keletkezett, a kiadásokat egyelőre az új belépők regisztrációs díjaiból és/vagy hitelből tudták fedezni. A Hírautó weboldalán látszólag nem csak barter-kampányok szerepelnek a referenciák között, de (habár lehet, ez az én hibám) egy ott bemutatott hirdetést sem láttam még az utcán gurulni.

Számoljunk csak!
Ha azt vesszük, hogy akkor éri meg fenntartani egy reklámcéget, ha minimum 8-10 000 Ft-ot tisztán megkeresnek a felületeinken havonta, és figyelembe vesszük, hogy nagyon optimista számítás esetén, egy közterületi médiacég átlagosan 80 %-os kihasználtságra számíthat, akkor mennyit kell fizetnie egy hirdetőnek 1 autóért, hogy a reklámcég hosszú távon talpon maradjon? Durva számítás után, cirka 60 000 Ft jön ki. (A számítást a HVG cikkében közzétett összeg is igazolja: a hirdetőknek egy felmatricázott autó 60 000 Ft + ÁFA-ba kerül.)

Ha csak Budapestet vesszük, egy 100 db-os kampány lehetne körülbelül a látható kategória, de az is csak akkor, ha az autók naponta legalább 4-5 órát úton lennének, és sosem garázsban, vagy udvarban parkolnának, hanem mindig közterületen. (Ezzel szemben a az előírások ennek töredékére kötelezik a szerződőket, akik ráadásul ott parkolnak az autóval, ahol akarnak.) Már ez is 6 000.000 Ft lenne a hirdetőnek, csak a bérleti díjért. Országosan minimum 400 autótól lenne látható a kampány, az már 24 000 000 Ft. Ennyiért már nagyon jó minőségű, és nagyon jól mérhető kampányokat lehet készíteni közterületen a hagyományos eszközökkel. (Pl. egy 500 darabos, országos, optimális lefedettséget nyújtó óriásplakát-kampányt, ami egy hónapon keresztül, éjjel-nappal állandóan látható. Nincs az a marketingigazgató, aki ezzel szemben megkockáztatna egy nagyobb autós kampányt. Egy gyengén sikerült óriásplakát-kampányért még nem rúgtak ki marketingest, azért azonban már nem keveset, mert kipróbált valami nem bevett dolgot, ami aztán nem jött be.)

Az eddig látott hirdetésekből is kiderül, hogy komoly cégeket nem sikerült meggyőzniük arról, hogy használják ezt a reklámeszközt, és a kevésbé komolyakból sem sokat. Még mindig sokkal több Il Ferro feliratú autót látni, mint ami valóban reklámoz is valamit. Ami a barterben hirdetett médiumokat illeti, az szintén az Il Ferro-t hirdeti, hiszen a cserébe kapott reklámfelületeken önmagukat hirdetik.

Egy időben az egyik taxis cég autói teljesen reklámba öltöztetve járták a Főváros utcáit. Hiába volt ez látványos megoldás, már egy jó ideje nem láttam ilyet, pedig akkor nem csak részfelületek, hanem a teljes autó fel volt öltöztetve. Akkor még komolyabb hirdetők is használták ezt a lehetőséget, de úgy látszik "elfáradt" a médium. Több hasonló kezdeményezés is befuccsolt már.

Ez a kis elemzés komoly kérdéseket vet fel a szerződések távlati finanszírozásával kapcsolatban. Jelenleg folyamatosan növekszik a szerződések száma.Mára már 5 ,000 felett jár az Il Ferro-s autók száma. Ez havi 200 millió (!) Ft kiadást jelent nekik, amit jelenleg szinte kizárólag az új saját-autós belépők regisztrációs díjaiból és az újautók után járó jutalékokból, esetleg hitelből fedeznek!

Szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy ez utóbbi a tiltott piramisjátékok egyik fő jellemzője! Az, hogy nem folyik valódi szolgáltatási ill. termék-forgalmazási tevékenység, csak a tagok száma nő, és a belépések finanszírozzák a kifizetéseket, a klasszikus piramis- vagy pilótajátékokra jellemző.

Ha a tényleges hirdetők továbbra sem kopogtatnak az Il Ferro és a Hírautó ajtaján, és az új szerződések száma elkezd csökkeni (ami megjósolható, hogy valamikor 2007-ben meg is történik majd), könnyen lehet, hogy nemsokára a bűnügyi híradásokban lehet majd róluk hallani.

