Chevrolet Malibu: új utakon

2003.01.09. 11:58
 
   
   

A GM új középkategóriás modellje már a Chevrolet új arculatát hordozza. A márka korábbi autóit jellegtelen, alig felismerhető formai megoldások jellemezték, az új Malibu azonban szakít ezzel a hasznosnak aligha nevezhető hagyománnyal. A márkaidentitást a terepjárókról már ismert új hűtőmaszk-séma erősíti: a hűtőrácsot keresztben kettészelő kétujjnyi csík messziről azonosíthatóvá teszi az autót. A másik jellegzetes vonás a hátsó kerék felett húzódó domború ív, amely a száguldás látványát idézi fel a szemlélőben.

 
   
   

Az autó műszaki alapjait a Saab 9-3 és az új Opel Vectra modellekből ismert Epsilon padlólemez adja, amelyet az amerikai vásárlók igényei szerint alakítottak át. A tervezéskor a legfontosabb szempont a megfelelő kényelmi szint elérése volt, így a felfüggesztéseket viszonylag lágyra hangolták: a sajtóközlemény szerint a Malibu csaknem olyan csendes és kényelmes, mint egy jóval nagyobb luxusautó. A típus kétféle, minden sportos allűrtől mentes motorral kerül forgalomba: a kisebbik az Opel egyes modelljeiből már jól ismert 2,2 literes Ecotec motor 140 lóerős teljesítménnyel, míg a nagyobbik egy 3,5 literes 200 lóerős V6-os, amely elsősorban nyomatékos karakterével és kultúrált járásával igyekszik megnyerni a vásárlók kegyeit. Mindkét motorhoz ugyanazt a hagyományos felépítésű négysebességes automataváltót kínálják.

 
   
   

A Malibu igazi erőssége azonban mégsem a forma vagy a műszaki tartalom, hanem a szokatlan kényelmi felszerelések sora. Az egyik, egyelőre még viszonylag ritkán látott megoldás a mozgatható pedálsor, amely az állítható kormánnyal együtt lehetővé teszi a legkényelmesebb vezetési pozíció megtalálását. Egy másik érdekes és praktikus újítás a távirányítású motorindító rendszer: ez lehetővé teszi, hogy hideg napokon anélkül melegítsük a motort az üzemi hőfok közelébe, hogy ki kellene lépnünk a házból. Ma már megszokott, de mégis igen hasznos megoldás, hogy az autó hátsó ülései 60-40 %-os arányban dönthetőek, és az első utasülés is összecsukható, így a Malibuban akár különösen hosszú tárgyakat is könnyű szállítani.

A Chevroletnek az autó számos jó tulajdonsága ellenére nem lesz könnyű dolga: a Malibunak olyan ellenfelekkel kell szembenéznie, mint a Toyota Camry, az új Honda Accord vagy a Ford Taurus, amelyek jelenleg a piac jelentős részét a markukban tartják.