Első osztály másodkézből

Hirdetés
2005.05.24. 07:51
Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

E hét végén, a WestEnd City Center parkolóházának tetőteraszán a Volvo Autó Hungária Kft., a Volvo személygépkocsik hivatalos importőre használtautó-börzét rendez. A teljes kínálat túlnyomó része, 55 db autó jelentős (5-15 %-os) kedvezménnyel kelleti magát.


A program
A Volvo használtautó-vásár 2005. május 28-29-én, 10-18 óra között várja a kedves érdeklődőket. A mustrán a Volvo felkészült munkatársainak szakszerű segítségét vehetik igénybe.
Az 50-55 alaposan átvizsgált, szervizkönyves autó közül néhány csemege:
V50, 170LE, 2004.03.26. 19 ezer km, korábbi ár: 8 290 000 Ft, akciós ár: 6 990 000 Ft;
S60, 170LE, 2004.01.06. 15 ezer km, korábbi ár: 7 290 000 Ft, akciós ár: 6 290 000 Ft;
V70 T5, 260LE, 2004.08.26. 16 ezer km, korábbi: 12 990 000 Ft akciós: 10 990 000 Ft.
További információk.

Értékes nyereményekért próbára tehető a kerékcserében való jártasság – csak azoknak ajánlott, akinek nincs türelmük kivárni a Volvo Assistance megérkezését. A kiegészítő programról a Pirelli gondoskodik, gumi- és könnyűfémfelni-bemutatóval.


Miért helyez hangsúlyt egy gyári forgalmazó a használtautó-értékesítésre? Miért harangozza be jókora kampánnyal, ahelyett, hogy hagyná a beosztottjait a langymeleg időben kirándulni? Nyilván, mert meg kell szabadulnia a visszavásárolt készlettől, illetve az összegyűlt kiállítási és bemutatóautóktól. De hát erre harap a vásárló, gondolhatnánk. Jönnek maguktól, szinte összeverekednek a szűkös készleten. Az átvizsgálás, a 6-12 hónapos garancia-szavatosság önmagáért beszél. Ugyan, ki akar emellett zsákbamacskát venni?

Hát, vannak egypáran. De értem is a motivációkat. Szeretjük, ha a fukszos nepper félvállról beszél velünk. Bizalomba ringat, amikor érdeklődésünkre a kiválasztott jármű előéletéről hanyagul vonogatja a vállát. Nem csodálkozunk, hogy a szervizkönyv (már ha véletlenül van) hivatalosnak látszó bejegyzései váratlanul megszakadnak. Megnyugtat minket, ha minden általa forgalmazott jármű a piaci átlag felét sem futotta. Véletlenül sem hitetlenkedünk, hogy az újonnan méregdrága dízelben ötéves korára 60 ezer kilométer sincs. Eszünkbe sem jutna, hogy az M1-esen minap látott tréler, ami fél tucat ripityára tört járművel nyomult Pest felé, korábban pont ezzel a sérülésmentesnek mondott, csillogó autóval fordult.


A busás jutalékot sem sajnáljuk tőle, amit a banktól kap, ha kényszerhelyzetünkben belekényszerülünk a ránézésre is arcátlanul drága hitelbe. Természetesnek vesszük, hogy a szervizben történő átvizsgálást kerek perec visszautasítja. Beérjük szavaival, miszerint ezt ő már rég elvégeztette, és hogyne, minden működik, minden tökéletes. Átsiklunk felette, ha mégis valami gyanúsat hallunk-látunk: ez egy apróság, az olajcserével együtt gyorsan megcsináltatjuk. Hogy egy fék-, futómű- vagy kipufogórendszer-felújítás egy újabb tucatautón is több százezres tétel? Mindegy az, legfeljebb belül mardos a bosszúság, hogy vajon miért hittünk a szemünkbe sosem néző, barátunkká sosem fogadható alaknak. A legvakmerőbbje tán megenged magának egy bátortalan reklamálást, de az ép bőr többet ér alapon a zöm csöndben lenyeli a békát.


