Mosolygó cápa
A csomagtartóban minden, mi szem-száj ingere. Plexiborítás az erősítőkre, az szinte természetes. Kétoldalt kis dobozokban, amit szintén plexi fed, megtalálunk két keresztváltót, szerszámkészletet, kondenzátorokat, egy feszültségmérőt meg néhány szemrevaló tápelosztót.
Hibáztam. Nem jó helyen vagyok most. El kéne tűnni innen. Kint
ácsorgok a McDonald's előtt és próbálok láthatatlanná válni. Na jó,
ha a láthatatlanság nem megy, legyen a feltűnően méla
érdektelenség. Ez beválni látszik. Nem figyelnek rám a parkolót
igencsak betöltő fiatalemberek, merthogy előttem vagy féltucatnyi
kopasz-nagydarab rádiótelefonon éppen leges-legutolsó
figyelmeztetésben részesít egy fizetési elmaradásban lévő
autóvásárlót. Szegény. Először a legkisebb kopasz-nagydarab
üvöltözik vele, aztán az egyel nagyobb, és a legvégén a legnagyobb
legkopaszabb. Az ő hangját már nem szűri az ablaküveg sem, a bent
szülinapi zsúrra összegyűlt ovipalánták értetlenül pislognak
kifelé, a való világba.
Óvatosan lesek az autóbehajtó felé, és végre bekanyarodik a
megmentőm. Sárga, lapos, Toyota, és még Celica is. Az asszony csak
mosolygó cápának hívja a típust. Menjünk innen - kérem a sofőrjét,
és gyorsan eltűnünk a kopasz-nagydarabok látóteréből. Egy nyugodt
parkoló közepén állapodunk meg, itt nyugodtan beszélgethetünk.
Lubi Zoli tisztában van vele, mit szeretnék megtudni. Pillanatok alatt kinyit minden ajtót, motorháztetőt, csomagtérfedelet. Kicsit szabadkozik, hogy nem minden patyolattiszta, nem teljesen versenyre kész, de ez egy mindennap használat autó. Mellesleg besepert egy magyar bajnoki címet a kategóriájában, az EMMA EB-n pedig negyedik lett.
Egyetlen ponttal - dühöng egy kicsit a tulaj. Egy pont, és megvan
a dobogó. Mert nem voltunk teljesen tisztában a szabályokkal.
A versenyrutin hiánya. Nem baj, majd a következőn újra
megpróbáljuk. Egy centit sem kételkedek, hogy legközelebb ismét
megpróbálja. Zoli ilyen. Lelkes. Borzasztóan. Ezért is fogott bele.
Imádtam a kocsikat, amióta az eszemet tudom. Na meg beléjük a nagy zenét. Jó hangos, tudod, leszedi a fejed - mosolyog rám, és én visszabiccentek neki. Tudom milyen az. Rémisztő. Idővel kinőttem ebből a nem-számít-csak-hangos-legyen korszakomból, akkor keveredtem a Paksi Dénes-féle kiskőrösi autóhifi maffiába. Összejöttünk a beszerelőműhelyben, kicsit söröztünk, kicsit beszélgettünk, és persze épültek az autók is.
Kábelrend |
Ez a Celica kifejezetten versenygépnek épült. A kábelezés
természetesen mindenben megfelel a szabályzatoknak. Ez volt a
legkevésbé izgalmas része az építésnek, vallja meg a tulaj. Hogy mi
van a burkolatok alatt, nem tudom, viszont
ami a drótokból látszik, még a legszőrösszívűbb
kiképzőmester is jutalomeltávozással honorálná. Minden elvágólagos,
meg párhuzamos, sehol semmi lazaság. A fonott DLS hangszóródrótok
eszembe idézik kora ifjúságom slágerét, a makramézást, de ez sokkal
profibb munka. Zoli mindenesetre esküszik a hangjukra.
A jókora erősítők szintén DLS-ek. Ultimate A5. Mi szem szájnak ingere, cégünk reklámja, mondja erről az erősítőről a svéd cég. Elég lett volna kevesebb is, nem darabszámra, hanem wattra kell itt gondolni, de így nagyobb kategóriába került az autó, és legalább kiskőrösi ellenfele nem akadt.
Nekem nagyon tetszenek, szerintem jó választás volt - dicséri a
portékát Zoli. Ezen egy kicsit elvitatkozunk, megpróbálom sztárolni
az alternatívaként szóba jöhető
Genesis
erősítőket, amik szintén elérhetőek lettek volna, de ezen a téren
meggyőzhetetlen.
A nagyon stabil hangképpel érvel, én meg valamiféle
transzcendentális zeneiségel példálódzok, - mindketten
hajthatatlannak mutatkozunk. Az viszont nem kétséges, hogy ezek a
Natural Sound-ú DLS erősítők igen impozánsak a Celica
csomagtartójában.
Centikre az erősítőktől, jókora Toyota embléma alatt dolgozik a mélyhangszóró. Naná, hogy ez is DLS, méghozzá az UR12-es. Nagyjából teljesen lehetetlen lefényképezni, de talán látszik valami az abszurdan vastag membránszélből. Ide inkább beteszek egy gyári fotót, gondolom ki a megoldást fotózás közben.
Hanglengető a la DLS |
Brutális egy hanglengető szerkezet. Nem okoz problémát
kisebb földrengést előállítani vele, vagy lebontani egy kisebb
viskót, de ezen túlmenően igen jól illeszkedik az első
hangszórókhoz, és a megmaradt viszonylag kevés térfogat is elég
neki.
Plexi mindenhová |
A csomagtartóban aztán van még, mi szem száj ingere. Plexiborítás
az erősítőkre, az szinte természetes. Kétoldalt kis dobozokban,
amit szintén plexi fed, megtalálunk két keresztváltót,
szerszámkészletet, kondenzátorokat,
egy feszültségmérőt meg néhány szemrevaló tápelosztót. Egy
mezei autóhifirajongó számára értelmetlennek tűnik a cuccok ennyire
látványos kipakolása, de nem feledjük, ez versenyautó, ezekért a
csecsebecsékért pont jár. A kis fémtáblácska is ezért került a
csomagtérbe, nem egyszerűen a tulajdonos extroveltált
megnyilvánulásaként.
Mi szem száj ingere |
A fő hangszórók - minő meglepetés -, szintén DLS-ek, R6A típusúak.
Az első szett 16 centis mélyközepe egy formás kis ajtópanelbe
került.
Hangszórórács gyanánt egy Toyota embléma szolgál. Ez inkább
díszítő momentum, mint igazi védelem, én körülbelül a második
kiszállásnál rúgnám halálra a membránt, mondjuk negyvennégyes
lábbal ez nem is olyan nagy kunszt.