A
tavaly Párizsban bemutatott tanulmány-változat után itt az nagyobbik
kupé-kabrió szériaváltozata. A 307CC külsőre alig változott a
tanulmányautóhoz képest,
csak a hivalkodó krómdíszítések tűntek el nyomtalanul.
Megmaradtak viszont az elegáns, háromszögletű, LED-ekből álló hátsó
lámpák és a tető merész vonala, amely összetéveszthetetlenné teszi
az autót.
A 307CC legfontosabb eleme kétségkívül az
összecsukható keménytető, amely
25 másodperc alatt képes gombnyomásra becsukódni vagy
kinyílni. A tetőmechanizmus működtetéséről egy bonyolult
szerkezet gondoskodik, amely egy szivattyúból, öt hidraulikus
munkahengerből, számos mechanikus elemből és 12 mikrokapcsolóból
áll. Az összecsukás műveletének összetettségét jól szemlélteti,
hogy a hátsó ablakot külön szerkezet mozgatja olyan helyzetbe, hogy
a lehető legkisebb helyet foglalja a csomagtartóból. De ennyi
trükkös megoldás nem volt elég a francia mérnököknek: az első
oldalablakokat úgy tervezték meg, hogy
az ajtókilincs megérintésekor lejjebb csússzanak egy picit
lehetővé téve az ajtók kinyitását, a középkonzolról az összes ablak
egyetlen gombnyomással kinyitható, a csomagtartó zárját pedig a
távirányítóval is oldhatjuk.
Persze a sok szerkentyű helyigényes: a 307CC
nyitott tetővel 204 liter, csukott állapotban pedig 350
liter csomag befogadására képes, így sok csomaggal nemigen érdemes
kabriózni. Rövidebb túrákra persze ideális szabadidőpartner lehet a
307 CC annál is inkább, mivel
négy felnőtt kényelmesem elfér benne. Az utasok elhelyezésén
változtattak a PSA mérnökei, az üléspozíciók 40 mm-el kerültek
alacsonyabbra, mint a többi 307-es modellben, és ezt semmiképp sem
indokolja a 12 mm-el alacsonyabb tető. A cél ezzel a fogással
kettős: egyrészt így könnyebb volt kialakítani a szélvédő-keretbe
és az ülésekbe rejtett bukókereteket, másrészt
az autóban ülők sebességérzete is nő, ami egy ilyen sportos
modellnél határozott előnyt jelent.
A sportos hangulathoz persze erő is kell, amit
a PSA kétféle kétliteres négyhengerese biztosít: a gyengébb
változatba a 206CC-ből és számos más Peugeot modellből ismert
136 lóerős változat kerül, amellyel az autó 207 km-es
végsebességre képes és 10,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra,
fogyasztása pedig átlagosan 8,2 liter 100 km-en. Ugyanez a motor
204 km/h végsebességet, 100 km/h-ra 12 másodperces gyorsulási időt
és 8,9 literes átlagfogyasztást produkál, ha ötsebességes kéziváltó
helyett négysebességes automatával szerelik fel. Ha pedig kevés
lenne mindez, akkor
a vásárló választhatja a
206 RC-ből ismert 177 lóerős motort is, amellyel a végsebesség
220 km/h-ra nő, a gyorsulási idő 100 km/h-ig 9,5 másodperc, és a
fogyasztás sem nő drasztikusan, az autó kíméletesen használva
átlagosan beéri 8,8 liter benzinnel 100 km-en. Ez utóbbi modellhez
csak kézi váltót rendelhet a vevő, viszont csak ebben a változatban
lehet kikapcsolni a szériafelszerelés részét képező ESP-t.