Autóhifi - Miért jobb a szexnél?
Az autóhifi megszállottjaira gyakran a rovartenyésztőkhöz hasonló borzadó gyanakvással szokás nézni, pedig e békés hobbi mellett észérvek garmadája sorakoztatható fel.
Azon balszerencsésekre, akik munkájuk vagy lustaságuk folytán kénytelenek éber óráik jelenetős hányadát autójukban tölteni, manapság nem sok kellemes perc vár. A városi utak a felbontásoktól és a csúcsforgalomtól járhatatlanok, a kresz szigora, az új szabálysértési tételek, a pontrendszer és a közlekedésben részt vevő többi ámokfutó gyakorlatilag lehetetlenné teszik a felhőtlen autózást.
Márpedig ha a haladás élménye nem adatik meg,
akkor más örömforrások után kell nézni. Ezek közül a
legpikánsabbakra most részletesen nem térek ki, a téma iránt
fokozottan érdeklődők látogassanak el nyugodtan az Index
hölgyek-urak-szex topikjába.
Az autó-erotikát (mely hangsúlyozottan nem összekeverendő az autoerotikával, ami vezetés közben célszerűtlen és illetlen elfoglaltság) kizárva mi más maradna tehát azoknak, akik naponta hosszú órákat kénytelenek magányosan a csúcsforgalomban vesztegelni, mint a stresszoldó zenehallgatás?
Miért érdemes autóhifire sokat költeni?
Könnyű belátni, hogy a lehetetlen közlekedési
állapotok mellett a kocsiban eltöltött idő minőségét a
zenehallgatás
alapvetően befolyásolja. Ilyen körülmények között egy új
autó árának 10 százalékáért vásárolt - már meglehetősen komoly -
hifirendszer igazán nem rossz befektetés. Annyit mindenképpen ér,
mint egy nagyobb teljesítményű motor felára, amit ugyan legalább
ugyanannyira lehet élvezni, csak pont ezredannyi lehetőség adódik
rá a napi bávatag vánszorgás közben.
Miért nem jó a gyári hifi?
A presztízsmárkák komoly, autóhoz terveztetett
és méregdrága hangrendszerei kivételével az átlagautók a lehető
legprimitívebb, tömegigénytelenséghez lebutított hifivel kerülnek
utcára, amit ráadásul
aránytalanul magas összegért kínálnak az extralistán. Az így
megvásárolható szerkezetek legtöbbször a nagy hifigyártók
aljamodelljeinek soraiból kerülnek ki, a szem elől rejtett
tartozékok - például hangszórók - pedig rendszerint borzasztóan
silányak. Így aki nem szereti becsapottnak érezni magát, és nem ért
a témához, az bölcsebben teszi, ha az autója márkakereskedője
helyett jónevű hifista szakműhelytől kér tanácsot.
Jó, de minek a drága hifi, ha én nem is hallom a különbséget?
Ez jó hír. Ebben az esetben hifire költeni valóban teljesen értelmetlen financiális döntés, helyette érdemes a felszabaduló összeget egy jónevű magánklinika fülészetén kicsengetni a feszes idomú asszisztensnőnek.
A hangrendszerek egyetlen valós értékmérője a
zenehallgatás közben jelentkező
örömérzet, ennek fokozása volna hát a fejlesztések célja. A
legfőbb feladat a Zene hű tolmácsolása, a wattokkal, amperekkel és
impedancia-görbékkel dobálózás csak egy kínkeserves és semmitmondó
kísérlet a megfoghatatlan zeneiség jellemzésére.
Ha valaki átül egy átlaggyenge hifijű autóból egy valóban jól sikerültbe, nem azt kell mindenáron hallania, hogy a színpadon a kopasz dobos az énekesnő bal fenékféltekéje mögött másfél méterre ül. Azt kell hallania, hogy az énekesnőt aznap rútul elhagyta a szerelme, és most értetlen, kába és borzasztóan szomorú. És ettől a hallgatónak is el kell szomorodni, de nagyon. Akkor működik.
Ja, és hogy miért jobb a szexnél? Ugyan már.