Concept-S: sportkocsi-tanulmány Suzuki módra

2002.09.06. 15:39
 
   
   

A kisautóiról ismert japán gyártó időről időre előáll egy-egy sportkocsi-koncepcióval, hogy aztán folytassa a hétköznapi kisautók gyártását. A legújabb ilyen törpe-álom szeptember közepén mutatkozik be Párizsban Concept-S néven. Első pillantásra az autó arányai szúrnak szemet: a Concept-S mindössze 3,65 méter hosszú, ugyanakkor 1,78 méter széles, a karosszéria-túlnyúlások elöl és hátul egyaránt minimális mértékűek, a látványosan kiszélesedő sárvédő-ívek alól pedig 18 hüvelykes sötétszürke könnyűfém keréktárcsák kandikálnak elő. A különös látványt csak tovább bolondítják a függőleges első lámpatestek és a hatalmas első légbeömlők. Az autó márkaidentitását a hűtőmaszk felső nyílásában elhelyezett hatalmas Suzuki jelvény hivatott kihangsúlyozni, más közös vonást azonban aligha fedezhetünk fel a gyártó bármely szériatípusával. Az autó műszaki részleteiről elég keveset tudunk, eddig pusztán annyi derült ki, hogy a gömbölyded motorháztető alatt egy 1,6 literes négyhengeres motor található, amely az autó mind a négy kerekét hajtja. A Concept-S tanulmányautó lévén természetesen fel van szerelve számos elektronikus szerkentyűvel, így találunk benne intelligens navigációs rendszert, amely az Internetről tölti le az aktuális térképeket, és van kulcs helyett szolgáló kódkártya is, amely a vezetőt ujjlenyomat alapján azonosítja, és az illető stílusa alapján állítja be a motorelektronikát és a futómű hangolását. Emellett a hi-fi rendszer le tudja játszani a fedélzeti számítógépre letöltött mp3-akat is, így az autóban is tárolhatunk egy példányt kedvenc számainkból. Sajnos a Concept-S valószínűleg egyedi darab marad, pedig kellemes meglepetés volna, ha a mokány sportkocsi is beállna a sorba a WagonR+ és a MiAutónk Swift mellé a Magyarországon gyártott Suzuki modellek közé.