Sajnos a fentebb említett indexes cikk előrevetíti, hogy ez már nem is lehet olyan messze. A bizalom pillanatok alatt megrendülhet az új belépők részéről, akik emiatt úgy dönthetnek, hogy várnak egy kicsit. Ha pár hónapig jelentősen visszaesik az új szerződők száma, akkor reklámbevételek híján nem lesz miből fizetni az eddigi szerződők havi díját, kitör a botrány, a cég vagyonát (miután a tulajdonosok kimentettek nem kevés milliót) zárolják, hitel sem lesz, és az egész dolog összedől, mint egy kártyavár. Ez pedig biztos nem fog megállni az egyik cég berkein belül. Az egyik összeomlása megingatja a bizalmat a többiek felé, mindenhol ugyanez lesz a forgatókönyv, ráadásul az új médiumon esetleg mégis elgondolkodó hirdetők sem fognak bízni a cégekben, így azok sorra fognak fizetésképtelenséget jelenteni.

Végül még egy dolog, amit alaposan át kell gondolni. Az összeg, amivel a Hírautó, vagy az Il Ferro hozzájárul az autó részleteihez, jövedelemnek minősül, ami után, ha nyugodtan akar aludni, sajnos adóznia kell! Ez egyébként előbb-utóbb megkerülhetetlen lesz, hiszen az Il Ferro a fent említett átszervezést követően már csak átutalással fog fizetni, tehát nem maradhat titokban jövedelem.

A mértékről megoszlanak a vélemények, de az összeg minimum 18 százalékát, sok esetben 25 százalékát, nem ritkán akár felét is elviheti az adó! Hát, ezzel az "Ingyen autó" megnevezés némileg indokolatlanná válik ugye... (Ha a pénzt nem Ön kapja kézhez, hanem azt a reklámcég fizeti Ön helyett a finanszírozónak, attól az még az Ön jövedelme, tehát adót kell utána fizetnie.)

Az már csak hab a tortán, hogy az egész ügylet számviteli - adóügyi rendezettsége, ezáltal jogszerűsége igencsak homályosnak tűnik. A weben megtekinthető szerződésekben nem találtam még csak utalást sem arra, hogy milyen számviteli háttere van a kifizetéseknek.

Nézzünk utána kicsit alaposabban annak is, hogy a dolog mennyire is térül meg!

Mi a helyzet, ha a jelenleg is használt autójára szerződik? Hogyan számoljon? Ha mondjuk a Hírautónál a kétéves szerződésre befizetett 180 000 Ft-ot, és az azért cserébe kapott havi 30 000-et vesszük, hogy is néz ki a dolog?

Ha a legrosszabb adózási esettel számolunk, akkor a 30 000-ből adózás után cirka 15 000 marad, amiből, ha az autót átlag 5 naponta lemosatja (minimális 500 Ft-tal számolva mosásonként, ami havonta 3 000 Ft), marad havi 12 000 Ft. 180 000 osztva 12 000-el az 15, tehát a Hírautó voltaképpen 15 hónap alatt fizeti vissza a befizetett 180 000,- forintját. A maradék 9 hónapban lesz nyereséges a bolt. 9 x 12 000 az 108 000,- Ft. Kérdésem, hogy ezért a 108 000 forintért érdemes az autót 2 évre felmatricázni, és vállalni mindazt a macerát, ami ezzel jár?

Amit pedig a mosásról írtunk, az nemigen úszható meg. Budapesten, 4-5 naponta biztos, hogy le kell takarítani az autót, hogy tiszta legyen, és megfeleljen a szerződéses feltételeknek. Utcán tilos autót mosni, a legolcsóbb gépi mosást, illetve a kutaknál található önkiszolgáló mosást használva is átlagosan kb. 500 Ft elmegy alkalmanként a tisztításra. No persze amúgy is érdemes az autót tisztán tartani, de azt a kb. havi 1 000 Ft-ot, amit akkor is erre költene, ha nem kötelezik rá, mégsem vonjuk le a havi költségekből. Hiszen azt bele sem vesszük a számításokba, hogy ha messze lakik a reklámcég irodájától, és/vagy a szervizelést kötelezően végző márkakereskedéstől (pl. a Hírautó egyetlen Opel kereskedéssel volt kapcsolatban az eredeti anyaggyűjtéskor - 2006. szeptemberében), akkor még jelentős üzemanyagköltségekbe is kerül szerződéses kötelezettségeinek betartása.

