Peugeot 307CC Genfben

2003.02.18. 12:02
 
   
   

A tavaly Párizsban bemutatott tanulmány-változat után itt az nagyobbik kupé-kabrió szériaváltozata. A 307CC külsőre alig változott a tanulmányautóhoz képest, csak a hivalkodó krómdíszítések tűntek el nyomtalanul. Megmaradtak viszont az elegáns, háromszögletű, LED-ekből álló hátsó lámpák és a tető merész vonala, amely összetéveszthetetlenné teszi az autót.

 
   
   

A 307CC legfontosabb eleme kétségkívül az összecsukható keménytető, amely 25 másodperc alatt képes gombnyomásra becsukódni vagy kinyílni. A tetőmechanizmus működtetéséről egy bonyolult szerkezet gondoskodik, amely egy szivattyúból, öt hidraulikus munkahengerből, számos mechanikus elemből és 12 mikrokapcsolóból áll. Az összecsukás műveletének összetettségét jól szemlélteti, hogy a hátsó ablakot külön szerkezet mozgatja olyan helyzetbe, hogy a lehető legkisebb helyet foglalja a csomagtartóból. De ennyi trükkös megoldás nem volt elég a francia mérnököknek: az első oldalablakokat úgy tervezték meg, hogy az ajtókilincs megérintésekor lejjebb csússzanak egy picit lehetővé téve az ajtók kinyitását, a középkonzolról az összes ablak egyetlen gombnyomással kinyitható, a csomagtartó zárját pedig a távirányítóval is oldhatjuk.

 
   
   

Persze a sok szerkentyű helyigényes: a 307CC nyitott tetővel 204 liter, csukott állapotban pedig 350 liter csomag befogadására képes, így sok csomaggal nemigen érdemes kabriózni. Rövidebb túrákra persze ideális szabadidőpartner lehet a 307 CC annál is inkább, mivel négy felnőtt kényelmesem elfér benne. Az utasok elhelyezésén változtattak a PSA mérnökei, az üléspozíciók 40 mm-el kerültek alacsonyabbra, mint a többi 307-es modellben, és ezt semmiképp sem indokolja a 12 mm-el alacsonyabb tető. A cél ezzel a fogással kettős: egyrészt így könnyebb volt kialakítani a szélvédő-keretbe és az ülésekbe rejtett bukókereteket, másrészt az autóban ülők sebességérzete is nő, ami egy ilyen sportos modellnél határozott előnyt jelent.

 
   
   

A sportos hangulathoz persze erő is kell, amit a PSA kétféle kétliteres négyhengerese biztosít: a gyengébb változatba a 206CC-ből és számos más Peugeot modellből ismert 136 lóerős változat kerül, amellyel az autó 207 km-es végsebességre képes és 10,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, fogyasztása pedig átlagosan 8,2 liter 100 km-en. Ugyanez a motor 204 km/h végsebességet, 100 km/h-ra 12 másodperces gyorsulási időt és 8,9 literes átlagfogyasztást produkál, ha ötsebességes kéziváltó helyett négysebességes automatával szerelik fel. Ha pedig kevés lenne mindez, akkor a vásárló választhatja a 206 RC-ből ismert 177 lóerős motort is, amellyel a végsebesség 220 km/h-ra nő, a gyorsulási idő 100 km/h-ig 9,5 másodperc, és a fogyasztás sem nő drasztikusan, az autó kíméletesen használva átlagosan beéri 8,8 liter benzinnel 100 km-en. Ez utóbbi modellhez csak kézi váltót rendelhet a vevő, viszont csak ebben a változatban lehet kikapcsolni a szériafelszerelés részét képező ESP-t.