Átalakul a Seat modellpalettája

2002.10.07. 12:23
 
   
   

Egyes modellek eltűnnek a spanyol márka kínálatából, de hamarosan teljesen új típusokkal bővül a kínálat. A márka terveiről a Seat elnöke, Andreas Schleef nyilatkozott. Az már biztos, hogy három jelenlegi modell, az apró Arosa, az Alhambra buszlimuzin, és az Inca áruszállító utód nélkül marad. Az okok különbözőek: az Alhambra a felbomló VW-Ford együttműködés egyik terméke, így a Ford Galaxyhoz és a VW Sharanhoz hasonlóan bizonytalan az utódlása. Az Inca egyértelműen kilóg a márka új arculatából, az Arosa viszont a gyenge eladások áldozata. Szintén bizonytalan a Cordoba kombi változatának sorsa, bár erről Schleef nem mondott bővebbet.

 
   
   

Ezzel jócskán lecsökken a Seat modelljeinek száma, ám ez az állapot átmeneti: már jövőre megjelenik a Seat következő újdonsága, egy kis sportos egyterű. Az autó állítólag a Salsa tanulmány formai jellegzetességeit örökli, alapjául pedig a Polo fődarabjai szolgálnak majd, így elsősorban az Opel Meriva és a Ford Fusion sportos alternatívája lehet.

 
   
   

Schleef szerint a másik újdonság egy kis roadster modell lehet, bár ennek sorsáról egyelőre nem döntött a VW vezetése. "Nagy szükségünk volna egy ilyen modellre, de előbb tudnunk kell, hogy megéri-e elkészíteni." - mindta Schleef, majd hozzátette, hogy a VW vezetése várhatóan még novemberben dönt a modell sorsáról. Mivel a végső modell fejlesztése még nem kezdődött meg, egyelőre Schleef is több lehetőséget vázolt: elképzelhető, hogy a kis roadster nagyrészt alumíniumból készülne, ebben az esetben a gyártás valószínűleg az Audinál folyna Neckarsulmban. A másik lehetőség, hogy az autó hagyományos acélvázra és a Polo alkatrészeire épül, akár a Tango tanulmány. A két változat közt elsősorban az ár dönt, így nagy valószínűséggel ez utóbbi valósulhat meg.

Az arculatváltás a Seat egyik nagy problémáját is előtérbe hozta: a spanyol márka, amely eddig sem tartozott a VW csoport legsikeresebb tagjai közé, jelenleg többet kénytelen költeni, mint amennyit az eladások indokolnának, így igen valószínű, hogy a cég az idei évet veszteséggel kénytelen zárni. Erre a hatékonyság növelésén és az új modellek bemutatásán kívül a gyártókapacitás jobb kihasználásával szeretnének gyógyírt találni, így elképzelhető, hogy a VW csoport más márkái is igénybe veszik a Seat üzemeit. Az első Spanyolországban készülő idegen modell a következő generációs Audi A3-as lehet, amely a hírek szerint egy éven belül bemutatkozik. Így teljesen kihasználható lenne a martorelli üzem félmilliós kapacitása.