Nézzük, a többi esetben mi a helyzet? A fenti számításokat alkalmazva: Cég / szerződés tartama / adózás Befizetett összeg (Ft) Havonta kapott összeg (Ft) Marad (Ft) Megtérülés hó / haszon (Ft) / hány hó alatt Hírautó / 2 év / 50 % 180.000,- 30.000,- 12.000,- 15 / 108.000,- / 9 Hírautó / 2 év / 25 % 180.000,- 30.000,- 19.500,- 9 / 292.500,- / 15 Il Ferro / 2 év / 50 % 177.000,- 50.000,- 22.000,- 8 / 352.000,- / 16 Il Ferro / 2 év / 25 % 177.000,- 50.000,- 34.500,- 5 / 655.500,- / 19 Hírautó / 4 év / 50 % 340.000,- 40.000,- 17.000,- 20 / 476.000,- / 28 Hírautó / 4 év / 25 % 340.000,- 40.000,- 27.000,- 13 / 945.000,- / 35 Il Ferro / 5 év / 50 % 333.000,- 50.000,- 22.000,- 15 / 770.000,- / 35 Il Ferro / 5 év / 25 % 333.000,- 50.000,- 34.500,- 10 / 1.725.000,- / 50

Természetesen az utolsó oszlop nyereségére csak akkor számíthat, ha a cégek akkor még létezni fognak, és Önnel sem bontottak szerződést. Nem feltételezek rosszindulatot egyikről sem, de minden bizonnyal jól kiszámolták, hogy ha nem sikerül elegendő reklámozót találniuk, mikor kell abbahagyniuk - jó párszor tízmillió forinttal az előtt, hogy a bevételek és a kiadások görbéje metszené egymást...

És mi az ábra, ha újautót vesz a reklámcégeken keresztül?

Ha alaposan utánaszámol, hogy mit nyer valójában, lehet, hogy nagyon érdekes dolgok derülnek ki. Vegyünk alapul, egy 1,4-es, viszonylag jól felszerelt H Astra Essential-t. A példa szerinti autó listaára 2006. szeptemberben 3 587 000 Ft volt. Ha közepesen ügyes alkuval ezt mondjuk 9 %-kal lealkudhatná, akkor megtakaríthatna 322 830 Ft-ot. Említettük, hogy a reklámcégeken keresztül vásárolt autóra szinte nulla az alku lehetősége. Mondjuk, ennek ellenére, mert nagyon ügyesen tárgyal, 50-60 000 forintnyi ezt-azt megkap ingyen. A különbözet tehát cca. 260 000 Ft.

A hitelre vegyünk például 36 hónapos futamidőt. Ha a finanszírozásra is ügyesen alkuszik, illetve, ha ragaszkodik az Ön által vitt finanszírozóhoz, szerény számítások szerint is akár havi 10-15 000-rel kevesebbet fizet, mintha kénytelen lenne elfogadni a kereskedő által ajánlott feltételeket. (A különbözetbe az is beleszámít, hogy reklámautó esetén a törlesztést az egészségtelenül alacsony kezdőrészlet és a drágább kiinduló ár miatt lényegesen magasabb összegre fizeti.)

A reklámcégtől kapott 40 000 forintból, amiből 25 %-os adózás után csak 30 000 marad, ha levonjuk a mosatásra költött összeget, (3 000 / hó), és azt, amennyivel drágább a hitel (15 000 / hó) máris kb. 12 000 forintra apad az a hozzájárulás, amivel a reklámcég segíti a hitelfizetést. 50 %-os adózásnál az összeg már a nevetséges kategóriába esik: 2 000 Ft !

Az pedig, amire a reklámcégek lehetőséget adnak, szinte mindenben ellentmond a bölcs autóvásárlás szabályainak. 0-10 % kezdőrészletre venni autót, illetve túlvállalni a finanszírozást a 40 000 forintos segítségre számítva (ami, mint láttuk valójában mindössze 12 000 forint) mindenképpen nagy rizikó!

