Bemutatkozik az európai Honda Accord

2002.09.10. 10:33

 
   
   

Az új modell nem is hasonlít amerikai névrokonára, sokkal inkább az Európában forgalmazott előző típus logikus továbbfejlesztésének tekinthető. Az autó első pillantásra a Mazda6-ost idézi: klasszikus arányok, letisztult, szép formák jellemzik a típust. Az összhatás sportos, de nem igazán karakteres. A hűtőmaszkba ágyazott nagy H betű alapján ez egy Honda, de más jelvénnyel lehetne bármelyik másik japán gyártó terméke is. Az uniformizált formavilág azonban nem feltétlenül a formatervezők fantázia-hiányának bizonyítéka: a megdöbbentően alacsony 0,26-os formatényező azt sejteti, hogy a végső szó az aerodinamikusoké volt.

 
   
   

Az autó egyelőre két benzinmotorral lesz elérhető. Mindkét motor a Honda legjobb hagyományaiból építkezik: erősek és takarékosak, hála az ezúttal i-VTEC-nek nevezett szelep-mágiának. A kisebbik egy kétliteres, 16 szelepes, két vezérműtengelyes, négyhengeres, 155 lóerős maximális teljesítménnyel, 4.500-as percenkénti fordulaton jelentkező 190 Nm-es legnagyobb nyomatékkal és 7,5 liter/100 km-es átlagfogyasztással. A nagyobb motor hasonló felépítésű, de 2,4 literes, így a legnagyobb teljesítménye eléri a 190 lóerőt, csúcsnyomatéka a 220 Nm-t (szintén 4.500 1/min-nél), és a fogyasztása is magasabb, vegyes üzemben 9,4 liter 100 km-en. A kétféle motorhoz háromféle váltót kínálnak majd: egy ötsebességes és egy hatsebességes kézi kapcsolású egységet, valamint egy ötsebességes szekvenciálisan is kapcsolható hagyományos automatát.

 
   
   

Az autó futóműve szintén igényes megoldásokból építkezik: elöl kettős kereszt-lengőkaros, hátul pedig egy ötkaros megoldás, amely a Honda szerint még jobb úttartást eredményez, mint ami az elődmodellt jellemezte. Ezen felül a merevebb karosszéria és a 2,4 literes modellben menetstabilizáló elektronika - a Hondánál VSA - segíti a stabil és kiszámítható haladást nagy sebességnél is. Jó hír, hogy minden modellben az alapfelszereltség része az ABS, az elektronikus fékerőelosztás és a fékasszisztens, így a típus aktív biztonságára nem lehet panasz. A Honda közleménye emellett kiemelkedő passzív biztonságot is ígér: minden típust felszerelnek frontális és oldallégzsákokkal valamint függönylégzsákokkal, de emellett sok csillagot ígérnek az EuroNCAP teszteken is.

A Honda stratégái nagy feladatot tűztek az Accord elé: a típusnak az Alfa Romeo, az Audi, a Volvo és a Saab megfelelő modelljeivel kell versenyre kelnie. Ez a hagyományos Honda megszokott minőséget feltételezve nem tűnik nehéz feladatnak, ám a visszafogott formaterv, valamint a szűk motorválaszték és a presztízs hiánya miatt a siker nem tekinthető garantáltnak. Az autó a Párizsi Autószalonon lesz először látható, a forgalmazás pedig a jövő év elején kezdődik. A típusválaszték még 2003-ban jelentősen kibővül: az év második felében jön a kombi változat, majd a Honda első saját dízelmotorja, amelytől szintén nagyon sokat várnak a Hondánál.