Gemballa Turbo GT650: tuning-Porsche megszállottaknak

2003.01.29. 15:01

 
   
   

A Porsche Turbo modelljeiben hatalmas tartalék rejtőzik, és vannak akik ezt időről időre be is bizonyítják. Közéjük tartozik Uwe Gemballa, aki eddig számos esetben bizonyította már, hogy a legalaposabb Porsche-tuningolók egyike. Legújabb munkája, a GT650 tovább öregbíti eddig megszerzett hírnevét. Az autó, amely a korábbi GTR 600 Tiptronic modellen, közvetve pedig a legutóbbi, 996-os gyári kódjelű Porsche 911Turbón alapszik, a legvadabb szupersportkocsik tulajdonságaival rendelkezik.

 
   
   

A motor - ahogy azt a típusjelzés is mutatja - 650 lóerős, legnagyobb nyomatéka pedig 840 Nm, ami 5.500-as fordulatszámon jelentkezik. Az autó menetteljesítményei ennek megfelelően hajmeresztőek: a 100 km/h-t 3,5, a 200-as tempót pedig 9,8 másodperc alatt érheti el, legnagyobb sebessége az alkalmazott áttételtől függően akár 370 km/h is lehet. Ilyen hatalmas teljesítménynél már az eredeti Turbo alkatrészei sem bírnék a terhelést, úgyhogy szinte minden fontosabb rendszert erősebbre cseréltek vagy átalakítottak a Gemballa-műhelyben. Megerősítették a váltót, az eredeti felfüggesztés helyére jóval keményebb hangolású állítható versenyfutómű került, a 380 mm-es féktárcsákat elöl 8, hátul 4 dugattyús féknyergek harapják, a 19 hüvelykes Gemballa könnyűfém felniken pedig elöl 235/30-as, hátul 315/25-ös Yokohama AVS gumikat találunk.

 
   
   

Mindehhez járul még az alapos optikai tuning, amely itt már nem csak szépészeti célokat szolgál: 300 km/h felett igen hasznosak lehetnek a mélyre húzott kötények és a borzalmas méretű hátsó szárny, amely nagy sebességnél jelentős leszorítóerőt hoz létre. Az autó belseje is versenygépeket idéz: a kagylóülésekhez négypontos biztonsági öv tartozik, a műszerfalon pedig külön kapcsolótáblát helyeznek el a motor indítására. Sajnos az autó pontos árát nem ismerjük, de valószínű, hogy az is repülőgépekhez méltó, mint a GT650 többi részlete.



Forrás: autoindex.org