De még ennél is nagyobb probléma,, hogy ha elhiszi, hogy az autó tényleg ingyen van, és olyan finanszírozást választ, amit (első látásra) egy az egyben fizet a reklámcég, akkor 10-12 évre elkötelezi magát. Ahogy fent láttuk, ez valójában azt jelenti, hogy havi 40 000 - 12 000 = 28 000,- forintos részletre szerződik, amiből, ha a reklámcég megszűnik (amire lássuk be 10-12 év alatt azért komoly esély van), nagyon hamar, havi 40 000 Ft lehet. Nem mondhatja, hogy "kit érdekel, addig is ingyen használhattam az autót", hiszen ez az "ingyen autó" is havi 28 000 forintjába került. Ráadásul, fel kell hívnunk a figyelmét, hogy ilyen hosszú (8 év, illetve afeletti) futamidő, illetve az ilyenekhez általában társuló 10 %-os, vagy azalatti kezdőrészlet mellett, a hitelszerződés bármilyen okból való megszűnése esetén, az autó értéke SOHA, A FUTAMIDŐ EGYETLEN PILLANATÁBAN SEM FEDEZI a banknak még visszafizetendő hátralékot! Így, ha a reklámcég megszűnik, és Ön nem tudná a drága hitelt folyamatosan fizetni, nem csak az autót venné el Öntől a bank, de még jócskán fizethet is, ha nem akarja, hogy a bankár oligarchák további szankciókkal kedveskedjenek. (Azt már nem is részletezzük, hogy ha a háttérben nem forintalapú hitel van, akkor az árfolyamváltozások mekkora gondot okozhatnak.)

A téma zárásaként tehát még egyszer: a két cég nem tűnik eleve rosszindulatúnak, egyikük rendszere sem tűnik helyből csalásnak (az internetes fórumokon is olvastam beszámolókat olyanoktól, akik kapják tőlük a szerződés szerinti összegeket), azonban a fenti pontokat érdemes átgondolni, mielőtt valaki úgy dönt, hogy az ő segítségüket veszi igénybe autója finanszírozásához.

Mindenesetre, idekattintva olvashat egy csalássorozatról, amit hasonló szisztémát ígérve követtek el. Itt pedig a fentebb említett HVG cikket olvashatja részletesebben (a cikk az Il Ferro-nál hivatkozik egy 180 ,000 Ft-os regisztrációs díjra újautó esetére is, amit nem említ a cég weboldala, sem letölthető "újautós" szerződése, és a fórum hozzászólások is cáfolják.)

A fentiek megírásának befejezésekor találtam két további lehetőségre: Reklámautó, illetve Autóreklám204. A két cég rendszere egymástól minimális szinten, azonban a két előbb ismertetettől nagyon nagy mértékben eltér. Mindkettőnél csak a velük szerződő meglévő autójával lehet regisztrálni (korkorlátozás nélkül, de csak szép állapotú autóval), az egyiknél egy minimális összegért (2.000,- Ft), a másiknál ingyen. Ha a cégeknek sikerül hirdetőt kiközvetíteni az autóra, akkor a regisztrált autótulajdonos eldöntheti, hogy részt kíván-e venni az adott kampányban. Ha igen, akkor a kapott összeg a reklámfelület méretétől és a reklámozási időtől függ. Természetesen, e két cégnél nincs fix havi juttatás, viszont rizikó sincs.

Azonban mindezek után a legfontosabb tanács: Önt se ösztönözzék a fenti lehetőségek arra, hogy a valós pénzügyi erejét meghaladó értékű autót vásároljon! Ha a céggel, amelyikkel szerződött történik valami, vagy szerződést bontanak Önnel, ott marad egy drága hitellel, amit továbbra is fizetni kell, ha nem akarja, hogy az autót visszavegyék Öntől, és még további súlyos pénzügyi veszteségek is érjék! Csak olyan kocsit vegyen, aminek részleteit Ön is tudná finanszírozni, és a megkapott pénzt tekintse ajándéknak.

Olvasson további izgalmas, és rengeteg pénzt érő autós témákról!

Az AutósTITKOK elektronikus könyvre kapott visszajelzések leginkább arról szólnak, hogy olvasóink mennyire örülnek annak, hogy az AutósTITKOK szemléletét alkalmazva autóvásárlásuknál hatalmas meggondolatlan kiadásoktól, illetve a megkapott információk segítségével mekkora veszteségektől menekültek meg! Tekintse meg, milyen témákban segíthet Önnek a könyv!

A tárgyalt témákat rendszerint a fentihez hasonló alapossággal közelítjük meg, semmi lényegeset sem hagyunk ki! Ha Ön is szeretné magát felvértezni az autóvásárlás és a mindennapi autózás rizikói ellen, ne habozzon, és rendelje meg elektronikus könyvünket! Már egyetlen fejezet átolvasása az ár többszörösét hozhatja Önnek! Ha több információt akar az AutósTITKOK kiadványairól, kérjük, kattintson ide!

Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.