Azoknak, akik esetleg mégsem lennének ennyire kalandkeresők, kínál alternatívát a Volvo Autó Hungária Kft. Először is, csak az menjen oda, aki beéri egy öltönyös úriemberrel, a kigyúrt, agyonszoláriumozott, felékszerezett macsó helyett. Csak akkor ajánljuk a kapcsolatfelvételt, ha kérdéseinkre egyenes, mit ne mondjak, őszinte válaszokat várunk. Még akkor is, ha láthatólag az eladónak kedvezőtlen az információ. Például hogy a benzines turbómotor bizony többet fogyaszt nyolc liternél. Vagy az egyhatos nem tud tartósan kétszázzal suhanni.
– Nem, sajnos nem tudjuk a kilométerórát visszatekerni, hogy beleessen a Quality 1-es programba – mondják ellentmondást nem tűrően. – Még tízezret sem, sajnálom – hiába minden unszolás. Miért oly vágyott ez a kategória? Keressük közösen a választ.

Quality 1 – első osztály másodkézből


Az eladó használt Volvók elit mezőnyét alkotják a Quality 1 címkével ellátott járművek.
Mivel:
– biztosan fiatalabbak hétévesnél;
– nem futottak többet 150 000 kilométernél;
– a Volvo mindenhol alkalmazott, igen szigorú előírásai szerint vizsgálták át őket.

Váltsuk készpénzre a hangzatos mondatokat, vagyis mi jár a fenti feltételekkel?
Hétnapos cseregarancia – ha egy héten vagy 500 kilométeren belül rádöbbenünk, hogy mégsem ez az igazi, visszamehetünk másikat választani. Azonos vagy magasabb értékben persze, de nem firtatják, miért gondoltuk meg magunkat;
Egyéves mobilgarancia – baleset vagy műszaki hiba esetén bátran tárcsázható a diszpécserközpont száma, máris indulnak értünk;
Egyéves műszaki garancia – a rendeltetésszerű használat mellett a fődarabokon bekövetkezett meghibásodásokat félmillió forintig megtérítik.
Mindezek elérhetők az ország 13 Volvo kereskedésében.

– Csakhogy nekem ez a 161 ezret futott autó tetszik – makacskodik a minden vevők legrosszabbika. – Ennek szép a színe, a felszereltsége is pont jó lenne, az árával is kibékülnék. Erre semmit sem kínálnak?
– De igen – adja meg magát az eladó -, a részünkről átvizsgált használt autókra 6 hónap szavatosság jár – szól a bíztató mondat. – Tessék, az állapotlap.
– Jut eszembe, ha finanszíroztatni szeretném, kihez fordulhatok? – keres újabb fogást a vásárló.
– Nálunk a Volvo Car Finance hitelkonstrukciója az elsődleges ajánlat – halljuk az eladótól –, de számos további pénzintézet kedvező ajánlatát is be tudjuk mutatni, mivel bíznak a biztos forrásból vásárolt autóban.


A céges, a bemutató-, netán az autókölcsönzős személygépkocsi kifejezések még ma is sokaknak a legkeresetlenebb szitokszavak közé tartoznak. Jó, vannak autógyilkos alkalmazottak, bérlők; és a bemutatóautó fogalmát egyes kereskedők különösen értelmezik. Ennek ellenére azt mondom, hogy ezek biztosan időben kerültek a szervizbe; valószínűleg nem szenvedték el a garázssori szaki kókányolását, inkább a szakszolgáltató munkáját dicsérik.

A Volvo Autó Hungária bátran felvállalta a használtautó-értékesítést. Remélhetőleg mindez jó hatással lesz a másodkézi gépkocsi kereskedelem egészére. Árban a piac átlagát hozzák (a börzén még alatta is vannak). Ezek után kérdés, hol érdemes vásárolni? És az sem tragédia, ha valaki esetleg lemaradna a hétvégi rendezvényről: a WestEnd melletti kiállítótéren, illetve a www.volvocars.hu honlap használtautó-szekciójában megtalálja az aktuális ajánlatokat.

Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.