Melyik a valaha gyártott legrondább autó? Ugye, nem is egyszerű a kérdés? Mindig akad olyan formaterv, amelyről csak élesben tudjuk meg, hogy nem adta ki igazán. Galériánkat nem a rózsaszín Lambóhoz hasonló rettenetekkel töltöttük meg, hanem gyári valójukban is hátborzongató autókkal. Erősen szubjektív lista következik
Fotó: Steve Granitz / Getty Images Hungary
AMC Gremlin (1970-1978) - Mintha egy szeletelőgépnek esett volna áldozatul a fara, összességében pedig inkább illene a forma egy görkorcsolyához, mint autóhoz. Szerelték kétliteres VW-származék négyhengeressel, sorhatosokkal és V8-asokkal is
Citroen Ami 6 (1961-1969) - A képen akár az is szerepelhetne a szemlélődő hölgyek fölött egy szövegbuborékban: ezt meg így hogy? Egészen rendkívüli forma, ráadásként az első olyan autók egyike, amelyek nem kerek lámpával készültek
Citroen Visa Décapotable / Plein Air (1983-1985) - A Visa négyajtós kabrióját rövid ideig gyártották. Esetlenségét talán a kis mérete ellenére is négyajtós mivolta és a hátsó sárvédő kialakítása okozta
Fiat Multipla (1999-2004) - Örök klasszikus a témában a Fiat Multipla, amely mára azonban már sokak szemében inkább jópofa és eredeti, mintsem ronda
Honda Insight (1999-2006) - Jó mentsége van: sokkal inkább nevezhetjük kísérleti járműnek mint hétköznapinak. Attól még persze nem szép
Nissan Cube Z12 (2008- ) - Az első Cube unalmas volt, a második jópofa a számos választható hűtőrácsával. A harmadikkal már az volt a cél, hogy Európát is meghódítják - nem jött be
Nissan Juke (2010- ) - Ha Pumba, az Oroszlánkirályból autó lenne, így nézne ki. A Nissan varacskos disznaja sokak szerint esztétikai környezetszennyezés, mások inkább kedves jelenségnek tartják
Nissan Murano Cross Cabriolet (2010-2015) - Sipos úr és Rézmonyó is ilyennel indultak neki Amerikának, de az első lámpánál melegnek nézték őket. A modell nem volt telitalálat, el is kaszálták
Pontiac Aztek (2000-2005) - A maga széttagolt orrával, furcsán lejtő tetővonalával, magasra emelt seggével és szögletes sárvédőíveivel ez az az autó, amelyen igazán nehéz szép részletet találni. Eddig nem is sikerült
Renault Thalia (1999-2008) - Ha van egy jól bevált kiskocsink, de némi praktikumra vágyunk, akkor mit csinálunk? Így van, odarakunk egy puttonyt. Hogy mindezt előtte megtervezzük? Ugyan már...
Saturn SC (1991-2002) - Ez éppen a második generáció, de a többi sem volt különb. Mint egy résnyire nyitott szájjal elkövetett bárgyú mosoly, összevont szemöldökkel. Az egymáshoz közel ülő lámpák fokozzák az élvezetet
Fotó: Gm
Scion iA (2015- ) - Leginkább egy mérges porszívóra emlékeztet az az orr-rész, pedig az iA leánykorában - Mazda 2-ként - egészen pofás volt. A Scion beszántásával a modell Yaris iA-ként él tovább
Fotó: David Dewhurst Photography
Ssangyong Rodius (2004- ) - Az igazi borzalom az első generáció, de a 2013-as modellváltás sem segített sokat. Főként a hátsó szekcióra érdemes odafigyelni
Suzuki Liana (2001-2007) - Szedán és ferdehátú kivitel is létezik. Előbbi a viszonylag kicsinek tűnő kerekei miatt furcsa, utóbbinál viszont a puttony sikerült érdekesre
Toyota Yaris Verso (1999-2005) - Sokak kedvence, a megbízható városi autó mintapéldánya egy kis csavarral. Ha praktikumra és Yarisra vágyunk egyszerre, annak lesznek mellékhatásai